مقالات

مزایا و معایب روشویی کابینتی PVC

مزایا و معایب روشویی کابینتی PVC | خرید کابینت روشویی

مزایا و معایب روشویی کابینتی ؟ در بین سینک های موجود در بازار، سینک با کابینت پی وی سی از محبوبیت بالایی برخوردار است. با این حال، مزایا و معایب سینک های پی وی سی برای بسیاری سوال برانگیز است.

به عبارت دیگر بسیاری از افراد به دنبال یک روشویی بادوام هستند که در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت و گرما مقاوم باشد. بنابراین دانستن مزایا و معایب سینک های پی وی سی می تواند در انتخاب این سینک ها کمک کننده باشد.

PVC چیست؟

قبل از پرداختن به مزایا و معایب سینک روشویی پی وی سی، بهتر است بدانیم PVC چیست و چه ویژگی هایی دارد. پلی وینیل کلراید یا پی وی سی (PVC) نوعی از مواد پلاستیکی فشرده صنعتی است که کاربردهای فراوانی از جمله در صنعت دکوراسیون دارد.

به دلیل پایه پلاستیکی این ماده، قارچ ها و باکتری ها نمی توانند روی آن رشد کنند. دو نوع پی وی سی سخت و منعطف در بازار وجود دارد که برای ساخت کابینت و کابینت ضد آب استفاده می شود.

برای خرید توالت فرنگی و کابینت روشویی به لینک مرتبط مراجعه کنید.

مزایای روشویی PVC

در مورد جنبه های مثبت مزایا و معایب سینک های پی وی سی باید گفت که این کابینت ها از محبوب ترین ابزار ساختمانی هستند. در بالا به دلیل مهم، ضد آب بودن یونیت دستشویی PVC اشاره کردیم.

این قابلیت اولین و مهمترین ویژگی یونیت روشویی است. زیرا قرار است از این وسیله در محیط مرطوب حمام و توالت استفاده شود. بنابراین اگر در برابر رطوبت مقاوم نباشد پس از مدتی غیر قابل استفاده می شود.

علاوه بر این، مبلمان روشویی پی وی سی نسبت به سایر انواع مبلمان بهداشتی تر است. به لطف این ویژگی، یونیت روشویی PVC در محیط های بیمارستانی یا آزمایشگاهی نیز استفاده می شود. وزن این نوع روشویی نسبت به سایر روشویی ها سبکتر است. به علاوه حمل و نقل و نصب آنها بسیار ساده و کم هزینه است.

مزایا و معایب سینک های پی وی سی، مزیت مقاومتی

این نوع سینک در برابر ضربه، فشار و خط و خش مقاومت بالایی دارد. علاوه بر این، این گونه از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. مدل های مختلف مبلمان روشویی پی وی سی از کلاسیک تا مدرن در بازار موجود است.

به همین دلیل است که به راحتی با هر نوع دکوراسیونی سازگار می شوند. یکی دیگر از ویژگی های مهم این نوع این است که در برابر نفوذ حشرات مانند سوسک، موش و … کاملا مقاوم است.

کابینت روشویی چیست؟

در زمانی که روشویی برای اولین بار وارد بازار شد، بیشتر برای هتل ها و مراکز درمانی مورد استفاده قرار می گرفت، اما بعدها این روشویی به دلیل طراحی زیبا و کارآمدی که داشت، با استقبال عمومی مواجه شد، به طوری که هم اکنون در اکثر ساختمان ها از آن استفاده می شود. یک سینک کابینت این مدل روشویی شامل یک سینک و یک کابینت زیر آن می باشد. از آنجایی که محیط و هوای حمام و حمام به طور کلی مرطوب است، میزان جذب میکروب ها و آلودگی ها نیز بیشتر است، روکش کابینت برای نگهداری وسایل شخصی بسیار مناسب است. برای ساخت کابینت یا محفظه زیر سینک از مواد مختلفی مانند فلز، چوب، پی وی سی و ام دی اف استفاده می شود.

روشویی کابینتی پایه دار

روشویی ایستاده به وسیله پایه هایی روی زمین قرار می گیرد، این نوع روشویی در اندازه ها و طرح های مختلف تولید و مورد استفاده قرار می گیرد. از مزایای این مدل روشویی می توان به لوله و اتصالات غیر قابل رویت، وجود سایزهای مختلف روشویی مستقل و سهولت استفاده اشاره کرد. امکان تنظیم ارتفاع روشویی با پایه وجود ندارد، برای افراد در سنین و قدهای مختلف مناسب نیست و به دلیل وجود پایه ها و ایجاد نقاط غیرقابل دسترس، نظافت این مدل بسیار مشکل است.

قیمت روشویی کابینت پی وی سی

یکی دیگر از جنبه های مثبت مزایا و معایب روشویی روشویی PVC که قابل ذکر است قیمت مقرون به صرفه آن است. در واقع به دلیل تولید انبوه و در دسترس بودن ورق های پی وی سی، این کابینت ها از نظر قیمتی مقرون به صرفه تر هستند.

ورق های پی وی سی را می توان رنگ آمیزی یا روکش کرد و به همین دلیل است که انواع روشویی پی وی سی دارای تنوع رنگ بی نظیری هستند. بنابراین می توانید به راحتی این نوع روشویی را با توجه به دکوراسیون حمام خود انتخاب کنید.

تمیز کردن آسان سینک های پی وی سی

یکی دیگر از نکات مثبتی که از نظر مزایا و معایب روشویی پی وی سی باید به آن اشاره کرد، سهولت در نظافت آن است. در واقع برای تمیز کردن آن نیازی به مواد شوینده نیست.

اگر دستگاه روشویی پی وی سی لکه یا کثیف شده باشد، می توان آن را به راحتی با یک پارچه مرطوب تمیز کرد. البته بعد از تمیز کردن، مبلمان باید خشک شود تا روکش لکه نگیرد. علاوه بر این، این نوع مبلمان را می توان به راحتی با سبک های مختلف دکوراسیون داخلی هماهنگ کرد و با تمامی نماهای سنتی و مدرن سازگاری داشت.

یونیت های روشویی پی وی سی چه معایبی دارد؟

اما حالا که اینقدر در مورد مزایای روشویی پی وی سی صحبت کردیم، بد نیست اگر از مزایا و معایب روشویی پی وی سی صحبت کنیم، معایب آن را نیز برجسته کنیم.

به طور کلی، روشویی PVC دارای معایبی است که مهمترین آنها ممکن است به دلیل تخریب ناپذیری ذاتی پلاستیک باشد. در واقع این ماده یک پلیمر ترموپلاستیک است که صدها سال طول می کشد تا تجزیه شود.

مزایا و معایب دیگر سینک پی وی سی این است که هنگام ذوب شدن، گازهای سمی تولید می کند. البته خود روشویی پی وی سی هیچ خطری برای سلامتی ندارد و همانطور که گفته شد این ماده به عنوان بهداشتی ترین نوع روشویی شناخته می شود.

در نهایت مبلمان روشویی پی وی سی کمی به نور مستقیم خورشید حساس هستند و به مرور زمان تغییر رنگ می دهند.

نکته آخر

در این مقاله به مزایا و معایب سینک پی وی سی پرداخته ایم. همانطور که گفته شد. این دستشویی یکی از بهداشتی ترین و دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت است. برای خرید کابینت روشویی و خرید توالت فرنگی به وب سایت لوازم ساختمانی بهداشتی اژدری مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *