مقالات

هر آنچه باید پیش از خرید توالت فرنگی بدانید

هر آنچه باید پیش از خرید توالت فرنگی بدانید

هر آنچه باید پیش از خرید توالت فرنگی بدانید ؟ می‌خواهید توالت فرنگی بخرید؟ نمی‌دانید کدام مدل مناسب شما و منزلتان است؟ نگران نباشید! این مطلب را از دست ندهید. زیرا قصد داریم شما را با انواع توالت فرنگی و نکات مهم پیش از خرید آشنا کنیم.

بیشتر ما که سال‌ها از توالت ایرانی استفاده کرده‌ایم، معمولاً زمانی به فکر خرید توالت فرنگی می‌افتیم که به دلیل مشکلات جسمی مثل زانودرد، درد مفاصل، آرتروز و … استفاده از توالت ایرانی برایمان کمی سخت شده است. یا اینکه تصمیم به تغییر دکوراسیون و بازسازی خانه گرفته‌ایم و می‌خواهیم در کنار توالت ایرانی، توالت فرنگی هم داشته باشیم. اما متاسفانه نه آشنایی درستی با توالت فرنگی، لوازم جانبی، برند، جنس و … داریم و نه می‌دانیم. کدام مدل توالت فرنگی برای ما و سرویس بهداشتی مناسب است. بنابراین بهتر است ابتدا با انواع توالت فرنگی آشنا شویم. سپس نکات مهمی که باید هنگام خرید در نظر بگیریم را بدانیم.

انواع توالت فرنگی

توالت‌های فرنگی امروزه در بازار به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. هرکدام با ویژگی‌ها و فناوری‌های خود. توالت‌های دیواری، که به دیوار حمایت می‌شوند و فضای بزرگتری را در حمام فراهم می‌کنند. مناسب برخی مکان‌های محدود هستند. توالت‌های نقش‌برجسته، با طراحی ویژه و امکان تمیزکاری آسان را فراهم می‌کنند.

1. توالت فرنگی دو تکه

یکی از رایج‌ترین مدل‌های توالت فرنگی که می‌توانید در فروشگاه‌های لوازم بهداشتی ساختمان مشاهده کنید. توالت فرنگی دو تکه است. این توالت از دو قطعه جداگانه “صندلی” و “مخزن” تشکیل شده است. از مهم‌ترین مزایای آن می‌توان به قیمت ارزان و مناسب اشاره کرد. معمولاً این مدل در بین دیگر مدل‌های تولیدشده قیمت پایین‌تری دارد. همچنین قطعات توالت از یکدیگر مجزا هستند و حمل و نقل آن‌ها آسان‌تر است. به‌ویژه اگر در آپارتمان یا واحدهای طبقات بالا زندگی می‌کنید.

توالت دو تکه برای قرارگرفتن در کنار هم ساخته شده است. اما بین این دو قطعه زمانی که به یکدیگر متصل می‌شوند، درز وجود دارد. این ممکن است باعث تجمع گرد و خاک و جرم بین درزها شود. اگر به تمیزی و براقی توالت فرنگی اهمیت می‌دهید، این مدل ممکن است برای شما گزینه‌ی مناسبی نباشد.

۲. توالت فرنگی یک تکه

توالت یک تکه، نمای جدید و براق‌تری از مدل دو تکه قدیمی است. حمل و نقل آن نسبت به مدل دو تکه سخت‌تر است. اما نصب آن آسان‌تر انجام می‌شود. قیمت توالت فرنگی یک تکه نسبت به نوع دو تکه بیشتر است و اگر به تمیزی توالت اهمیت می‌دهید. این مدل گزینه مناسبی خواهد بود. چرا که به راحتی قابل تمیزی است و درزی بین قطعات آن وجود ندارد که محل تجمع گرد و خاک و آلودگی باشد.

جالب است بدانید که مدل‌های مختلفی از توالت های فرنگی یک تکه وجود دارد. برخی از این توالت‌ها مخازن نسبتاً کوچک، حجم و ارتفاع کمی دارند. در حالی که مدل‌های دیگری از توالت های یک تکه ساخته شده‌اند. که مخازن آن‌ها نسبتاً حجیم و با ارتفاع بیشتری نسبت به نوع اول تولید شده‌اند. خوشبختانه بیشتر توالت های یک تکه به سبک معاصر و مدرن ساخته شده‌اند و شما می‌توانید تنوع زیادی از این مدل توالت را در بازار مشاهده کنید.

۳. توالت فرنگی با مخزن مرتفع (توالت فرنگی مخزن بالا)

توالت فرنگی مخزن بالا نوع دیگری از توالت فرنگی، توالت با مخزن مرتفع (توالت مخزن بالا) نام دارد. این توالت ها از لحاظ عملکرد به همان روش توالت های دو تکه کار می‌کنند. تنها تفاوت آن‌ها در این است که مخزن این توالت بسیار بالاتر از صندلی آن و روی دیوار نصب شده است. این امر لوله‌کشی بین توالت و مخزن را آشکار می‌کند. اگر علاقه‌مند به طرح‌های کلاسیک و قدیمی هستید. این مدل توالت فرنگی به دلیل مشخص بودن لوله‌کشی حال‌و‌هوایی قدیمی دارد. درواقع توالت های فرنگی با مخزن بالا یک مدل جذاب برای سبک قدیمی است و می‌توان از رنگ لوله‌کشی به عنوان یک عنصر دکوراسیون استفاده کرد.

جالب است بدانید که به دلیل جذابیت در طراحی این مدل توالت فرنگی، قیمت آن‌ها نسبت به دو مدل قبلی گران‌تر است. شاید یکی دیگر از دلایل این گرانی، تولید کم این مدل توالت فرنگی است. اگر به دنبال سبکی متفاوت در دیزاین و دکوراسیون سرویس بهداشتی هستید، این مدل انتخاب مناسبی است.

۴. توالت فرنگی توکار یا دیواری

توالت فرنگی دیواری، نوع دیگری از توالت است که توانسته نظر بسیاری از مصرف‌کنندگان را به خود جلب کند. در واقع، توالت‌های دیواری نمای زیبا، منحصربه‌فرد و کم‌نظیری را به سرویس بهداشتی می‌بخشند. نکته جالب و البته مفید در مورد این مدل توالت فرنگی، مخزن آن است که درست داخل دیوار کارگذاشته می‌شود. بخش حجیمی از توالت داخل دیوار پنهان شده و باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در اشغال فضا، به‌ویژه در سرویس‌های بهداشتی یا حمام‌های کوچک، می‌شود. در این مدل، ارتفاع بین کاسه توالت و زمین قابل تنظیم است.

قیمت توالت دیواری نسبت به مدل‌های دیگر گران‌تر است. همچنین، برای نصب این مدل توالت فرنگی لازم است. لوله‌کشی داخلی سرویس بهداشتی یا حمام مناسب باشد. یکی دیگر از دلایل گران بودن توالت دیواری، نصب آن است. برای نصب، نیاز به متخصصان و افراد خبره است، در حالی که برای نصب توالت‌های دیگر، نیازی به تخصص خاصی نیست. اگر از آن دسته افرادی هستید که برایتان ظاهر براق، نما و دکوراسیون مدرن و مینی‌مالیستی مهم است. پیشنهاد می‌کنیم از توالت فرنگی دیواری استفاده کنید. این دقیقاً چیزی است که برای دکوراسیون خاص و منحصربه‌فرد سرویس بهداشتی نیاز دارید.

۵. توالت فرنگی توکار زمینی (بک تووال، Back to Wall)

یکی دیگر از مدل‌های پرطرفدار در بین توالت‌های فرنگی، مدل توالت بَک تووال است. در این مدل، کاسه و پایه توالت روی زمین قرار دارد ولی مخزن داخل دیوار تعبیه می‌شود. این توالت شبیه توالت فرنگی توکار است که با ارتفاع متغیر از سطح زمین کارکذاشته می‌شود. در نوع قبل، کاسه و پایه توالت از زمین فاصله دارد ولی در این مدل، کاملاً به زمین متصل است. نکته مثبت در مورد توالت فرنگی توکار زمینی، اشغال فضای کم، نظافت آسانتر و بهداشتی‌تر بودن آن نسبت به مدل‌های دیگر است. اما نکته منفی قیمت بالای آن و هزینه بالای توالت هنگام نصب است.

به هر حال، اگر هزینه برایتان اهمیت ندارد. توان پرداخت آن را دارید، همچنین به دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام خود، اهمیت می‌دهید، این مدل توالت مناسب است.

۶. توالت فرنگی بیده‌دار (خودشور)

توالت فرنگی خودشور، از پرطرفدارترین نوع توالت فرنگی است که تا به امروز تولید شده است. این مدل توالت بیشتر مناسب کودکان و افراد مسن است. همچنین افرادی که دارای معلولیت از ناحیه دست یا دچار بیماری خاص هستند، استفاده از این توالت برایشان مناسب خواهد بود. کافی است پس از اتمام کار، دکمه‌ای مخصوص که در توالت نصب شده را فشار دهید. با فشار دادن آن، سیستم خودشور به صورت اتوماتیک فعال شده و شروع به شست‌وشوی فرد می‌کند. در برخی از توالت‌های فرنگی خودشور، سیستم خشک‌کن و گرم‌کن هم علاوه بر سیستم شست‌وشوی خودکار وجود دارد. مصرف آب کمتر، رعایت بیشتر بهداشت، جلوگیری از ریزش آب به بیرون از کاسه توالت و … از مزایای استفاده از این نوع توالت فرنگی است.

جالب است بدانید که در برخی از توالت‌های فرنگی بیده‌دار، دکمه شستشو یا wash در کنار در توالت نصب شده است. در برخی از مدل‌های بیده‌دار، بیده در داخل توالت فرنگی قرار ندارد و معمولا با فاصله کمی از آن به دیوار متصل است. در این نوع باید پس از اتمام کار، از روی توالت فرنگی بلند شده و با نشستن روی کاسه خودشور، شست‌وشو انجام شود.

هر آنچه باید پیش از خرید توالت فرنگی بدانید

نکات مهم هنگام خرید توالت فرنگی

هنگام خرید توالت فرنگی، برخورداری از اطلاعات کامل و درنظر گرفتن نکات مهم می‌تواند. تأثیر مهمی بر تجربه استفاده و راحتی شما داشته باشد. ابتدا به جنس و ضخامت سرامیک توجه کنید. زیرا این امر مستقیماً به استحکام، ماندگاری، و بهداشت توالت مرتبط است. همچنین، نحوه استحکام دیوار و لوله‌کشی داخلی برای نصب توالت در مکان مورد نظر اهمیت دارد.

۱. پایه توالت فرنگی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید توالت فرنگی به آن توجه کنید، پایه آن است. معمولاً پایه توالت‌های یک‌تکه و دوتکه به صورت یکپارچه ساخته می‌شود. یک پایه یک‌پارچه به معنای آن است که در قسمت زیرین (کف)، توالت، یک قسمت کامل برای فلاشر (آبریز) وجود دارد. مانند توالت‌های معمولی دوتکه دارای برآمدگی و شکاف نیست. درست است که هزینه توالت فرنگی با پایه یک‌پارچه بیشتر است. ولی به دو دلیل انتخاب و خرید آن به‌نفع شما خواهد بود.

  1. تمیزکردن آن بسیار راحت‌تر از مدل‌های دیگر است.
  2. به دلیل استایل زیبا، گرد و سطح صیقلی و همواری که دارد، برای اکثر سرویس‌های بهداشتی و حمام‌ها مناسب و زیبا است. به‌ویژه مدل‌های جدیدتر که ظاهر فوق‌العاده زیبا و لوکسی دارد.

۲. فلاش‌تانک (آبریز)

پس از انتخاب توالت فرنگی مطلوب خود و در نظر گرفتن نکات مرتبط با پایه و مخزن، به این معناست که به تقریب توالت مناسب را یافته‌اید. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید، نوع فلاش‌تانک یا آبریز است. همانطور که می‌دانید، فلاش‌تانک‌ها روی دیوار نصب می‌شوند و شما باید پیش از خرید توالت فرنگی، قسمتی از دیوار که قرار است فلاش‌تانک در آن نصب شود. را باز و بررسی کنید. ببینید آیا این قسمت از دیوار مناسب قرارگیری آبریز توالت است یا خیر.

همچنین به مکانیزم شستشو توسط آبریز توجه کنید. معمولاً مکانیزم شستشوی کاسه توالت توسط فلاش‌تانک معمولی است و آب با فشار از آبریز خارج و وارد کاسه توالت می‌شود. اگر دلتان می‌خواهد. شست‌وشو سریع‌تر و تمیز‌تر انجام شود، بهتر است فشار آب را بیشتر کنید. البته فراموش نکنید این کار باعث مصرف بیشتر آب می‌شود.

۳. ارتفاع صندلی توالت فرنگی

ارتفاع صندلی توالت فرنگی از دیگر نکات مهمی است که باید هنگام خرید توالت فرنگی به آن توجه کنید. در اکثر خانه‌های ویلایی و آپارتمان‌ها ارتفاع صندلی توالت فرنگی ۴۳.۱۸ سانتی‌متر است. اما این ارتفاع معمولا برای افرادی که قد بلندی دارند یا برای مسن‌ترها کمی ناراحت‌کننده است. در صورت تمایل می‌توانید توالت فرنگی انتخاب کنید که ارتفاع صندلی آن بیشتر باشد. بلندترین ارتفاع صندلی توالت فرنگی ۴۸.۲۶ سانتی‌متر است که به “ارتفاع راحتی” نامیده می‌شود.

۴. دکمه‌ها و اهرم‌های توالت فرنگی

مخزن هر توالت فرنگی دارای دکمه یا اهرم است. زمانی که برای خرید توالت فرنگی به فروشگاه لوازم بهداشتی می‌روید. بهتر است به این قسمت‌ها هم توجه کنید. دکمه یا اهرمی که روی مخزن توالت فرنگی وجود دارد. برای شروع شست‌وشو و مکانیسم تخلیه است. در مدل‌های قدیمی‌تر و کلاسیک معمولا از اهرم استفاده شده است. اما در توالت‌های فرنگی مدرن‌تر دکمه‌های فشار وجود دارد.

جالب است بدانید که روی مخزن برخی از توالت‌های فرنگی که جدیداً تولید شده‌اند. دو دکمه نصب شده است و به آن‌ها “توالت فرنگی دو زمانه” گفته می‌شود. با فشار یکی از این دکمه‌ها آبشویی به صورت کامل انجام می‌شود و با فشار دکمه دیگر، آب به مقدار کمتری از آبریز وارد توالت شده و پروسه تخلیه انجام می‌شود. معمولاً سایز دکمه‌ها با یکدیگر متفاوت است. یکی بزرگ و دیگری کمی کوچکتر. دکمه بزرگ‌تر هنگامی که بخواهید تخلیه کم‌حجم انجام شود، استفاده می‌شود. در این صورت در مصرف آب هم صرفه‌جویی می‌کنید.

اما دکمه‌ای که کوچکتر است، زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. که بخواهید تخلیه فاضلاب پرحجم صورت گیرد. مخزن از تمام توان خود استفاده می‌کند. تا آب را از آبریز وارد توالت کرده و عمل تخلیه انجام شود. البته این مدل توالت فرنگی کمی گران‌تر است، ولی با پرداخت کمی هزینه اضافی، قدم بزرگی در صرفه‌جویی مصرف آب برداشته‌اید.

۵. رنگ توالت فرنگی

اگر به فروشگاه لوازم بهداشتی ساختمان سری زده‌اید، متوجه خواهید شد که ۹۰ درصد توالت‌های موجود در بازار به رنگ سفید هستند. دلیل این پرطرفداری، استقبال مصرف‌کنندگان از رنگ سفید است. هرچند تعداد زیادی از توالت‌ها به رنگ‌های مختلف نیز تولید می‌شوند. اما برای هماهنگی بهتر با دکوراسیون، ترجیحاً رنگ دیوار سفید باشد.

۶. بررسی فضای سرویس بهداشتی برای قراردادن توالت فرنگی

یکی از نکات حیاتی پیش از خرید توالت فرنگی، اندازه‌گیری و ارزیابی فضای مخصوص آن است. راحتی در استفاده از توالت نیازمند فضای کافی است. بهتر است فاصله توالت از اشیاء اطراف مانند دیوار، روشو و … حداقل ۳۸ سانتی‌متر باشد. اگر فضای بیشتری در دسترس دارید، می‌توانید فاصله را به ۴۶ سانتی‌متر افزایش دهید. این اقدام جلوگیری می‌کند تا توالت به دلیل فضای کم، استفاده ناآسان شود.

۷. بررسی لگن توالت فرنگی هنگام خرید

لگن یا کاسه توالت نیز یک جزء مهم است که در زمان خرید باید مورد توجه قرار گیرد. توالت‌های با کاسه گرد، فضای کمتری را اشغال کرده و برای سرویس‌های بهداشتی با فضای محدود مناسب هستند. به عنوان مثال، کاسه بیضی‌شکل، در حدود ۲ اینچ (5 سانتی‌متر) بزرگتر است و جای نشستن بیشتری دارد. همچنین، تمیزکردن آن‌ها آسان‌تر است و از بوی ناخوشایند جلوگیری می‌کند. اگر فضای بیشتری دارید. می‌توانید مدل کاسه مستطیلی را انتخاب کنید.

۸. بررسی استحکام دیوار و لوله‌کشی داخلی آن

استحکام دیوار در مدل‌های توالت دیواری یک نکته مهم است. زیرا بخش عمده آن داخل دیوار قرار می‌گیرد. لازم است دیوار به اندازه کافی محکم باشد تا وزن توالت و شخص استفاده‌کننده را تحمل کرده و آسیب نبیند. همچنین، لوله‌کشی داخل دیوار نیز باید به درستی انجام شود تا به توالت اتصال داشته باشد.

کلام پایانی

تاکید می‌شود که گرانی یک محصول بی دلیل نیست. به طور کلی، هرچه در خرید محصولات مصرفی، به خصوص توالت فرنگی، هزینه بیشتری صورت بگیرد. امکان استفاده راحت‌تر، طول عمر بیشتر، و مزایای بهتری در اختیار خواهید داشت. توالت‌های فرنگی لوکس و مدرن، به دلیل سیستم پیشرفته، طراحی زیبا، استحکام و قدرت بیشتر، و از تکنولوژی به‌روز و مدرن استفاده می‌کنند، که قیمت بالاتری نیز دارند. اگر بودجه برایتان مهم نیست، توصیه می‌شود که از بهترین و پیشرفته‌ترین توالت‌های فرنگی موجود در بازار استفاده کنید. اما اگر بودجه برای شما اهمیت دارد، می توانید به وب سایت لوازم ساختمانی بهداشتی اژدری مراجعه کنید و کالا دلخواه خود را با توجه به قیمت تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *