مقالات

نحوه شستن و تمیز کردن فلاش تانک

نحوه شستن و تمیز کردن فلاش تانک

شستشوی داخل فلاش تانک

شستشوی داخل فلاش تانک به چه صورت است ؟ اگر فکر می کنید که افراد اندکی به تمیز کردن لوله حمام و یا زیر سینک توجه می کنند. بهتر است در این مورد تجدید نظر کنید. در خانه مکان دیگری وجود دارد که تقریباً همه از آن غافل می شوند. آن تمیز کردن فلاش تانک است. در واقع، هیچ کسی حتی به این فکر نمی کند که درب را بلند کند تا نگاهی به داخل فلاش تانک بیاندازد، البته این تا زمانی است که مشکلی در عملکرد فلاش تانک رخ دهد. چنین مسئله ‌ای عموماً زمانی خواهد بود که داخل مخزن فلاش تانک را در وضعیت بسیار تاسف بار ببینید.

از تجمع کثیفی گرفته تا رسوبات معدنی و زنگ زدگی؛ اجزای فلاش تانک و همچنین فضای داخلی آن مستعد چنین آلودگی ها و تجمع انواع کثیفی ها هستند که در مجموع بوی عجیب و ناخوشایندی را در طول زمان منتشر می کنند. بدتر از آن، آنها باعث خراب شدن سریع قطعات داخلی فلاش تانک می شوند و بنابراین نیاز به تعمیرات مکرر دارند.

تمیز کردن فلاش تانک موجب می شود تا فلاش تانک روان کار کند و بوی خوبی داشته باشد. پس، برای شستن فلاش تانک آن را باز کنید و حداقل هر شش ماه یک بار آن را تمیز کنید.

مراحل شستن و تمیز کردن فلاش تانک

تمیز نگه داشتن مخزن فلاش تانک جزء امور ضروری است. مخزن فلاش تانک حاوی آب مصرفی برای شستشوی توالت است. یک مخزن فلاش تانک کثیف می تواند منجر به بد بو شدن کل فضای دستشویی شود که برای سلامتی اعضای خانواده خطرناک است.

همیشه از تمیز بودن داخل فلاش تانک مطمئن شوید. درب مخزن را بردارید و آن را کنار بگذارید. داخل فلاش تانک را کاملا بررسی کنید و اگر نیاز به تمیز کردن فلاش تانک وجود داشت، بلافاصله اقدام نمایید تا کثیفی و رسوبات مواد معدنی بیشتر نشوند.
علاوه بر تمیز کردن مرتب مخزن فلاش تانک ، شیر های پرکننده آن و قطعات داخل آن را نیز بررسی کنید تا دچار نشتی و یا زنگ زدگی نشده باشند.

چه زمانی باید به اقدام به شستن فلاش تانک توالت فرنگی کرد؟

گاهی ممکن است متوجه شوید که فلاش تانک روان کار نمی کند و یا داخل آن بوی بسیار نامطبوعی می دهد و تمام دستشویی را پر کرده است.

دلایل مختلفی برای آن وجود دارد که برخی از آن ها به شرح زیر می باشند:

وجود زنگ زدگی:

در داخل مخزن فلاش تانک قطعات متعددی را می توانید مشاهده کنید که با هماهنگی با یکدیگر موجب می شوند تا توالت به درستی سیفون شود. اگر هر یک از این قسمت ها زنگ زده شوند، می توانند باعث خرابی فلاش تانک شوند.

وجود آب کثیف:

کثیف شدن آب داخل مخزن فلاش تانک می تواند منجر به ایجاد بوی نامطبوع در توالت شود. بنابراین شستن فلاش تانک ضروری خواهد بود.

تجمع کپک و باکتری:

داخل مخزن فلاش تانک می‌تواند مستعد رشد و تجمع کپک و باکتری باشد.
بهتر است دو بار در سال به تمیز کردن فلاش تانک بپردازید. بهتر است این کار را یک بار در بهار و یک بار در پاییز انجام دهید تا خیالتان راحت باشد. شستن فلاش تانک به جلوگیری از ایجاد زنگ زدگی و خوردگی در قسمت های داخلی کمک می کند و عمر فلاش تانک را افزایش می دهد.

تمیز کردن داخل فلاش تانک به چه صورتی انجام می شود؟

کنون به نحوه تمیز کردن فلاش تانک و مراحل شستن فلاش تانک می پردازیم:

مرحله 1: مخزن را تخلیه کنید.

قبل از اینکه فلاش تانک را بکشید تا مخزن توالت را خالی کنید. باید منبع آبی را که مخزن را دوباره پر می کند، ببندید. این شیر معمولاً روی دیوار پشت کاسه توالت و یا در کنار آن قرار می گیرد. پس از قطع شدن آب، درب مخزن را بردارید و آب آن را تخلیه کنید. تمام آب را باید کاملا تخلیه کنید؛ بهتر است که این کار را 2 تا 3 بار انجام دهید. تا از تخلیۀ کامل آب مطمئن شوید.

مرحله 2: داخل تانک را ارزیابی کنید.

اگر کثیفی داخل فلاش تانک خفیف است، تنها کاری که باید انجام دهید شستن هر کدام از قطعات داخل فلاش تانک و دیوارۀ داخل مخزن است. بهتر است که این کار را با استفاده از یک پاک کننده و اسکرابر چند منظوره انجام دهید. اما اگر هنگام شستن فلاش تانک متوجه لکه های آب سخت، کپک ها و یا تغییر رنگ شدید. فرایند تمیز کردن فلاش تانک باید اندکی تخصصی تر باشد تا بتوان همۀ باکتری ها و کپک ها را کاملا از بین برد. سرکه یک عامل تمیز کننده عالی است. این ماده می تواند به حل کردن رسوبات معدنی و مبارزه با هاگ های کپک کمک کند. بنابراین، تنها کاری که باید انجام دهید این است که مخزن فلاش تانک را با مقدار مساوی آب و سرکه سفید پر کنید و بگذارید یک شب بماند.

توجه: در این مدت نمی توانید از توالت استفاده کنید، بنابراین تمیز کردن فلاش تانک را به زمانی موکول کنید که مجبور به استفاده از آن نیستید.

مرحله 3: داخل آن را تمیز کنید.

سرکه را تخلیه کرده و داخل مخزن فلاش تانک را تمیز کنید. ابتدا با اسپری کردن اجزا و دیواره ها با یک پاک کننده همه منظوره شروع کنید و سپس با استفاده از یک برس تمیزکننده (برای دیواره ها و پایین مخزن) و یک اسفنج یا اسکرابر نرم داخل فلاش تانک را پاک کنید.

مرحله 4: کاملاً بشویید.

قبل از اینکه مخزن فلاش تانک را دوباره پر کنید، داخل آن را با دوش دستی و یا بطری آب کاملاً بشویید و فلاش را بکشید تا تخلیه شود. ممکن است لازم باشد که این کار را چندین بار انجام دهید تا زمانی که تمام آب کثیف از مخزن فلاش تانک خارج شود.

مرحله 5: مخزن را ضد عفونی کنید.

در نهایت، داخل فلاش تانک را با یک ماده ضد عفونی کننده اسپری کنید تا مطمئن شوید که اثری از باکتری های مضر باقی نمانده است. پس از اینکه ماده ضدعفونی کننده به طور کامل باکتری ها را از بین برد، می توانید درب را دوباره روی آن قرار دهید. پس از آن دریچه را به منبع اصلی آب باز کنید تا مخزن پر شود.

توجه: فراموش نکنید که درب مخزن فلاش تانک را با پاک کننده چند منظوره و اسکرابر تمیز کنید.

می توان با هر مواد شوینده ای داخل فلاش تانک را تمیز کرد؟

برای جلوگیری از تجمع مواد معدنی و قارچ هایی مانند کپک، قرص توالت را برای شستشوی داخل فلاش تانک خریداری کنید. حتماً به دنبال قرص هایی باشید که فاقد سفید کننده باشند. زیرا هر چیزی که حاوی سفید کننده باشد. باعث خوردگی اجزای فلزی داخل فلاش تانک می شود. مخزن فلاش تانک را هر شش ماه یک بار تخلیه کنید و بگذارید. یک شب در محلول آب-سرکه خیس بخورد. قبل از پر کردن مخزن برای استفاده مجدد، داخل آن را کاملاً بشویید. همان طور که گفته شد سرکه به کشتن باکتری ها و خنثی کردن بو های عجیب و غریب کمک می کند و داخل فلاش تانک را جلا می بخشد.

کلام آخر

برای خرید توالت فرنگی و فلاش تانک از وب سایت اژدری و مشاهده تنوع محصولات می توانید اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *