مقالات

نحوه تشخیص درجه کیفیت سرامیک

نحوه تشخیص درجه کیفیت سرامیک

نحوه تشخیص درجه کیفیت سرامیک ؟ کیفیت کاشی ها به ترکیب مواد استفاده شده در ساخت آنها بستگی دارد. اما کیفیت به طور عمده توسط ضخامت سرامیک تعیین می شود. این گریدها نشان دهنده وجود ایرادات و کیفیت سرامیک است. این نمادها به شرح زیر است:

برای خرید کابینت روشویی سرویس بهداشتی و خرید توالت فرنگی قیمت مناسب به لینک مرتبط مراجعه کنید.

کیفیت سرامیک به چه معناست؟

سرامیک درجه یک

این سرامیک ها نرم ترین سرامیک ها محسوب می شوند. احتمال خراشیدگی آنها نسبت به درجه های دیگر بیشتر است. آنها باید به طور منظم نگهداری شوند تا طول عمر آنها تضمین شود. با این حال، کاشی های سطح بالا معمولاً کم هزینه ترین هستند. آنها برای ایجاد دیوارهای زیبا مناسب هستند. ضمناً این نوع سرامیک ها باید کاملا سالم بوده و هیچ گونه ایرادی در کناره ها و لعاب نداشته باشند. سرامیک ها و کاشی های صادراتی معمولاً مخلوطی از سرامیک های درجه یک و دو هستند.

سرامیک درجه دو

مشابه سرامیک های سطح بالا، اکثر خریداران متوجه می شوند که سرامیک های سطح بالا برای پشت و دیوارها به خوبی کار می کنند. با این حال، آنها را می توان به عنوان کفپوش در مناطق کم تردد نیز نصب کرد. سرامیک درجه دو می تواند گزینه ای مقرون به صرفه برای کفپوش حمام باشد. اما آنها برای مناطق پر رفت و آمد مانند آشپزخانه یا اتاق نشیمن توصیه نمی شوند. از نظر مقاومت و تشخیص کیفیت سرامیک ها چندان مستحکم نیستند و می توانند مشکل ساز شوند. در فاصله دو سانتی متری از کناره های این سرامیک ها یک خال با قطر بسیار کم وجود دارد. یا ممکن است لکه ای در گوشه های سطح شیشه ای آنها وجود داشته باشد.

سرامیک درجه سه

به عنوان یک گزینه میان‌رده، جای تعجب نیست که از سرامیک درجه سوم برای طیف گسترده‌ای از پروژه‌های مسکونی استفاده شود. کف آشپزخانه یا میزهای بزرگ می سازند. برای مقاومت در برابر سایش ناشی از ترافیک سنگین خود می توانید با اطمینان روی سرامیک درجه سوم حساب کنید. از نظر شکل ظاهری این سرامیک ها لکه یا لکه ای به قطر تقریبی سه میلی متر روی سطح آنها وجود دارد.

سرامیک درجه چهارم

سرامیک های درجه 4 عموما سفید رنگ بوده و مطابق با قوانین استاندارد ایران نیستند. این سرامیک ها نسبت به کیفیت بالاتر لکه های بیشتری را روی سطح لعاب نشان می دهند. برخی از سرامیک ها علاوه بر لکه دارای برآمدگی های لب نیز هستند که ابعاد آنها از دو میلی متر بیشتر نمی شود.

هر گرید سرامیکی مزایا و معایب خاص خود را دارد و انتخاب و تشخیص درجه کیفی سرامیک در نهایت به بودجه و سبک زندگی شما بستگی دارد. اگر بچه یا حیوانات خانگی دارید، کاشی های کلاس چهارم یا پنجم ممکن است بهترین سرمایه گذاری باشد. اگر در حال بازسازی حمام هستید، می توانید دو یا سه درجه کاشی با کیفیت پایین تر انتخاب کنید.

ارزش گذاری کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک و کاشی چینی شباهت های زیادی در نحوه ساخت و استفاده دارند. تفاوت اصلی این است که کاشی و سرامیک از خاک رس ساخته شده است. در حالی که ماده اصلی چینی ماسه ریز آسیاب شده است. فرآیند تولید آن نیز شامل فشار دمای بسیار بالا و فر خواهد بود. سرامیکی بسیار متراکم و بادوام تولید می کند. در حالی که کاشی و سرامیک متخلخل است و برای محافظت از آن در برابر رطوبت نیاز به لعاب دارد، کاشی چینی دارای نرخ جذب آب کمتر از 0.5٪ است.

نحوه تشخیص کیفیت سرامیکی مقوا

گاهی اوقات تشخیص درجه کیفیت سرامیک را کیفیت می نامند. اما این همه ماجرا نیست. این درجه بندی ها استحکام، یکنواختی یا مقاومت در برابر لکه را نشان نمی دهند. این نمره(ها) با اطلاعات موجود در برچسب چک باکس مطابقت دارد. این رتبه بندی ها بسیار مهم هستند و باید بر اساس آنها تصمیم بگیرید که تعداد سرامیک های مورد نظر خود را خریداری کنید. بسته به سرامیک ها، این ابعاد روی جعبه آنها نوشته می شود. با مطالعه آن می توانید از کیفیت سرامیک ها مطلع شوید.
از آنجایی که سرامیک درجه چهار سفید است، از مقوای سفید و بسته بندی نیز استفاده می شود. این باعث می شود که آنها راحت تر از سایر کیفیت ها متمایز شوند. در صورتی که سرامیک ها بسته بندی نشده باشند، می توان با رعایت ظاهر و نحوه لعاب کاری، کیفیت سرامیک ها را مشخص کرد. وجود لب های ترک خورده و تعداد لکه ها می تواند درجه را تعیین کند. سرامیک رشد بیشتری را نسبت به هر چیز دیگری تجربه می کند و یکی از محبوب ترین مواد برای دکوراسیون داخلی به حساب می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *