مقالات

نحوه باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی

نحوه باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی

نحوه باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی ؟ گاهی اوقات بوی بدی از آشپزخانه یا حمام به مشام می‌رسد که این بوی بد معمولاً از سینک گرفته شده می‌آید. اگر به طور مرتب سینک را تمیز کنید و به فکر باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی باشید، بوی بد را نیز از بین می‌برید.

اگر قبلاً هرگز سینک را باز نکرده‌اید و مشکوک به گرفتگی سینک هستید، می‌خواهیم اطلاعات مهم در مورد نحوه باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی به شما ارائه دهیم. با استفاده از این اطلاعات، سینک ظرفشویی شما کاملاً تمیز خواهد شد!

چگونه گرفتگی سینک ظرفشویی را باز کنیم؟

شاید برای شما هم سوال شده باشد که چگونه گرفتگی سینک ظرفشویی را باز کنیم؟ باز کردن گرفتگی سینک موضوعی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند. این کار را می‌توان با استفاده از مواد شیمیایی انجام داد،  اما مطمئناً کسانی هم هستند که نمی‌خواهند از مواد شیمیایی در خانه خود استفاده کنند.

کسانی که به دنبال روش‌های طبیعی برای باز کردن سینک هستند، با ساده‌ترین پیشنهادات می‌توانند نظافت آشپزخانه را آغاز کنند. مواد شیمیایی در هنگام تماس با هوا، موادی را آزاد می‌کنند که برای تنفس مضر بوده و به همین دلیل، روش‌های طبیعی در نظافت منزل بهتر هستند.

۱- باقیمانده غذا را با دستمال از روی سینک بردارید

در حین شستن ظرف، مقداری باقی مانده غذا به داخل سینک ریخته می‌شود. این باقی مانده غذا سوراخ‌های سینک را مسدود می‌کند، سرعت تخلیه آب را کاهش داده و باعث رسوب در لوله فاضلاب می‌شود. اگر می‌خواهید از گرفتگی سینک جلوگیری کنید، می‌توانید باقی مانده غذا را بعد از هر بار شستن ظرف با دستمال برداشته و به سطل زباله بیندازید.

باقیمانده غذا هم باعث بوی بد سینک فاضلاب داده و هم باعث گرفتگی لوله فاضلاب می‌شود. پیشنهاد می‌شود قبل از باز کردن سینک از این روش شروع کنید. در غیر این صورت، سینک پر شده نمی‌تواند روش اعمال شده را بپذیرد و اثر مواد استفاده شده را نشان ندهد.

۲- سینک را با سیم تمیز کنید

اگر فکر می‌کنید چیزی در فاضلاب سینک گیر کرده است، سوراخ‌ها را با یک سیم ضخیم تمیز کنید. در حالی که سیم را داخل سوراخ‌های سینک فرو می‌کنید، مطمئن شوید که شیر آب باز است. در حالی که شما سوراخ‌ها را تمیز می‌کنید، آب نیز به شستشوی سریعتر کثیفی‌ها کمک می‌کند.

۳- آب گرم بریزید

آب گرم اثر سریعتر از بین رفتن و شستشوی باقی مانده غذا را دارد. به همین دلیل هر از گاهی باید آب جوش را برای باز کردن فاضلاب سینک و گرفتگی بریزید. پیشنهاد می‌شود بعد از هر بار شستن ظرف یا استفاده از سینک، آب گرم را از سوراخ‌های سینک عبور دهید. اگر قصد خرید توالت فرنگی یا بهتر است بگوییم قصد خرید توالت فرنگی آرمیتاژ را دارید می‌توانید بازرگانی اژدری را انتخاب کنید.

4- محلول جوش شیرین و سرکه تهیه کنید

سرکه و جوش شیرین که در خانه شما وجود دارد به شما کمک می‌کند تا گرفتگی سینک را باز کنید و از رسوب در فاضلاب سینک جلوگیری کنید. یک فنجان جوش شیرین را داخل سینک خالی و آبکشی شده بریزید. مطمئن شوید که جوش شیرین به تمام سطح سینک می‌رسد. به خصوص باید مقدار زیادی از آن را در سوراخ‌های سینک بریزید که این هم از روشی برای باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی است.

حالا سرکه سفید یا سرکه سیب را روی جوش شیرین بریزید و منتظر بمانید تا جوش شیرین کف کند. در حین واکنش جوش شیرین با سرکه، بوی تندی منتشر می‌شود، مراقب باشید آن را تنفس نکنید و حتما قبل از شروع این کار ماسک بزنید تا کمی آسیب این بوی تند و بد را برای شما کمتر کند.

بعد از حدود 5 دقیقه، هم داخل سینک و هم سوراخ‌ها را با اسفنج پاک کنید و آب گرم را داخل سوراخ‌های سینک بریزید. فاضلاب و سوراخ‌های سینک کاملاً تمیز خواهند شد.

5- با نمک و سرکه سینک ظرفشویی را تمیز کنید

کسانی که در خانه جوش شیرین ندارند به فکر چگونگی تمیز کردن سینک هستند که ما برای آنها نیز روشی پیشنهاد می‌دهیم. اگر نمک سفره یا نمک دریا دارید می‌توانید این روش را امتحان کنید.

ابتدا 1 فنجان چایخوری نمک را داخل سوراخ‌های سینک بریزید. مطمئن شوید که نمک داخل سوراخ‌ها می‌رود و آنها را می‌پوشاند. پس از ریختن نمک، هر نوع سرکه‌ای را که دوست دارید روی نمک بریزید. سرکه سیب یا سرکه سفید نیز در این مورد به شما کمک می‌کند.

نمک و سرکه به طور همزمان با هم واکنش نشان می‌دهند و کثیفی‌ها و رسوبات را از فاضلاب سینک پاک می‌کنند. پس از امتحان این روش، با ریختن آب جوش روی فاضلاب سینک کار را تمام کنید.

برای اینکه سوراخ‌های سینک برای مدت طولانی تمیز بمانند، توصیه می‌شود این روش‌های تمیز کردن را هر هفته امتحان کنید. اگر فرآیند باز کردن سینک به تعویق بیفتد و نادیده گرفته شود، بوی بد در آشپزخانه و حمام ایجاد می‌شود و به مرور باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی محال می‌شود. برای خرید ملزومات بهداشتی و خرید کابینت روشویی می‌توانید بازرگانی اژدری را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *