مقالات

علت ترک خوردن توالت فرنگی و ایرانی چیست؟

علت ترک خوردن توالت فرنگی

علت ترک روی توالت فرنگی و ایرانی چیست؟

علت ترک خوردن توالت فرنگی ؟ یکی از مهم‌ترین عناصر که در سرویس‌های بهداشتی قرار می‌گیرد، کاسه توالت است. امروزه در منازل معمولاً از توالت‌های ایرانی و یا توالت فرنگی استفاده می‌شود. به دلایل مختلف، امکان دارد که هر دوی این موارد ترک بخورند و عملاً حالت اولین خود را از دست بدهند. از سوی دیگر، ترک خورردن توالت‌ها معمولاً منجر به ایجاد مشکلات بهداشتی متعددی نیز می‌شود. در ادامه متن با ما همره باشید تا شما عزیزان را به طور کامل در این زمینه یاری کنیم.

آسیب فیزیکی

اولین موردی که می‌تواند منجر به ترک خودرن توالت‌های فرنگی و یا ایرانی شود، آسیب‌های فیزیکی یا همان ضربه خوردن است. این مورد در محصولاتی که از کیفیت بالاتری برخوردار باشند چندان موثر نیست، اما کاسه توالت‌های نامرغوب و غیر استاندارد معمولاً حتی با یک بار ضربه خوردن نیز به طور کامل ترک می‌خورند. این که کاسه توالت به چه علت ضربه می‌خورد نیز دلایل مختلفی دارد. به عنوان مثال افتادن یک شی سنگین بر روی آن ممکن است منجر به ایجاد چنین حالتی شود.

برای مشاهده و خرید توالت فرنگی روی لینک مرتبط کلیک کنید.

تغییرات دمایی

گزینه دیگری که در این زمینه باید به آن اشاره کنیم،‌ تغییرات دمایی است. زمانی که دما به شدت کاهش و یا افزایش می‌یابد، احتمال شکسته شدن کاسه توالت نیز وجود دارد. این موضوع هم در مدل‌های ایرانی و هم در مدل‌های خارجی دیده مي‌شود و باید به آن توجه داشته باشیم.

برخی از تغییرات دمایی مربوط به محیط نیستند و در زمان شستشوی کاسه توالت رخ می‌دهند. به عنوان مثال اگر از آب خیلی گرم برای شستشوی این بخش از سرویس بهداشتی استفاده کنید و سپس آب سرد بر روی آن بریزید،‌ احتمال ترک خوردن افزایش پیدا می‌کند. این مربوط به انبساط و انقباض کلی کاسه توالت است و نمی‌توان از آن جلوگیری کرد. به منظور جلوگیری از چنین مواردی بهتر است از شستشو با آبی که دمای بسیار زیاد و یا بسیار پایینی دارد به طور کامل جلوگیری کنید و به سراغ آب ولرم بروید.

عدم دقت در قرار دادن توالت

در ادامه موارد مربوط به شکسته شدن کاسه توالت‌های فرنگی و ایرانی باید به عدم دقت در زمان نصب توالت بپردازیم. کاسه توالت باید حتماً تراز باشد، در غیر این صورت هنگام استفاده تحت فشارهای شدیدی قرار می‌گیرد و در نتیجه احتمال ترک خوردن کامل آن وجود دارد.

به همین دلیل است که همواره توصیه می‌شود در زمان نصب این توالت‌ها از تراز استفاده شود. این ابزار ساده به ما اجازه می‌دهد تا محل قرارگیری کاسه توالت را به شکل صحیح انتخاب کرده و از وارد آمدن فشارهای نامناسب بر روی آن به طور کامل جلوگیری کنیم. شایان ذکر است که عدم توجه به این موضوع ممکن است منجر به خراب شدن سایر عناصر سرویس‌های بهداشتی شود.

مرغوبیت پایین کاسه توالت

در پاره‌ای از موارد، ترک خودرن کاسه توالت‌ها تنها به دلیل نامناسب بودن جنس آن‌ها رخ می‌دهد. در این حالت به هیچ وجه نمی‌توان از ترک خوردن آن‌ها جلوگیری کرد، زیرا حتی با کمترین میزان استفاده نیز چنین ایراداتی برایشان پیش می‌آيد. کاسه توالت‌هایی که در ساخت آن‌ها از استانداردهای داخلی و جهانی پیروی نشده باشد چنین مواردی را به بار می‌آورند. در این کاسه توالت‌ها یک درز کوچک به مرور زمان تبدیل به درز‌ بزرگ‌تر خواهد شد و در نهایت شاهد شکسته شدن کاسه توالت خواهیم بود.

مشکلات مربوط به ترک خوردن کاسه توالت‌ها

همان طور که بیان کردیم علت ترک خوردن توالت فرنگی ، ترک خوردن توالت‌های ایرانی و فرنگی می‌تواند مشکلات مختلفی را برای شما به وجود آورد. مهم‌ترین مشکل یا ایراد، افزایش احتمال تجمع باکتری‌های مضر است. معمولاً در زمان شستشو، داخل این ترک‌ها به خوبی پاک نمی‌شوند و به همین دلیل یک محیط عالی برای رشد و تکثیر باکتری‌ها و میکروب‌های مختلف به وجود می‌آيد.

مشکل بعدی را می‌توان به کاهش جذابیت کلی سرویس بهداشتی ارتباط داد. یک سنگ توالت ترک خورده ظاهر مناسبی ندارد و به همین دلیل حتی زیباترین و لوکس‌ترین سرویس‌های بهداشتی را به یک سرویس کاملاً نامناسب تبدیل می‌کند.

بهترین راهکار ممکن

اکنون که با علت‌های مختلف شکسته شدن و ترک خوردن توالت‌های ایرانی و فرنگی آشنا شدیم، بهتر است به بهترین راهکاری که در این زمینه می‌توان به آن اشاره کرد نیز بپردازیم. به طور کلی، بهتر است پس از مشاهده ترک خوردگی در توالت‌های ایرانی و فرنگی نسبت به تعویض کامل کاسه توالت بپردازید. با این کار خیال کاملاً راحتی از بابت حل مشکلات بهداشتی ناشی از ترک‌خوردگی خواهید داشت.

خوشبختانه قیمت توالت فرنگی و یا ایرانی به سطح مناسبی رسیده است و امروزه همه کاربران با توجه به میزان بودجه خود می‌توانند چنین محصولاتی را خریداری کنند. در زمان خرید کاسه توالت باید به چند فاکتور مهم دقت کنید تا بتوانید از بین گزینه‌های مختلف،‌ برترین مورد را به دست بیاورید.

نیاز به توالت فرنگی مرغوب و با کیفیت دارید روی لینک مشخص کلیک کنید.

نکات مهم تولید کاسه توالت

اولین نکته، برند تولیدکننده کاسه توالت است. به دنبال برندهایی باشید که دارای سابقه مناسبی هستند. داشتن سابقه مناسب در یک برند به ما نشان مي‌دهد که مشتریان مختلف از محصولات آن راضی بوده‌اند. گزینه دیگر که باید به آن دقت کرد،‌ متریال به کار رفته جهت ساخت کاسه توالت محسوب می‌شود. قاعدتاً هرچه این متریال از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، می‌توانید اطمینان بیشتری از بابت مقاومت کلی کاسه توالت مدنظر در برابر ترک‌خوردگی‌ها داشته باشید.

در کنار این موارد باید قیمت توالت فرنگی یا ایرانی را نیز در نظر بگیرید. لزومی ندارد که همواره به دنبال گران‌ترین کاسه توالت فرنگی و یا ایرانی باشید. محصولاتی را انتخاب کنید که قیمت معقولی دارند و خرید آن‌ها منجر به ایجاد مشکلات مالی برای شما و خانواده‌تان نمی‌شود. تنوع در این حوزه بسیار زیاد است و می‌توانید به راحتی نسبت به خرید یک گزینه مناسب اقدام کید.

سخن پایانی

توالت‌های فرنگی و ایرانی نیز ممکن است ترک بخورند. نکته مهم در این زمینه آن است که سریعاً به این ترک خوردگی رسیدگی شود. همان‌طور که بیان کردیم، علل مختلفی برای این موضوع وجود دارد که هر یک از آن‌ها دارای توضیحات مختص به خود هستند. به یاد داشته باشید که بهترین راه برای حل این مشکل خرید توالت فرنگی یا ایرانی جدید است. استفاده کردن از توالت شکسته می‌تواند مشکلات بهداشتی معتددی را برای شما و یا خانواده‌تان ایجاد کند که طبیعتاً امر مناسبی محسوب نمی‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *