مقالات

طریقه نصب شیرآلات اهرمی

طریقه نصب شیرآلات اهرمی

طریقه نصب شیرآلات اهرمی ؟ روش نصب شیرهای اهرمی سخت و پیچیده نیست، اما داشتن تجربه و دانش کافی در این زمینه ضروری است. بنابراین، بهترین راه برای نصب شیرهای اهرمی، تماس با نصاب است. اما اگر می خواهید خودتان این تجربه را کسب کنید و تجهیزات لازم برای نصب را در اختیار دارید، می توانید طبق مراحل ذکر شده در این مقاله، انواع شیرآلات اهرمی را  نصب کنید. برای خرید لوازم سرویس بهداشتی خرید توالت فرنگی و کابینت روشویی روی لینک مرتبط کلیک کنید.

قبل از شروع نصب شیرهای اهرمی، باید این را بدانید!

شیرهای اهرمی با توجه به نوع طراحی و کاربرد به انواع شیر ظرفشویی، شیر سینک، شیر دوش حمام و شیر توالت تقسیم می شوند. روش نصب همه مشابه است و فقط ارتفاع محل نصب متفاوت است (مقاله ارتفاع نصب شیرآلات را بخوانید!). از آنجایی که لوله کشی اصلی برای نصب شیرهای اهرمی قبلا انجام شده است، محل نصب هر کدام نیز مشخص است.

بنابراین در این مقاله روش نصب شیر اهرمی وجود دارد که می توانید برای تمامی مدل ها یا شیرآلات اهرمی از آن استفاده کنید; برای اتصالات انواع شیر که در مقاله ذکر شد تفاوت جزئی وجود دارد.

لوازم مورد نیاز برای نصب شیرهای اهرمی

نکته بسیار مهمی که در هنگام نصب باید به آن توجه کرد تجهیزات مورد نیاز است.

تمام قطعات مورد نیاز برای نصب در جعبه شیر گنجانده شده است و تنها مواردی که نیاز دارید عبارتند از:

شیر ادرار

کلید

نوار تفلون

هنگام خرید ادرار باید به سایز آن توجه کنید! شیر پیسوار در دو سایز نیم و سه هشتم تولید می شود. علاوه بر این لوله ورودی آب که به شیر ادراری متصل است نیز در این دو سایز تولید می شود. بسته به اندازه لوله، لازم است دریچه ادراری آماده شود تا این دو به راحتی به یکدیگر متصل شوند.

برای نصب شیرآلات توکار مقاله او را بخوانید.

آموزش کامل نصب شیرآلات اهرمی

شیرآلات اهرمی در دو نوع تولید می شوند و مراحل نصب آنها کمی با یکدیگر متفاوت است:

در مدل های جدید اکثر مدل ها در گروه شیرآلات اهرمی نصب آسان قرار می گیرند. در طرح نصب آسان، تمامی پیچ‌ها، مهره‌ها و واشرها از یک تکه ساخته می‌شوند که روی شیر قرار می‌گیرد و فیکس پیچ آن در زیر به آن متصل می‌شود.
مدل دوم، مدل‌های ساده و کمی قدیمی‌تر هستند که نصب آسانی ندارند. البته روش نصب شیرآلات اهرمی در این مدل سخت و پیچیده نیست و به راحتی می توانید مراحل را طی کنید.
قطعات را بررسی کنید
ابتدا محفظه سوپاپ اهرمی را باز کرده و تمام قطعات آن را بررسی کنید. معمولاً راهنمای نصب در جعبه وجود دارد که می توانید ترتیب و محل قرارگیری قطعات و نحوه نصب شیرهای اهرمی را مشاهده کنید.

شکل مهر و موم و قطعات بسته به مدل کمی متفاوت است. معمولاً واشر پلاستیکی ابتدا و به سمت بالا و به دنبال آن واشر فلزی قرار می گیرد. بنابراین لازم است یک بار اتصالات را به شیر وصل کنید تا ترتیب قرارگیری آنها را به خاطر بسپارید. پس از بررسی محل واشرها، به مراحل عملی نصب شیرهای اهرمی بروید.
نصب و راه اندازی اتصالات
مرحله بعدی نصب اتصالات به سیستم لوله کشی اصلی برای قرار دادن شیرها است.

برای آن لازم است:

شیر ادرار را به منبع اصلی آب وصل کنید (برای این کار ابتدا آب اصلی را خاموش کنید).
از نوار تفلون برای بستن نقاط اصلی آب استفاده کنید.
ادرار ارائه شده را به آن وصل کنید.

در اینجا لازم است اتصالات لوله آب سرد و گرم را در زیر شیر وصل کنید:

شیرهای اهرمی را در جای خود قرار دهید و شیلنگ های آب سرد و گرم یا دوش را از سوراخ سینک یا لگن عبور دهید.
پس از تعیین محل قرارگیری شیر اهرمی روی سینک یا روشویی، لازم است اتصالات از زیر سینک کامل شود.
سپس به زیر سینک رفته، واشر پلاستیکی، واشر فلزی و تکه مهره را از لوله ها رد کنید تا به شیر در فضای بالایی متصل شود و اتصالات را با استفاده از کلید فرانسوی سفت کنید.

سپس با استفاده از پیچ های موجود در محفظه شیر، اهرمی که برای نصب در نظر گرفته شده است را در محل پیچ قرار داده و محکم کنید.
آخرین مرحله در نصب شیرهای اهرمی، اتصال شیلنگ به شیر آب است.

نحوه نصب شیر اهرمی حمام و توالت

طریقه نصب شیرآلات اهرمی حمام و توالت کمی متفاوت می‌باشد.

برای این کار لازم است:

  • جریان اصلی آب قطع شود.
  • با استفاده از نوار تفلون، ورودی لوله اصلی آب در محل اتصال به شیر حمام آب بندی شود.
  • سپس دو پیچ اصلی شیر اهرمی حمام که در بسته‌بندی موجود است بر روی لوله‌های اصلی نصب می‌شود.
  • بعد از آن واشرها را در محل اتصال قرار داده (شیر اهرمی حمام به ۲ پیچ متصل می‌شود).

دو پیچ تنظیم در شیرآلات اهرمی حمام یا توالت قرار دارد که با استفاده از آن می‌توان شیر را به لوله اصلی متصل کرد. به یاد داشته باشید که تنظیم کردن به معنای بیش از حد سفت کردن نیست؛ با استفاده از آچار فرانسه مهره‌های اتصال را محکم کنید اما نباید آنها را بیش از حد سفت کنید.

کاور اتصال نیز به صورت پیچی سفت شده و روی دیوار قرار می‌گیرد.

برای نصب جریان آب به دوش، لازم است شلنگ را به زیر شیر حمام نصب کرد؛ شیرآلات حمام یا توالت یک محل اتصال در زیر خود دارند که یک طرف شلنگ به آن متصل شده و طرف دیگر شلنگ به سردوش یا آبریز متصل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *