مقالات

روش تعویض درب توالت فرنگی و طریقه نصب درب دستشویی فرنگی ؟

روش تعویض درب توالت فرنگی

روش تعویض درب توالت فرنگی و طریقه نصب درب دستشویی فرنگی ؟خرید توالت فرنگی از بازرگانی اژدری در حال حاضر با افزایش قابل توجهی روبرو شده است. بیشتر خریداران تمایل دارند روش تعویض درب توالت فرنگی و یا طریقه نصب آن را بدانند تا بتوانند بدون نیاز به متخصص در مواقع مورد نیاز آن را تعویض و جایگزین سازند. همان‌طور که می‌دانید این بخش به وفور باز و بسته می‌شود و افراد مختلف با وزن‌های گوناگون بر روی آن می‌نشینند. به همین دلیل نیاز به تعویض و جایگزینی دارد.

در این مقاله نحوه تعویض درب توالت فرنگی را تشریح کرده و مراحل انجام این کار و برخی از نکات مورد نیاز را مرور و بررسی خواهیم کرد. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

نحوه تعویض درب توالت فرنگی

توالت فرنگی از قطعات زیادی به وجود آمده و یکی از پرکاربردترین این قطعات، درب آن است. این درب بنا به دلایل مختلفی دچار آسیب دیدگی شده و یا احتمال شکستن آن وجود دارد. برای نمونه ممکن است ضرباتی به آن وارد شده و یا نتواند وزن‌های سنگین را به خوبی تحمل کند.

در چنین شرایطی باید دست به کار شده و درب جدیدی را جایگزین درب قدیمی کنید. بسیاری از افراد تمایل ندارند در چنین شرایطی از تعمیرکاران و یا سرویس کاران کمک بگیرند و ترجیح می‌دهند خودشان این کار را به سرانجام برسانند.

لازم است بدانید که روش تعویض درب توالت فرنگی کار چندان پیچیده‌ای نبوده و تنها کافی است چند مرحله را پشت سر هم طی کنید. پس اگر درب توالت فرنگی شما هم خراب شده و به درستی باز و بسته نمی‌شود یا قدیمی شده و زیبا و تمیز به نظر نمی‌رسد بهتر است این مراحل را پشت سر بگذارید.

انجام این عملیات به نوع درب به کار رفته در ساختار این تجهیزات و یک تکه یا چند تکه بودن آن نیز بستگی دارد. فرقی نمی‌کند که درب دستشویی فرنگی شما از نوع یک تکه باشد یا چند تکه.

در هر صورت برای تعویض آن باید در ابتدا با کمک یک دستمال و مواد شوینده محل درب را به خوبی تمیز کنید. پس از آن درب جدید را به جای درب قدیمی و مستهلک جای دهید. در نهایت نیز آن را محکم سازید. این مراحل در ادامه آمده است:

روش تعویض درب توالت فرنگی یک تکه

از آنجایی که بیشتر درب‌های توالت فرنگی به صورت متصل طراحی و تولید می‌شوند، پس برای تعویض کردن آن‌ها نیازی به اتصال میان درب‌ها و یا قطعات نخواهید داشت. با این حال احتمال دارد با محصولاتی در بازار مواجه شوید که درب‌های آن‌ها نیاز به پیوند و اتصال قطعات دارد.

اگر درب توالت فرنگی شما به صورت یک تکه طراحی شده دو لایه آن، لولا و پایه درب به یکدیگر پیوند خورده‌اند. به همین دلیل باید در ابتدا مهره‌های نگهدارنده درب را که درست زیر محل نشیمنگاه واقع شده‌اند باز کنید.

شما می‌توانید برای باز کردن مهره‌ها از دستان خود کمک گرفته و یا از یک آچار استفاده کنید. مهره‌های نگهدارنده درب توالت فرنگی یک تکه، دو عدد هستند که باید از دو طرف باز شوند. پس از باز شدن مهره‌ها می‌توانید درب را به راحتی از محل اصلی خود جدا کنید.

نحوه تعویض درب توالت فرنگی چند تکه

فرقی نمی‌کند که تمایل داشته باشید درب توالت فرنگی چند تکه خود را تعویض کنید و یا آن را نصب و بهره‌برداری نمایید. در هر صورت باید مراحل یکسانی را طی کنید. همان‌طور که می‌دانید این نوع درب‌ها از چند تکه به وجود آمده‌اند. پس باید پیش از اجرای فرایند نصب و یا تعویض، این اجزا و بخش‌ها به یکدیگر متصل شوند.

هر چند طریقه تعویض درب توالت فرنگی چند تکه و یا روش نصب و بهره برداری از آن در مدل‌های مختلف اندکی متفاوت است، اما با این حال روش کلی کار با یکدیگر مشابهت‌هایی دارد.

برای اجرای این فرایند در بیشتر مدل‌ها باید در ابتدا پایه نگهدارنده به جای درب قبلی نصب شود. سپس درب اصلی و لایه زیرین آن در جای خود قرار بگیرند. نحوه اتصال این لایه بسته به نوع درب متفاوت خواهد بود و ممکن است به صورت خشابی یا کشویی با کمک مهره و یا لولا نصب و متصل گردد.

نکات لازم پیش از تعویض درب توالت فرنگی

ابعاد و اندازه درب

پیش از آگاهی از نحوه تعویض درب توالت فرنگی و نصب و پیش از اقدام به خرید باید با ابعاد و اندازه‌های این درب‌ها آشنا شوید و نوع مناسب آن‌ها را برای خرید در نظر بگیرید. در حال حاضر تولید کنندگان درب‌های دستشویی فرنگی را در اندازه‌های مختلف و استاندارد طراحی و تولید کرده و به بازار مصرف ارائه می‌دهند.

برخی از این اندازه‌ها رواج بیشتری داشته و بیش از سایر ابعاد مورد استفاده قرار می‌گیرند که از جمله آن‌ها می‌توان به ابعاد ۴۰ در ۳۵، ۳۷ در ۴۲، ۳۵ در ۴۳ و…. اشاره کرد. به همین دلیل توصیه می‌شود پیش از خرید درب توالت فرنگی حتماً به سایز و ابعاد دستشویی توجه داشته باشید.

در غیر این صورت ممکن است پس از اجرای فرایند نصب و یا تعویض متوجه شوید که درب به طور کامل بر روی نشیمنگاه جای نمی‌گیرد.

حواستان به این نکته هم باشد که برخی از مدل‌های این درب‌ها به شکل کشویی طراحی و تولید می‌شوند و این امکان را دارند که تا چیزی در حدود دو سانتی‌متر جابجا شوند. پس می‌توانید آن‌ها را برای دستشویی‌های فرنگی با ابعاد و سایزهای مختلف مورد استفاده قرار دهید.

نوع ساخت و مدل طراحی درب

درب‌های دستشویی فرنگی به لحاظ نوع طراحی و شیوه ساخت نیز با یکدیگر اختلافاتی دارند و تولید کنندگان انواع مختلفی از این محصولات را به بازار مصرف ارائه می‌دهند تا متناسب با دستشویی‌های مختلف بوده و سلیقه‌های گوناگون را پوشش دهند.

در بیشتر موارد این محصولات دو لایه اصلی دارند و به همراه چند قطعه دیگر در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. اما احتمال دارد که در جزئیات با یکدیگر اختلافاتی داشته باشند. از جمله این موارد اختلاف می‌توان به آرام بند بودن و یا معمولی بودن این درب‌ها اشاره کرد که نقش قابل توجهی در طول عمر و دوام و ماندگاری توالت فرنگی دارد.

اگر درب توالت فرنگی از این ویژگی بهره‌مند شده و آرام بند باشد، یک جک مکانیکی خواهد داشت. وجود این جک کمک می‌کند تا درب به آرامی بسته شود. در این صورت احتمال برخوردهای شدید و ناگهانی آن با نشیمنگاه بسیار کمتر است. به همین دلیل درب توالت فرنگی کمتر آسیب دیده و دیرتر خراب خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *