مقالات

نحوه رنگ کردن کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی

نحوه رنگ کردن کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی

نحوه رنگ کردن کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی مزایای فراوانی دارد و در برخی از مواقع ضرورت پیدا می‌کند. همان‌طور که می‌دانید این مصالح از زیبایی خاصی برخوردار شده‌اند و وجود آن‌ها کمک می‌کند تا محیط سرویس بهداشتی شما شکیل‌تر به نظر برسد. با این حال ممکن است در اثر عواملی از قبیل پریدگی رنگ و یا آلودگی به رنگ آمیزی کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی نیاز پیدا کنید. چراکه تعویض کردن این مصالح برایتان هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد. بیشتر افراد پس از مواجه شدن با این آسیب‌ها به رنگ آمیزی کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی دست می‌زنند.

در این مقاله به ارائه مطالبی در این باره خواهیم پرداخت و مزایا و معایب و مراحل رنگ کردن کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی را مرور و بررسی خواهیم کرد. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

مزایا و معایب رنگ کردن کاشی و سرامیک

با رنگ آمیزی کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی عمر مفید و دوام این مصالح را افزایش خواهید داد و یا نیازی نیست به تعویض کاشی‌های قبلی آسیب دیده و یا آلوده دست بزنید و هزینه‌های بالایی را متحمل شوید. با این کار می‌توانید مشکلات جزئی پیش آمده بر سطح کاشی و یا سرامیک را برطرف سازید.
با این حال حواستان به معایب رنگ آمیزی کاشی و سرامیک نیز باشد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها امکان بلند شدن رنگ از سطح کاشی با گذشت زمان است. این عامل سبب شده تا بسیاری از افراد به طور کامل از رنگ آمیزی چنین سطوحی صرف نظر کنند. با رنگ کردن کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی درزها و یا محل دوغاب آن‌ها را نیز پوشش خواهید داد.

برای خرید توالت فرنگی و کابینت روشویی با قیمت مناسب به وب سایت بازرگانی اژدری مراجعه کنید.

انتخاب رنگ مناسب برای رنگ آمیزی کاشی و سرامیک

رنگ کردن کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی نیاز به توجه به چند نکته مهم دارد و باید برخی از موارد را در نظر بگیرید تا به نتیجه مطلوب و مد نظرتان دست یابید. برای نمونه باید قبل از این کار رنگ مناسب را انتخاب و خریداری کنید.
حواستان به این نکته باشد که هر نوع رنگی را نمی‌توانید برای اجرای این عملیات در نظر بگیرید. رنگ مورد نظر شما باید از قدرت چسبندگی بالایی برخوردار باشد. در غیر این صورت به خوبی به سطح کار نخواهد چسبید. توصیه کارشناسان استفاده از رنگ‌های اپوکسی است نه رنگ‌های پایه آب و یا آکریلیک.

نحوه رنگ کردن کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی
رنگ‌های اپوکسی نیز در حال حاضر در انواع یک جزئی و دو جزئی تولید شده و در بازار وجود دارند. پس شما می‌توانید بر اساس نوع نیازها و مصارف خود محصول مناسب را برای خرید در نظر بگیرید. اگر رنگ‌های اپوکسی یک جزئی را برای این کار انتخاب کنید می‌توانید به رنگ کردن کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی با سهولت بالا دست بزنید.
در هنگام رنگ کردن این سطوح با این نوع رنگ‌ها نیازی به رنگ آمیزی در چند لایه نخواهید داشت. رنگ‌های اپوکسی یک جزئی با قدرت چسبندگی بالایی که دارند به خوبی بر سطح مورد نظر شما خواهند چسبید و دوام و ماندگاری آن‌ها نیز طولانی مدت است.
از آنجایی که این رنگ، یک جزئی است پس لازم نیست با ماده دیگری ترکیب شود. رنگ‌های اپوکسی دو جزئی نیز در بازار وجود دارند که شما می‌توانید برای رنگ کردن کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی آن‌ها را خریداری کنید. این محصول همان‌طور که از نامش نیز مشخص شده از دو جز به وجود آمده است.
یکی از اجزای تشکیل دهنده این ترکیب، رنگ و دیگری هاردنر یا سخت کننده نام دارد. وجود هاردنر کمک می‌کند تا این رنگ به خوبی خشک شود.

مراحل رنگ کردن کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی

تمیز کردن سطح

کاشی‌ها و سرامیک‌ها پس از گذشت مدت زمانی دچار آلودگی می‌شوند و ممکن است بر سطح آن‌ها لکه به چشم بخورد. پس برای رنگ کردن آن‌ها باید پیش از هر اقدامی این سطوح را پاکسازی نموده و لکه‌های موجود بر سطح آن‌ها را از بین ببرید. برای این کار می‌توانید از آب گرم و صابون و یا محلول‌ها و محصولات شوینده مد نظر خود کمک بگیرید.

ترمیم کاشی و سرامیک‌

اگر تمایل دارید از نتیجه رنگ کردن کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی رضایت داشته باشید بهتر است پیش از آغاز رنگ آمیزی آن‌ها را ترمیم نمایید. برای نمونه ممکن است یک کاشی و یا سرامیک دچار ترک خوردگی شده باشد و یا برخی از آن‌ها لب پر شده و یا شکسته باشند. پس این نوع ایرادات و مشکلات را برطرف سازید.

سمباده کشی سطح

از آنجایی که سطح کاشی و سرامیک‌ها صیقلی هستند ممکن است رنگ به خوبی بر روی آن‌ها قرار نگیرد و یا نچسبد. برای پیشگیری از بروز این اتفاق به سمباده زنی سطح نیاز خواهید داشت. حواستان باشد که سمباده را محکم و با فشار زیاد بر سطح کاشی و سرامیک نکشید.
چراکه امکان آسیب دیدگی و یا شکسته شدن آن‌ها وجود دارد. بعد از سمباده کشی نیاز است یک بار دیگر سطح مورد نظر را با آب شستشو دهید. بعد از آن مدت زمانی کوتاه صبر کنید تا سطح خشک شود. پس از خشک شدن کاشی و سرامیک از یک دستمال مرطوب کمک گرفته و دوباره آن را بر سطح بکشید.
در این صورت اطمینان خواهید یافت که بر سطح هیچ گونه آلودگی وجود ندارد و کاملاً یکدست شده است.

زدن لایه آستر

زدن لایه آستر یکی از تخصصی‌ترین اقداماتی است که باید در هنگام رنگ کردن کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی انجام دهید. استفاده از این محصولات کمک می‌کند تا رنگ بهتر به سطح بچسبد و با سرعت بالاتری هم خشک شود.
بسته به نوع نیاز خود می‌توانید دو لایه و یا چند لایه آستر بر سطح مورد نظر بزنید. اما اگر می‌خواهید دو یا چند بار این کار را انجام دهید بهتر است پس از زدن لایه اول، مدت زمانی صبر کنید تا سطح به خوبی خشک شود. پس از آن لایه دوم را اجرا کنید.

رنگ کردن کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی

پس از انجام این کارها نوبت به مرحله اصلی یعنی رنگ کردن کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی می‌رسد. در این مرحله باید رنگی را که از قبل فراهم کرده‌اید درون یک سطل بریزید و رنگ آمیزی را آغاز کنید. ممکن است نیاز به رنگ آمیزی کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی در چند لایه و مرحله باشد. حواستان را جمع کنید که لایه اول رنگ آمیزی سبک باشد. از سوی دیگر صبر کنید تا لایه اول به خوبی خشک شده سپس لایه بعدی را پیاده سازی و اعمال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *