مقالات

مدل های روشویی کابینتی لاکچری کدام است؟

مدل های روشویی کابینتی لاکچری

مدل های روشویی کابینتی لاکچری کدام است ؟ حمام و سرویس بهداشتی یکی از آرامش‌بخش‌ترین بخش‌های هر خانه به حساب می‌آید که از اجزای متعددی تشکیل شده است. یکی از اجزای مهم که در این فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد، روشویی است. زیباترین و لوکس‌ترین حمام و سرویس بهداشتی بدون انواع روشویی لاکچری و مناسب کامل نیست و کارایی لازم را نخواهد داشت. روشویی‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که امروزه مدل‌های کابینتی از محبوبیت زیادی برخوردار بوده و به انتخاب اول بسیاری از افراد برای استفاده در سرویس بهداشتی و حمام تبدیل شده‌اند.

روشویی مدل سنگی چیست؟

روشویی به کاسه‌ای گفته می‌شود که در حمام و سرویس‌های بهداشتی به منظور شستن دست‌ و صورت نصب می‌شود. روشویی‌ها دارای انواع شیرآلات هستند که می‌توانند آب سرد و گرم مورد نیاز برای شستشو را فراهم کنند.

برای خرید روشویی کابینتی و خرید توالت فرنگی از بزرگترین تولید کننده کشور به وب سایت بازرگانی اژدری مراجعه کنید.

روشویی جنس کابینتی چیست؟

یکی از انواع روشویی که این روزها از محبوبیت و کاربرد زیادی برخوردار است، روشویی کابینتی نام دارد. انواع روشویی کابینتی لاکچری علاوه بر کاسه روشویی دارای کابینت نیز هستند. در واقع افراد می‌توانند از محفظه کابینتی زیر کاسه در این نوع روشویی‌ها برای قرار دادن و نگهداری از وسایل مختلف مانند وسایل بهداشتی و شوینده و غیره استفاده کنند. انواع روشویی کابینتی لاکچری برای سرویس‌های بهداشتی که به سبک مدرن طراحی شده‌اند،‌ بهترین گزینه هستند.

روشویی‌های کابینتی می‌توانند از جنس فلزی، چوبی، MDF یا PVC تولید شده باشند. معمولا با توجه به محیط قرارگیری انواع روشویی کابینتی لاکچری، انواع PVC بهترین گزینه به حساب می‌آیند زیرا می‌توانند مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته باشند. روشویی‌های کابینی در اندازه‌ و ابعاد مختلفی تولید می‌شوند اما این امکان وجود دارد که اندازه آن‌ها را متناسب با فضا شخصی‌سازی کرد.

آشنایی با مدل های روشویی

روشویی کابینتی لاکچری که امروزه از محبوبیت زیادی برخوردار است‌، در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شود که هر کدام از این مدل‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. در واقع این افراد هستند که با توجه به سلیقه، نیاز و فضایی که در دسترس دارند نسبت به انتخاب نوع مناسب روشویی کابینتی اقدام می‌کنند.

روشویی تک ‌نفره

یکی از مدل های روشویی لاکچری است که برای مکان‌های کوچک بهترین گزینه به حساب می‌آید. این روشویی کاسه‌ای کم عمق و کوچک دارد و یک کابینت کوچک نیز در زیر آن تعبیه شده است. این روشویی‌ها معمولا بین 16 تا 72 اینچ از فضای موجود در سرویس بهداشتی را به خود اختصاص می‌دهند که امکان استفاده از آن‌ها در دو مدل پایه‌دار و دیواری امکان‌پذیر است. از این نوع روشویی لاکچری معمولا در خانه‌های کم جمعیت، سرویس‌های بهداشتی با فضای محدود، اتاق‌های یک نفره، مسافرخانه و هتل استفاده می‌شود که به دلیل حجم کم و وزن سبک، نصب و راه‌اندازی آسانی دارند.

روشویی دونفره

یکی دیگر از انواع روشویی لاکچری که با نام روشویی کابینتی دوبل نیز شناخته می‌شود؛ این نوع از روشویی‌ها برای سرویس‌های بهداشتی بزرگ و خانه‌ای که تعداد افراد زیادی در آن زندگی می‌کنند بهترین گزینه به حساب می‌آید. این نوع روشویی‌ها بزرگ و دو طرفه بوده و دارای دو کاسه هستند. این نوع از روشویی‌های که در حمام یا مسترهای بزرگ قرار می‌گیرند باید با دکور و همچنین کاشی استفاده شده در حمام و دستشویی هماهنگی و تناسب داشته باشند.

در طراحی این نوع روشویی کابینتی لاکچری به این دلیل که دو سینک در روبرو یا کنار هم قرار دارد، برای هر کدام از سینک‌ها یک شیر جداگانه در نظر گرفته می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این نوع روشویی عدم معطلی افراد برای اتمام کار فرد دیگر است؛ به این ترتیب اهالی خانه می‌توانند به میزان قابل توجهی در وقت خود صرفه‌جویی کنند.

روشویی مدل دیواری

همانطور که از نام این نوع روشویی مشخص است به نحوی طراحی می‌شود که می‌توان آن را دیوار متصل کرد. این مدل از انواع روشویی کابینتی لاکچری در مدل‌ها و ابعاد و اندازه‌های مختلفی در بازار وجود دارد که می‌توان متناسب با فضای سرویس بهداشتی، بهترین گزینه را خریداری کرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع روشویی نظافت آسان آن است. عدم وجود پایه در طراحی این روشویی باعث می‌شود که نقاط غیر قابل دسترس کمتری وجود داشته و به راحتی بتوان زیر سطح کابینت را نظافت کرد.

امروزه این نوع روشویی لاکچری یکی از مد‌ل‌های محبوب به حساب می‌آید که در طرح‌های مختلف در بازار وجود دارد. همین امر باعث شده که این نوع روشویی بیشتر در سرویس‌های بهداشتی با طراحی مدرن مورد استفاده قرار گیرد. از نکات مهم این نوع روشویی نصب آن است که باید توسط نصاب به شکل صحیح و درست روی دیوار نصب شود تا احتمال سقوط آن وجود نداشته باشد.

روشویی مدل پایه‌دار

کلاسیک‌ترین نوع روشویی است که دارای 4 پایه بوده و به وسیله پایه‌ها بر روی سطح زمین قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین مزایای این نوع روشویی عدم نگرانی بابت سقوط و افتادن آن است. این نوع روشویی کابینتی لاکچری می‌تواند در مدل‌های متنوع با ارتفاع پایه متفاوت عرضه شود. روشویی پایه‌دار به عنوان یکی از انواع روشویی کابینتی لاکچری در مقایسه با نوع دیواری بزرگ‌تر و جادارتر است.

این نوع از روشویی‌ها در ابعاد مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که افراد می‌توانند با توجه به متراژ و ابعاد سرویس بهداشتی خود از آن استفاده کنند. طرح‌های متنوعی از روشویی پایه‌دار با ظاهر ساده و در عین حال شیک وجود دارد که در سرویس‌های بهداشتی با فضای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جمع‌بندی

روشویی یکی از مهم‌ترین اجزا در سرویس‌های بهداشتی به حساب می‌آید که فضای برای شستشوی دست و صورت، مسواک زدن، اصلاح کردن و غیره را برای افراد فراهم می‌کند. در واقع یک سرویس بهداشتی بدون روشویی کاملا ناقص خواهد بود. در گذشته روشویی‌ها طراحی یکسان داشتند اما امروزه با طراحان دکوراسیون داخلی متناسب با طراحی خانه‌ها مدل‌های مختلفی از روشویی را طراحی کرده و مورد استفاده قرار می‌دهند. انواع روشویی کابینتی لاکچری یکی از مهم‌ترین مدل‌ها هستند که امروزه بسیار پرطرفدار بوده و در اکثر خانه‌های مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرند. طراحی خاص، زیبا و جذاب و همچنین فراهم کردن فضای مناسب برای نگهداری از برخی وسایل باعث شده که محبوبیت این نوع روشویی‌ها روز به روز بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *