مقالات

کاشی ضد لغزندگی چیست ؟ مزایا و معایب کاشی آنتی اسلیپ

کاشی ضد لغزندگی چیست

کاشی ضد لغزندگی چیست ؟ مزایا و معایب کاشی آنتی اسلیپ حتما شما هم شنیده‌اید که یکی از معایب سرامیک و کاشی لیز بودن آن‌ها است و افرادی را دیده‌اید که در اثر لیز خوردن روی کاشی و سرامیک دچار آسیب شده اند. این مسئله در سال‌های گذشته اگرچه رواج داشت اما پیشرفت تکنولوژی در زمینه تولید این محصولات کمک کرد تا محصولاتی کاربردی‌تر و بهتر وارد بازار شوند. کاشی آنتی اسلیپ یا کاشی ضد لغزندگی از جمله محصولاتی است که برای رفع مشکلات لیز و سرخوردگی روی کاشی در سال‌های اخیر تولید شده است. ما در این مقاله به ماهیت کاشی ضد لغزندگی و مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

تعریف کاشی ضد لغزندگی ؟

کاشی ضد لغزندگی یا آنتی اسلیپ از نظر کاربرد هیچ تفاوتی با سایر مدل‌های کاشی و سرامیک ندارد اما در تولید آن از الگوریتمی استفاده شده است که دارای قابلیت اصطکاک زیادی است و به این ترتیب مانع از لغزندگی و سر خوردگی فرد روی آن می‌شود و عملکردی به مراتب بهتر و ایمن‌تر نسبت به کاشی و سرامیک‌های عادی دارد.

برای این که کاشی‌ها را در برابر لغزش مقاوم سازند از یک لایه اپوکسی روی آن استفاده شده است. این ترکیبات در برابر نفوذ آب مقاوم هستند و آب را به راحتی جذب نمی‌کنند. ایجاد سطح ناهموار نیز کمک می‌کند که اصطکاک بیشتری در زمان راه رفتن روی این کاشی‌ها ایجاد شده و از لغزش و سرخوردگی پیشگیری شود.

کاشی‌های ضد لغزش با درجه‌های مختلفی تولید می‌شوند چرا که لزوم استفاده از چنین محصولاتی در بخش‌های مختلف یک ساختمان اولویت متفاوتی دارند. مثلا برای اتاق خواب‌ها نیازی به استفاده از کاشی ضد لغزندگی با درجه بالا نیست. اما در مورد مکانی مثل حمام که دائما در معرض آب و رطوبت قرار دارد باید از کاشی ضد لغزندگی با درجه بالا استفاده شود. R۱۳ بالاترین میزان ضد لغزندگی در این کاشی‌ها است. کاشی‌هایی با لغزندگی R۱۰ یا R۹ برای آشپزخانه مناسب هستند، هرچه احتمال لیز خوردن روی کاشی کمتر شود از کاشی‌هایی با درجه کمتر استفاده می‌شود.


شما می توانید برای خرید سرویس بهداشتی آرمیتاژ به بازرگانی اژدری مراجعه کنید.


 

مهمترین کاربرد کاشی ضد لغزندگی

استفاده از کاشی‌های ضد لغزندگی در همه مکان‌ها امکان‌پذیر است اما با توجه به این که برخی مکان‌ها پتانسیل بالایی در رفت و آمد، رطوبت، خیس شدن و… دارند استفاده از کاشی‌های آنتی اسلیپ در این مکان‌ها بهترین انتخاب خواهد بود. مهمترین مکان‌هایی که بهتر است از کاشی‌های ضد لغزندگی در آن‌ها استفاده شود عبارتند از:

– کف پارکینگ

– کف حمام و سرویس بهداشتی

– کف آشپزخانه

– سالن‌های ورزشی

– مکان‌های مرطوب

– راهروهای پرتردد

– پیاده روهای جلوی ساختمان مسکونی و تجاری و…

مهمترین مزایا و معایب کاشی ضد لغزندگی

کاشی ضد لغزندگی دارای ترکیبات و فرم تعریف شده‌ای است که بیشترین اصطکاک را در زمان راه رفتن روی آن ایجاد می‌کند و مانع از لغزندگی و سرخوردگی روی آن می‌شود. این مدل کاشی و سرامیک دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

مزایای کاشی ضد لغزندگی

– سطح اتکای مناسبی دارد.

– به راحتی می‌توان از آن زیر فرش استفاده کرد.

– اجسام ثبات بیشتری روی این مدل کاشی‌ها دارند.

– حرکت اجسام چرخدار روی آن با مشکل مواجه نمی‌شود.

– ایمنی بیشتر

– نصب سریع و آسان

– تنوع بالای طرح و مدل

– تولید در ابعاد و اندازه‌های مختلف

معایب کاشی آنتی اسلیپ

در کنار همه مزایایی که کاشی‌ها و سرامیک‌های ضد اسلیپ دارند، مهمترین عیب این نوع کاشی ها، شستشوی سخت و مشکل آن‌ها است. وجود برآمدگی‌های ریز و گسترده روی این سطح این کاشی‌ها باعث می‌شود که شستشوی صحیح آن‌ها زمان گیر و با سختی همراه باشد.


برای خرید توالت فرنگی آرمیتاژ فقط با چند کلیک به وب سایت بازرگانی اژدری مراجعه کنید.


 

برای شستشوی بهتر این مدل کاشی‌ها می‌توانید از فرچه‌ها و برس‌های مخصوص به همراه شوینده مناسب استفاده کنید. در این صورت همه شیارها و برآمدگی‌ها به خوبی تمیز می‌شود و رد آلودگی روی آن‌ها باقی نمی‌ماند. تمیز کردن مداوم این مدل کاشی‌ها کمک می‌کند که میزان اصطکاک آن همیشه در سطح مناسبی قرار گیرد.

قیمت کاشی ضد لغزندگی

کاشی‌های آنتی اسلیپ مراحل تولید متفاوت‌تری نسبت به کاشی‌های معمولی دارند به همین دلیل است که به لحاظ قیمت نیز، نسبت به این کاشی‌ها و سرامیک‌ها قیمت بالاتری دارند. مواردی چون ابعاد و اندازه کاشی ها، میزان سفارش، کیفیت تولید، برند سازنده و… از جمله مواردی است که روی قیمت کاشی‌های ضد لغزندگی تأثیر می‌گذارد. بهتر است قبل از اقدام به خرید کاشی‌های آنتی اسلیپ در مورد قیمت آن‌ها استعلام و بررسی‌های لازم را انجام دهید.

خرید کاشی ضد لغزندگی

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، کاشی‌های آنتی اسلیپ دارای تنوع بالایی از نظر طرح، رنگ و اندازه هستند. بنابراین شما با هر سلیقه و بودجه‌ای می‌توانید اقدام به خرید کاشی ضد لغزندگی کنید. از آنجایی که تعداد برندهای تولیدکننده این مدل کاشی‌ها در بازار زیاد است توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب برند در مورد اعتبار برند و کیفیت تولیدات آن حتما بررسی‌های لازم را انجام دهید.

جمع‌بندی

کاشی‌ها و سرامیک‌های معمولی اگرچه سال‌ها میهمان دکوراسیون داخلی خانه‌های ایرانی بوده‌اند اما معضلی چون لیز خوردن روی کاشی و سرامیک همواره با آن‌ها همراه بوده است. در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی در زمینه ساخت و تولید کاشی و سرامیک، کارشناسان توانسته‌اند کاشی‌هایی تولید کنند که با ایجاد اصطکاک بیشتر روی سطح کاشی احتمال لیز خوردن و سرخوردگی روی کاشی و سرامیک را به حداقل برساند.

استفاده از چنین کاشی و سرامیک‌هایی برای مکان‌هایی مثل حمام و سرویس بهداشتی، استخرهای عمومی، آشپزخانه، پیاده روها و… می‌تواند تا حدود زیادی مانع از آسیب‌های جدی در اثر سرخوردگی روی کاشی و سرامیک شود. ما در این مقاله به بیان نکات مهمی پیرامون خرید کاشی‌های ضد لغزندگی پرداختیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *