مقالات

روشویی کابینتی بهتره یا روشویی سنگی

روشویی کابینتی بهتره یا روشویی سنگی

روشویی کابینتی بهتره یا روشویی سنگی ؟ یکی از پرسش‌های مهمی که امروزه اکثر کاربران آن را مطرح می‌کنند این است که روشویی کابینتی بهتره یا روشویی سنگی؟ به منظور پاسخ به این پرسش باید عوامل یا فاکتورهای مختلفی را به طور کامل مورد بررسی قرار داد تا مشخص شود که کدام یک از این موارد برای نیازهای کلی شما گزینه مناسب‌تری به شمار می‌روند. در ادامه این متن قصد داریم به این پرسش مهم پاسخ دهیم. با ما همراه بمانید.

چرا طراحی روشویی مهم است؟

پیش از هر چیز باید به این نکته اشاره کنیم که طراحی روشویی از جمله مهم‌ترین مواردی به شمار می‌آيد که در زمان تکمیل طراحی داخلی منزل و بخش سرویس بهداشتی باید به آن توجه داشته باشید. روشویی علاوه بر کاربردی بودن باید ساختار جذابی داشته باشد تا بتوان به کمک آن زیبایی و شکوه کلی سرویس بهداشتی را بهبود بخشید. خوشبختانه امروزه مدل‌های گوناگونی روشویی در بازار به فروش می‌رسند که هر یک از آن‌ها دارای مزیت‌های خاص خود هستند.
در واقع باید به این نکته اشاره کنیم که روشویی‌ها به نوع نشان می‌دهند که سلیقه شما به عنوان مالک ساختمان به چه صورت است و چقدر برای توجه به جزئیات ارزش قائل هستید. طبیعتاً در منازلی که از روشویی‌های مناسب و زیبا کمک گرفته شده است، شاهد ایجاد سرویس‌های بهداشتی خاص و لوکس هستیم که زیبایی آن‌ها برای مدت‌های مدیدی در ذهن‌مان باقی می‌مانند.
دو نمونه اصلی روشویی‌ها که باید همواره به عنوان گزینه‌های نخست شما در نظر گرفته شوند عبارت‌اند از: روشویی کابینتی و روشویی سنگی. هر دوی این موارد دارای طراحی و متریال ویژه خود هستند. به همین جهت، لازم است که در زمان انتخاب هر یک از آن‌ها به دقت مشخص کنید که هدف نهایی‌تان از خرید هر کدام چه چیزی خواهد بود.

آشنایی با روشویی‌ سنگی

در این بخش بهتر است هر یک از این محصولات را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهیم. اولین گزینه‌ای که باید به سراغ آن برویم، روشویی سنگی است. به طور کلی باید بیان کرد که روشویی‌های سنگی از طرح‌های سنتی الهام گرفته‌اند و به همین جهت با بهره‌گیری از یک کاسه سنگی که بر روی یک بخش سرامیکی قرار می‌گیرد در محیط مدنظر شما نصب می‌شوند.
ساختار خاص روشویی‌های سنگی موجب می‌شود تا بتوان از آن‌ها چه در دکوراسیون‌های تماماً مدرن و چه در دکورسیوان‌های سنتی و کلاسیک استفاده کرد. مهم‌ترین مزیت به کارگیری روشویی‌های سنگی را می‌توان به استحکام فوق‌العاده بالای آن‌ها ارتباط داد. این استحکام بالا به شما اجازه می‌دهد تا با خیال راحت برای سال‌های پی در پی از روشویی خود استفاده کنید، آن هم بدون اینکه مشکلی برای آن پیش بیاید.
طرح سنگ موجود بر روی این روشویی‌ها آنقدر زیبا است که به راستی نمی‌توان آن را با چیز دیگری مقایسه کرد. باید به این نکته اشاره کنیم که ساخت این نوع روشویی‌ها فرایند پیچیده‌ای دارد و تنها برخی از شرکت‌های معتبر قادر به انجام آن هستند. اگر قصد دارید فضای سرویس بهداشتی خود را به یک فضای فوق‌العاده لاکچری تبدیل کنید، بهتر است که اولویت اصلی خود را خرید این نوع از روشویی‌ها در نظر بگیرید.

روشویی‌های کابینتی

گزینه دیگری که باید به آن اشاره کنیم، روشویی کابینتی است. این نوع روشویی‌ها همان‌طور که از نامشان مشخص است، شامل چندین طبقه کابینت‌ مختلف هستند که در کنار هم دیگر قرار می‌گیرند. نوع این طبقه‌ها و همچنین ابعاد آن‌ها همواره یکسان نیست و می‌تواند متفاوت باشد. همین موضوع موجب شده است تا روشویی‌های کابینتی خود به دسته‌بندی‌های گوناگونی تقسیم شوند.
مزیت اصل روشویی‌های کابینتی نیز به همین طبقه‌های مختلف باز می‌گردد. وجود این طبقه‌ها به شما اجازه می‌دهد تا مواردی همچون دارو، عطر، ادکلن، مسواک و… را به طور کامل در درون آن‌ها قرار دهید تا فضای درون سرویس بهداشتی بیش از پیش شلوغ نشود. علاوه بر این، داشتن چند قفسه مختلف موجب خواهد شد تا چنین وسایلی از آلودگی‌های مختلف دور باشند و در نتیجه بهداشت کلی فضا به شکلی قابل توجه افزایش پیدا کند.
کابینت‌های مربوط به این نوع روشویی‌ها ممکن است با استفاده از متریال‌های مختلفی به تولید برسند که از بین آن‌ها می‌توانیم به ام دی اف اشاره کنیم. علاوه بر این، ممکن است بر روی این کابینت‌ها از پوشش‌های مختلفی همچون پلکسی گلاس استفاده شود تا شاهد ایجاد یک سری کابینت high gloss باشیم.

مقایسه روشویی از نظر قیمت

به منظور انتخاب هر یک از این روشویی‌ها باید به قیمت کلی آن‌ها نیز توجه داشته باشید. متأسفانه نمی‌‌توان برای هر یک از محصولات قیمت مشخصی را بیان کرد. دلیل این موضوع نیز به عوامل گوناگونی بستگی دارد که بر روی هزینه نهایی آن‌ها اثر می‌گذارند.
از جمله این عوامل باید به جنس روشویی، نام برند سازنده، اندازه، کیفیت کلی، نحوه ساخت، ایرانی یا خارجی بودن و… اشاره کنیم. هر یک از این موارد می‌توانند قیمت کلی چنین محصولاتی را افزایش یا کاهش دهند. خوشبختانه باید به این نکته پرداخت که امروزه اکثر کاربران می‌توانند به راحتی و بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های سرسام آور روشویی مدنظر خود را چه از نوع سنگی و چه از نوع کابینتی خریداری کنند.

معایب اصلی هر یک از این کابینت‌ها

اگرچه به مهم‌ترین مزایای روشویی‌های مذکور اشاره کردیم، اما لازم است که معایب آن‌ها را نیز در نظر داشته باشیم. به عنوان مثال، عیب اصلی کابینت روشویی آن است که استحکام چندان بالایی ندارند و اگر از جنس خوبی برخوردار نباشند خیلی راحت زنگ می‌زنند.
روشویی‌های سنگی نیز وزن بالایی دارند و در زمان نصب ممکن است شما را اذیت کنند. علاوه بر این، به منظور استفاده از این روشویی‌ها باید به سراغ خرید یک سری شیرآلات اختصاصی بروید که تنها با روشویی‌های سنگی سازگاری دارند. همین امر به معنای نیاز به پرداخت هزینه‌های بیشتر است.

سخن پایانی

پاسخ به این پرسش که روشویی کابینتی بهتره یا روشویی سنگی بستگی به نیازهای شما دارد. شما باید مزایا و معایب هر یک از این محصولات را به طور کامل مدنظر قرار دهید و در نهایت مشخص کنید که کدام گزینه، محصول مناسب‌تری برایتان به شمار می‌آيد. خوشبختانه امروزه تنوع چنین روشویی‌های خاصی در بازار افزایش یافته است به نحوی که برای هر کاربر می‌توان یک روشویی جذاب و بی‌نظیر را خریداری کرد. در صورت نیاز به تهیه این محصولات با بازرگانی اژدری در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *