مقالات

فرق بین فلاش تانک و سیفون چیست؟

فرق فلاش تانک و سیفون | خرید توالت فرنگی

تفاوت بین فلاش تانک و سیفون چیست؟

فرق بین فلاش تانک و سیفون ؟ ما هر روز در زندگی روزمره خود از فلاش تانک استفاده می کنیم. فلاش تانک ها نقش اساسی و کاربردی در بحث های مربوط به زندگی روزمره و نظافت دارند. بنابراین سازندگان آنها همواره در جستجوی طراحی و تولید محصولات مناسب برای استفاده بهینه و راحت مشتریان هستند.

منظور از فلاش تانک چیست؟

فلاش تانک ها در واقع ظروف پلاستیکی یا فلزی هستند. این ظروف از انواع و اقسام به گونه ای ساخته شده اند که بتوانند مقدار مناسبی آب را در خود ذخیره کنند. در نهایت آب ذخیره شده در این ظروف پلاستیکی یا فلزی برای شستشوی توالت و حمام استفاده می شود. این فلاش تانک ها که برای استفاده در سرویس های بهداشتی و شستشوی آنها در نظر گرفته شده اند، به میزان قابل توجهی در مصرف آب در منازل، ادارات و غیره صرفه جویی می کنند.
از آنجایی که ظروف فلاش تانک به گونه ای طراحی شده اند که می توانند مقدار مشخصی آب را در خود نگهداری و ذخیره کنند، به صرفه جویی در مصرف آب نیز کمک می کنند. با این اوصاف می توان گفت که این مخازن ذخیره آب نقش بسیار مهمی در مصرف بهینه آب دارند.
مهمترین سوالی که برخی خریداران همیشه می پرسند این است که تفاوت فلاش تانک و سیفون چیست. در ادامه این مقاله به معرفی فلاش تانک ها و تفاوت اصلی آنها با سیفون می پردازیم.

طبقه بندی فلاش تانک ها بر اساس روش نصب آنها

این محصولات را می توان با توجه به ویژگی های مختلف آنها طبقه بندی کرد. یکی از طبقه بندی های رایج فلاش تانک ها بر اساس روش در نظر گرفته شده برای نصب این محفظه ها می باشد. بنابراین فلاش تانک ها را با توجه به نحوه و نحوه نصب در محل استفاده می توان به دو گروه کلی طبقه بندی کرد.

فلاش تانک ها

فلاش تانک های روکار را می توان از گروه های قدیمی و بسیار آشنای این محصولات معرفی کرد. علاوه بر این، بسیاری معتقدند که قدیمی ترین فلاش تانک ها را می توان به عنوان بهترین آنها معرفی کرد. مدل های رویه این محصولات همانطور که از نامشان پیداست بر روی دیوار نصب می شوند. بنابراین انتظار می رود که آنها مقداری از فضای حمام را اشغال کنند. علاوه بر این، هنگام استفاده از آنها سر و صدای زیادی ایجاد می کنند. با این حال، مزایایی که آنها به کاربران خود ارائه می دهند قابل توجه است. به عنوان مثال، نصب آنها بر روی دیوار، دسترسی افراد را به آنها آسان می کرد. بنابراین زمانی که نقصی در فلاش تانک مورد نظر مشاهده می شود، بررسی و تعمیر آن بسیار آسان است. علاوه بر این، قیمت این مدل بسیار مقرون به صرفه است.

فلاش تانک یکپارچه

دسته دوم فلاش تانک ها بر اساس روش نصب فلاش تانک های یکپارچه نامیده می شوند. برخلاف دسته قبلی، این نوع مخزن ذخیره آب موجود نمی باشد. در واقع قبل از اینکه دیوار توالت به طور کامل ساخته شود، مخزن ذخیره آب برای فلاشینگ پشت دیوار قرار می گیرد. بنابراین، برای داشتن یک فلاش تانک توکار در حمام، باید تصمیم بگیرید که آن را خیلی زودتر و قبل از ساخت کامل ساختمان تهیه کنید. اما باید توجه داشت که تهیه و نصب مخازن توکار مستلزم هزینه های قابل توجهی است. از سوی دیگر، دشواری تعمیر و تعویض مخازن آب در دراز مدت نیز باید در نظر گرفته شود. اما در کنار تمامی این ویژگی ها می توان به مزایای آن نیز اشاره کرد. به عنوان مثال، هیچ محدودیتی در انتخاب مخزن برای ذخیره آب وجود ندارد. زیرا فضای داخل سرویس بهداشتی را اشغال نخواهد کرد. بنابراین این مدل فلاش تانک برای حمام های کوچک بسیار مناسب خواهد بود.

فلاش تانک ها بر اساس ویژگی های تخصصی و کاربردی به چند دسته تقسیم می شوند؟

علاوه بر این که فلاش تانک ها را می توان به دو گروه تانک های قطره ای و تانک های سطحی طبقه بندی کرد، نوع دیگری از گروه بندی برای فلاش تانک ها وجود دارد. در این گروه فلاش تانک ها بر اساس ظاهر و ساختار و همچنین ویژگی های تخصصی به کار رفته در عملکردشان طبقه بندی می شوند. در ادامه به انواع مدل های فلاش تانک عرضه شده به بازار می پردازیم. هر کدام از این مدل ها می تواند کاربردهای خاصی برای کاربران خود داشته باشد.

برای خرید توالت فرنگی و کابینت روشویی و لوازم جانبی توالت فرنگی به سایت بازرگانی اژدری و لینک محصول مراجعه کنید.

فلاش تانک آنتی باکتریال

فلاش تانک های آنتی باکتریال از نظر بهداشتی یکی از بهترین انواع این محصولات هستند. در واقع می توان گفت که این فلاش تانک ها از نظر ظاهری با یک نوع معمولی تفاوتی ندارند. اما تفاوت آنها یا بهتر است بگوییم ویژگی آنها در استفاده از انواع مختلف مواد ضد باکتری در آب نهفته است. این مواد ضد باکتری می توانند نقش مهمی در کاهش آلودگی داشته باشند. بنابراین سطح بهداشت محیط را نیز افزایش می دهند.

فلاش تانک دو زمانه

یکی از انواع بهینه این مخازن ذخیره آب را می توان به صورت دو فلاش تانک ارائه کرد. این مدل فلاش تانک در دو مرحله مجزا آب را از مخزن خارج می کند. در واقع اگر در مرحله اول تخلیه آب، شستشو به طور کامل انجام شود، نیازی به تخلیه مابقی آب داخل مخزن نخواهد بود. بنابراین در مصرف آب نیز صرفه جویی خواهد شد.

دکمه یا اهرم فلاش مخزن

یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین انواع فلاش تانک نوع دکمه ای یا اهرمی آن است. نحوه کار این نوع مخزن به این صورت است که با فشار دادن یک دکمه یا کشیدن اهرمی که روی مخزن قرار داده شده، آب داخل آن تخلیه می شود. این مدل از مخازن ذخیره آب برای شستشوی توالت فرنگی دارای قیمت بسیار مناسب و قابل استفاده در منازل، ادارات و … می باشد.

شستشوی خودکار مخزن

یکی از انواع بسیار بهداشتی فلاش تانک ها نوع اتوماتیک آن می باشد. عملکرد این نوع فلاش تانک ها به صورت اتوماتیک می باشد. به این معنی که وقتی فردی از حمام خارج می شود، این مخزن به طور خودکار فعال می شود و آب آن برای شستشو رها می شود. بنابراین نیازی به فشار دادن دکمه و فعال کردن آن نیست. بنابراین می توان گفت که عدم تماس دستی منجر به بهداشت محیطی بیشتر می شود. این نوع فلاش تانک ها برای استفاده در محیط های عمومی بسیار مناسب هستند.

برای خرید توالت فرنگی آرمیتاژ روی لینک کلیک کنید.

فلش تانک دو تانک

مدل دو مخزن مشابه مدل دو زمانه برای صرفه جویی در مصرف آب بسیار مناسب و کاربردی است. در ساخت این نوع محفظه ذخیره آب از دو مخزن مجزا در اندازه های مختلف استفاده شده است. این دو مخزن ورودی و خروجی متفاوت و انحصاری دارند. هنگام استفاده از مخزن فلاش مخزن دوگانه، ابتدا آب از مخزن کوچکتر خارج می شود. سپس در صورت نیاز به آب بیشتر، در مرحله بعد آب مخزن دیگر برداشته می شود. به این ترتیب می توان با استفاده از این نوع مخزن ذخیره آب حدود 50 تا 70 درصد در مصرف آب صرفه جویی کرد.

فرق فلاش تانک و سیفون | نوالت فرنگی

تفاوت بین فلاش تانک و سیفون چیست؟

معمولاً بسیاری از مردم فکر می کنند که مخازن فلاش در واقع سیفون هستند. این یکی از رایج ترین اشتباهات عموم مردم است. اما باید بدانید که کاربرد و موارد استفاده از سیفون و فلاش تانک متفاوت است.
سیفون قسمتی از لوله فاضلاب است که خم می شود. عملکرد سیفون در واقع جلوگیری از پخش شدن بوی فاضلاب و سرویس بهداشتی در داخل منازل است. داخل سیفون کمی آب قرار می گیرد که وظیفه آن گرفتن بوی نامطبوع و جلوگیری از انتشار آن به محیط است.
اما فلاش تانک ها همانطور که گفته شد وظیفه ذخیره آب برای شستشوی توالت ها را بر عهده دارند. در صورت لزوم، آب موجود در فلاش تانک از مخزن خارج شده و مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که آب داخل سیفون خارج نمی شود و برای شستشو فایده ای ندارد.

کاربرد مهم فلاش تانک چیست؟

یکی از موارد مهم و ضروری در ساخت سرویس بهداشتی وجود فلاش تانک یا مخزن تخلیه آب است. می توان گفت وظیفه اصلی و مهم فلاش تانک تخلیه زباله های داخل کاسه توالت و در نهایت کاسه است. معمولاً آب از ورودی مشخصی که برای مخزن ذخیره آب در نظر گرفته شده است به مخزن هدایت می شود و در آنجا ذخیره می شود. سپس در مواقع لزوم با فشار بسیار زیاد از آن آب گرفته و برای شستن کاسه توالت استفاده می شود. فشار زیاد آب هنگام خروج زباله از داخل کاسه توالت، آن را به سمت فاضلاب هدایت می کند. با تلاش برای استفاده از آب با فشار به همان اندازه با شلنگ باغبانی، آب زیادی هدر می رود.

علت اصلی خرابی فلاش تانک چیست؟

فلاش تانک ها نیز مانند هر محصول دیگری ممکن است از کار بیفتند و عملکرد آن ها مختل شود. در این صورت باید علت خرابی را پیدا کرده و عیب یابی را انجام دهید. در ادامه به بررسی دلایل رایج خرابی فلاش تانک می پردازیم.

سقوط شناور

شناور در واقع وسیله ای حباب شکل است که در داخل مخزن آب قرار می گیرد. وظیفه شناور حباب کنترل سطح آب داخل مخزن است. وقتی متوجه شدید که آب کافی در مخزن برای شستشوی توالت ذخیره نشده است، می توانید بگویید که شناور معیوب است.

خرابی دریچه شناور

اگر شیر شناور فلاش تانک شکسته شود یا بازوی آن در محل صحیح قرار نگیرد، آب به داخل سر می چکد. این مشکل را می توان با قرار دادن بازوی شیر شناور در محل صحیح خود یا با تعویض کامل شیر شناور برطرف کرد. به این ترتیب از هدر رفتن آب جلوگیری می شود.

خرابی اهرم

آب از مخزن فلاش با استفاده از اهرمی که در داخل مخزن آب قرار داده شده است تخلیه می شود. بنابراین در صورت از کار افتادن این اهرم، آب به درستی از مخزن تخلیه نمی شود. نصب نادرست اهرم یا مسدود شدن آن می تواند یکی از دلایل خرابی آن باشد.

شکستگی مفاصل و مهره ها

باید تمام اتصالات و مهره ها را کاملا ببندیم تا به مرور زمان آب نشت نکند. همچنین باید اتصال اهرم پایین مخزن را بررسی کنید تا آب با فشار کافی از محفظه خارج شود.

فلاش تانک استاندارد خوب چه ویژگی هایی دارد؟

حجم فلاش تانک باید متناسب با محل استفاده از آن باشد. در واقع این مخازن باید به گونه ای ساخته شوند که فشار آب و میزان آب مورد نیاز برای شستشو در نظر گرفته شود.
هنگام استفاده از فلاش تانک های روکار باید ابعاد آن را بسته به محل استفاده در نظر بگیرید. مخزن آب مورد نظر نباید فضای زیادی را در داخل سرویس بهداشتی اشغال کند.
یک فلاش تانک خوب باید از آلودگی محیطی و گسترش باکتری ها جلوگیری کند. بنابراین برای محیط های حساس استفاده از فلاش تانک های آنتی باکتریال توصیه می شود.
هر چه کیفیت و استحکام بدنه مخزن آب بیشتر باشد، طول عمر آن بیشتر می شود و می توان از آن به طور بهینه استفاده کرد.

مزیت استفاده از فلاش تانک چیست؟

مهم ترین مزایای استفاده از فلاش تانک صرفه جویی در مصرف آب و بهداشت است. استفاده از فلاش تانک های آنتی باکتریال باعث کاهش آلودگی محیط زیست می شود. از طرفی فلاش تانک های اتوماتیک نیز بهداشت را رعایت کرده و از شیوع بیماری ها جلوگیری می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *