مقالات

فرق بین روشویی کابینتی و روشویی پایه دار

فرق بین روشویی کابینتی و روشویی پایه دار ؟ در این پست به تفاوت بین روشویی کابینتی و نوع پایه‌ دار می‌پردازیم. اگر قصد ایجاد تغییراتی در سرویس بهداشتی خود را دارید ممکن است بخواهید سبک خاص خودتان را ایجاد کنید. بررسی این 14 مورد به شما کمک می‌کند تا انتخابی مقرون به صرفه و متناسب با فضای مورد نظرتان داشته‌باشید.

1. دو نوع ساختار متفاوت

یکی از موارد مهم در خرید روشویی کابینتی نسبت به شکل پایه ‌دار آن، متفاوت بودن ساختار و طراحی آنها است. روشویی کابینت دار معمولاً شامل یک سینک، کابینت و تعدادی کشو یا قفسه است. در حالی اغلب در طراحی روشویی پایه دار، تنها از یک پایه برای حفظ استحکام سازه آن استفاده شده‌است. همچنین در ساخت کابینت‌ها معمولاً از چوب و فرآورده‌های آن از جمله تخته سه لا و تخته فیبر استفاده می‌شود. در مقابل در فرآیند تولید نوع پایه‌دار سنگ مرمر و گرانیت به کار می‌روند.

2. تفاوت در فرآیند و نحوه نصب

روشویی نوع کابینتی معمولاً به دیوار نصب شده و یا به‌صورت توکار به دیوار پیچ می‌شود. در حالی که روشویی پایه‌ای روی سطح صاف قرار می‌گیرد. فرآیند نصب مدل کمد دار کمی پیچیده‌تر است. اما مدل پایه دار نسبتاً به سهولت به زمین متصل خواهد شد. بنابراین نحوه نصب و اتصال آن روی قیمت روشویی کابینتی نسبت به انواع دیگر اثرگذار است.

3. میزان ارتفاع

یکی دیگر از مواردی که در خرید انواع روشویی باید به آن توجه شود، میزان ارتفاع آن است. اغلب نوع کابینتی آن می‌تواند برای هر ارتفاعی تهیه شود. اما شکل پایه‌ دار ممکن است گزینه مناسبی برای استفاده کودکان نباشد.

فرق بین روشویی کابینتی و روشویی پایه دار

4. فضای مورد نظر شما

روشویی به همراه کابینت به دلیل وجود چند کمد ممکن است فضای بیشتری را اشغال کند. بنابراین نوع پایه ‌دار آن به دلیل جمع و جور بودن، برای حمام‌ها و یا محیط‌های کوچکتر مناسب است.

5. محل نگهداری لوازم جانبی

با تهیه کابینت روشویی فضای بیشتری برای نگهداری لوازم خود دارید. زیرا روشویی کابینتی فضای ذخیره سازی مناسبی را با وجود کشو و قفسه در زیر سینک فراهم می‌کند. اما با خرید نوع پایه‌ای آن باید برای حوله، دستمال و یا وسایل دیگر جای مجزایی در نظر بگیریم.
بنابراین می‌توانید اینطور نتیجه بگیرید که روشویی کابینت دار می‌تواند کارایی بیشتری داشته‌باشد. ما به راحتی می‌توانیم به انواع لوازم مورد نیاز در حمام دسترسی پیدا کنیم.

6. امکانات سفارشی‌سازی شده

با تهیه نوع کابینت دار اغلب گزینه‌های بیشتری برای انتخاب داریم. نوع رنگ و طرح مواردی هستند که خرید این مدل روشویی را پرطرفدارتر از انواع دیگر کرده‌است. کابینت و کمد این قابلیت را دارند که با انواع کاشی و سرامیک کف حمام و سرویس بهداشتی خانه شما هماهنگ باشند.

7. زیبایی ظاهری و جلوه بصری

یکی از مواردی که در خرید این دو مدل روشویی مهم است توجه به ظاهر آنها است. با تهیه نوع کابینتی لوله‌کشی داخل قفسه‌ها پنهان می‌شود و زیبایی بیشتری فراهم می‌سازد. در واقع می‌توانید برای روکش آن، انواع طرح‌های کلاسیک، مدرن و یا سبک چوبی و جنگلی را انتخاب کنید. اما با تهیه انواع دیگر مانند مدل پایه‌ دار آن، سیستم لوله‌ها در معرض دید است و ظاهر خوشایندی ندارد.
همچنین یکی دیگر از موارد مهم در بحث زیبایی‌شناسی فضا، میزان تناسب و هماهنگی عناصر مختلف محیطی با یکدیگر است. به این معنا که نوع کابینت‌ دار می‌تواند سازگاری بیشتری با انواع محیط‌های مختلف سرویس بهداشتی و حمام از جمله طراحی سبک وینتیج، مینیمالیستی و آرت دکو داشته‌باشد. از سوی دیگر، روشویی مستقل همراه با پایه، اغلب سبکی کلاسیک، مدرن و ظاهری براق دارد.

************************************************

برای خرید لوازم بهداشتی ساختمان بازرگانی اژدری به لینک مربوطه مراجعه کنید.

************************************************

8. وزن و پایداری سازه

به این نکته توجه کنید که وزن روشویی بسته به مدل‌ها و برندهای مختلف موجود در بازار، به‌طور قابل توجهی متفاوت است. مدل کابینتی معمولاً به دلیل اتصال به دیوار و وجود قفسه‌های اضافی سنگین‌تر و پایدارتر است. در حالی که نوع پایه دار سبک‌تر است.
زیرا طراحی ساده‌تری دارد و برای اطمینان از ثبات آن حتماً باید به زمین محکم شود. همچنین باید دقت کنید که سینک بیش از اندازه سنگین نباشد و به پایه فشار زیادی وارد نشود. در نتیجه ممکن است بشکند و یا به مرور زمان ترک بخورد. البته دیوارها نیز باید تحمل وزن کشو و قفسه‌هایی به آن پیچ می‌شوند را داشته‌باشند.

9. نحوه حمل و نقل و جابجایی

روشویی‌های ایستاده و دارای پایه، اغلب نسبت به نوع کابینتی، انعطاف پذیری بیشتری دارند. زیرا می‌توانید آنها را به راحتی جابجا کنید. همچنین این نوع، برای کسانی که مرتباً چیدمان حمام و سرویس بهداشتی خود را تغییر می‌دهند گزینه ایده‌آلی است.

10. محل آینه

در طراحی کابینت‌ها اغلب ممکن است آینه‌های کوچک یا بزرگ قرار داده شوند. اما روشویی پایه‌دار فاقد این قابلیت است. بنابراین باید هزینه جدا برای خرید آینه متناسب با فضای مورد نظر بپردازید.

11. میزان بودجه تعیین شده

برای خرید روشویی متناسب با محیطی که در اختیار دارید به میزان بودجه خود توجه داشته‌باشید. ممکن است مدل کابینتی به دلیل امکانات بیشتر، زیبایی و فضای ذخیره سازی لوازم جانبی، گرانتر از طرح پایه‌ دار باشد.

12. تمیز کردن

روشویی‌های کابینت دار ممکن است به تمیز کردن مکرری نیاز داشته‌باشند. زیرا گرد و غبار و کثیفی در قفسه‌ها و شکاف‌های غیرقابل دسترس جمع می‌شوند. در حالی که روشویی‌های پایه‌ای معمولاً تمیزتر هستند و کمتر نیاز به شستشوی مداوم دارند.

13. تعمیر و نگهداری

روشویی‌های حاوی کابینت ممکن است نیاز به مراقبت یا تعمیر مداوم و همیشگی داشته‌باشند. زیرا به مرور زمان لولاها و دستگیره‌های آنها شل شده و باید روغن‌کاری شوند. در مقابل روشویی‌های پایه دار معمولاً به حداقل میزان تعمیر نیاز دارند.

14. ارزش افزوده

انتخاب نوع کابینتی سرویس روشویی می‌تواند هنگام فروش خانه به یک مزیت تبدیل شود و به قیمت نهایی ملک شما می‌افزاید. در نتیجه توجه خریدار به منزل شما جلب می‌شود. زیرا همانطور که اشاره شد علاوه بر افزایش زیبایی، می‌تواند فضای بیشتری را در اختیار صاحبان خانه قرار دهد.

سخن پایانی

در این پست به انواع تفاوت‌های بین روشویی کابینتی و مدل پایه‌ دار در 14 مورد مختلف اشاره کردیم. برای خرید لوازم ساختمانی بهداشتی اژدری می توانید به لینک مربوطه مراجعه کنید. شما باید به‌طور کلی ارزیابی دقیقی در تصمیم‌گیری برای خرید هرکدام داشته‌باشید. همچنین مواردی مثل نیازها و خواسته خود، میزان محدودیت فضا و سبک مورد علاقه خودتان را در نظر بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *