مقالات

همه چیز درباره توالت فرنگی

همه چیز درباره توالت فرنگی

همه چیز درباره توالت فرنگی ؟ توالت فرنگی والهنگ چندین سال است که توانسته جایگاه خود را در میان ایرانیان باز کند. معمولا در کشور ما ایران استفاده از توالت‌های سنتی ایرانی بیشتر مرسوم است و مردم بیشتر به آن‌ها عادت کرده‌اند. هرچند بیشتر پزشکان استفاده از این نوع توالت را توصیه نمی‌کنند. زیرا می‌تواند صدمات شدیدی به مفاصل و ستون فقرات انسان وارد بیاورد.

توالت ایرانی به دلیل نشستن بر روی دو زانو و فشار بیش از حد هنگام برخاستن موجب این تاثیر منفی می‌شود. اگر قصد خرید توالت فرنگی را دارید، مقاله زیر به شما در انتخاب بهترین توالت فرنگی کمک می‌کند. در این مطلب به بررسی انواع توالت فرنگی، ویژگی‌های هر کدام، قیمت توالت فرنگی و خصوصیات یک توالت فرنگی خوب می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

چرا باید توالت فرنگی را به جای توالت ایرانی انتخاب کنیم؟

استفاده از توالت فرنگی جلوه مدرن‌تری به سرویس بهداشتی شما می‌دهد. علاوه بر این، در سلامتی شما نیز تاثیر دارد. هنگام استفاده از این توالت به دلیل قرارگیری به حالت نشسته، تا حد زیادی از فشار به بدنتان خودداری می‌کنید. امروزه انواع محصولات در بازار وجود دارند و بر اساس قیمت توالت فرنگی می‌توانید یکی را انتخاب و خریداری کنید. هر برند توالت فرنگی انواع محصول را با طرح و رنگ‌های مختلف تولید می‌کند که برای انواع دکوراسیون مناسب است.

همه چیز درباره توالت فرنگی

انواع توالت فرنگی

چند نوع اصلی توالت فرنگی وجود دارد که خصوصیات آنها با یکدیگر متفاوت است. بنابراین در این بخش به معرفی انواع توالت فرنگی موجود در بازار ایران می‌پردازیم:

توالت فرنگی ایرانی

این توالت فرنگی در بازار بیشترین تقاضا را دارد. توالت فرنگی زمینی شامل مخزن آب، سیستم فلاش تانک، کلید تخلیه، آسانسور، درب دوبل، خروجی تخلیه و بوگیر است. در این توالت فرنگی از یک لعاب سفید آنتی باکتریال استفاده می‌کنند. نقش این لعاب، جلوگیری از آسیب‌های مختلف مانند جرم گرفتگی و زردشدگی است. باید توجه کنید فلاش تانک و مخزن آب این توالت به خود آن متصل است و حجم مخزن تا 8 لیتر را دربر می‌گیرد. با فشار بر روی کلید فلاش، شستشو و تخلیه انجام می‌شود.

توالت فرنگی وال هنگ

چند سالی است که این نوع توالت فرنگی را به بازار ایران نیز وارد می‌کنند. بنابراین جزو جدیدترین محصولات توالت فرنگی در ایران به حساب می‌آید. قیمت دستشویی فرنگی وال هنگ به نسبت مناسب‌تر از خرید توالت فرنگی اتوماتیک است. به همین جهت احتمالا در آینده جایگزین آن خواهد شد. توالت فرنگی وال هنگ شامل یک سنگ و خروجی با اتصال دو بست محکم فولادی است. این بست‌ها توالت فرنگی را به دیوار مورد نظر اتصال می‌دهند.

قسمت خروجی توالت فرنگی وال هنگ برخلاف سایر توالت فرنگی‌ها، در پشت آن قرار دارد. بنابراین عمل تخلیه به کمک لوله‌کشی داخلی دیوار انجام می‌شود. فلاش تانک توکار وظیفه انجام عمل تخلیه را برعهده دارد. این فلاش تانک در داخل دیوار قرار می‌گیرد و کلید آن پس از کاشی کاری روی دیوار نصب می‌شود. حجم مخزن توالت فرنگی وال هنگ معمولا بین 4 تا 6 لیتر است.

توالت فرنگی اتوماتیک

سابقه ورود این نوع توالت فرنگی به بازار مدت زیادی را شامل نمی‌شود. اما در همین مدت هم نتوانسته آنطور که باید، جایگاه مناسبی در میان مشتریان پیدا کند. علت این موضوع، بالا بودن قیمت توالت فرنگی اتوماتیک نسبت به سایر محصولات در این بازار است. تقاضای اندک برای این مدل باعث می‌شود تا طرفداران چندانی نداشته باشد. توالت فرنگی اتوماتیک خود زیرمجموعه توالت‌های زمینی است. امکاناتی از قبیل خودشور، گرمکن و سردکن و سایر موارد در طراحی این توالت فرنگی منظور شده‌است. با توجه به این امکانات، قیمت دستشویی فرنگی اتوماتیک بین 5 تا 40 میلیون تومان متغیر است.

توالت فرنگی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

جهت خرید توالت فرنگی مناسب، ابتدا باید به فضای قابل نصب در خانه توجه کنید. آکس، اندازه‌ای است که به اندازه نصف فاصله بین دیوار و نقطه وسط فاضلاب قرار می‌گیرد. این اندازه برای نصب صحیح توالت فرنگی بسیار مهم است. زیرا اگر آکس منزلتان تنظیم نشود، ممکن است فاصله‌ای بین دیوار و پشت توالت فرنگی ایجاد شود. این فاصله باعث مشکلات در نظافت توالت فرنگی خواهد شد.

هنگام خرید علاوه بر قیمت توالت فرنگی باید برند آن را هم در نظر بگیرید. برندهای مختلفی در بازار وجود دارند، اما بهتر است به دنبال خرید توالت فرنگی‌های تولیدشده توسط شرکت‌های معتبر باشید. این شرکت‌ها با تولید توالت فرنگی با کیفیت و با قابلیت استفاده طولانی، اعتماد مشتریان خود را جلب نموده‌اند.

باید در نظر بگیرید که توالت فرنگی‌های خارجی موجود در بازار در صورت ارائه گارانتی معتبر و شرکتی قابل اطمینان خواهد بود. بهتر است به دنبال برندهای معتبر در بازار باشید که سابقه تولید طولانی‌تری دارند. باید توجه کنید که در انتخاب توالت فرنگی نهایت دقت را روی سالم بودن سنگ بگذارید. زیرا مرجوع کردن این کالا در صورت وجود ترک و شکستگی دشوار خواهد بود.

چرا که این کالا به گونه ای است که اگر از فروشگاه خارج شود و تحویل آن به درستی انجام نشده باشد برای بازگشت و مرجوع آن به مشکل خواهید خورد. هنگام خرید توالت فرنگی دقت کنید سنگ آن کاملا سفید باشد. همچنین پوشش لعابی آن باید سرتاسر توالت فرنگی را بپوشاند.

وجود نقاط سیاه در سنگ و لعاب نشان‌دهنده کیفیت پایین در توالت فرنگی هستند. سیستم تخلیه و اندازه خروجی توالت فرنگی باید مناسب و دارای مکانیزم کارآمد باشد. در نهایت، نصب صحیح به اندازه قیمت توالت فرنگی اهمیت زیادی دارد. بنابراین بهتر است از یک نصاب باتجربه بخواهید این کار را برایتان انجام دهد. نصب توالت فرنگی باید با چسب آکواریوم بدون رنگ انجام گیرد تا در آینده جرم و سیاهی و زردی روی آن ایجاد نشود.

سخن پایانی

امروزه در اکثر خانه‌های ایرانی توالت فرنگی یکی از لوازم و تجهیزاتی است که به تدریج جایگزین توالت ایرانی می‌شود. این محصول با تنوع گسترده در طراحی، اندازه‌های گوناگون و قیمت‌های متنوع می‌توانند نیاز هر خانواده را تامین کنند. برای مثال، توالت‌های تک قسمتی قابلیت تمیز شدن بهتری دارند و توالت‌های دیواری فضای کمتری در سرویس بهداشتی شما اشغال می‌کنند. با توجه به این تنوع لازم است پیش از خرید نسبت به تحقیقات کامل در مورد انواع، خصوصیات و قیمت دستشویی فرنگی اقدام کنید تا محصول مناسبی برای فضای دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام خود انتخاب نمایید. برای خرید لوازم ساختمانی و بهداشتی اژدری به لینک مربوطه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *