مقالات

راه‌های رفع نشت آب توالت فرنگی

راه های رفع نشت آب توالت فرنگی

راه‌های رفع نشت آب توالت فرنگی ؟ توالت شما نشتی دارد و به دلیل آن قطره ‌قطره آب که همه چیز را خراب می‌کند، به همه جا رسوب کرده است؟ امروز یاد می‌گیرید که چگونه آن را تعمیر کنید و مشکل را حل کنید. اگر سیفون توالت شما نشتی دارد، به راهنمای رفع نشت آب توالت فرنگی ما نگاهی بیندازید و نحوه حل مشکل را بسته به علت آن بیاموزید.

نحوه رفع نشت آب توالت فرنگی

وقتی صحبت از نشتی سیفون توالت می‌شود، معمولاً منظور تخلیه توالت است که همواره تمایل به نشت آب دارد و دلایل این نشت‌ها می‌تواند متنوع باشد. بنابراین با ادامه خواندن این مقاله نحوه رفع نشت آب توالت فرنگی را با تمرکز بر هر یک از دلایل، خواهید آموخت.

۱- سیفون توالت فرنگی نشت دارد

تعمیر سیفون توالت فرنگی همیشه آسان و سریع نیست و اغلب برای انجام آن، باید به یک متخصص مراجعه کرد. با این حال مواردی وجود دارد که می‌توانید تعمیر را به طور فردی انجام دهید. این مورد در مورد مخزن آب توالت صدق می‌کند. زمانی که قسمت تخلیه آب نشت می‌کند، تلاش برای تعمیر آن می‌تواند ساده باشد. در ابتدا باید قسمت تخلیه و اجزای آن را به خوبی بشناسیم. یک سیفون تخلیه عمدتاً از دو عنصر تشکیل شده است:

  • شناور: که برای تنظیم حجم و در نتیجه سطح آب موجود استفاده می‌شود.
  • واشر: که برای تنظیم عملکرد تخلیه استفاده می‌شود و با بستن شیر تخلیه، از ادامه جریان آب فراتر از حجم تعیین شده جلوگیری می‌کند.

هنگامی‌که فقط یکی از این دو عنصر فرسوده، شکسته یا کثیف شود ممکن است با سیفون توالتی که نشت آب دارد مواجه شوید. خرید توالت فرنگی آرمیتاژ را پیشنهاد می‌کنیم تا با این مشکلات مواجه نشوید.

۲- اگر نشت آب مربوط به واشر باشد

آیا متوجه جریان مداوم آب در توالت شده‌اید؟ بعد از تخلیه، آب متوقف نمی‌شود و با وجود محدودیتی که شناور تعیین کرده به پایین می‌ریزد؟ اگر این اتفاق می‌افتد، بدانید که یکی از علل احتمالی، فرسودگی اجزای ضروری، شناور یا واشر است. اگر متوجه شدید که مشکل مربوط به واشر است، در ادامه چند مرحله برای رفع نشت آب توالت فرنگی و واشر آن بیان شده است:

  1. قسمت تخلیه را باز کنید: قسمت تخلیه می‌تواند داخلی یا خارجی باشد. اگر مخزن داخلی دارید، باید دکمه‌های تخلیه را جدا کنید و از داخل بررسی کنید، در حالی که اگر مخزن تخلیه خارجی دارید، کافی است درب بالا را بردارید و به شیر تخلیه برسید.
  2. شیر را ببندید: برای کار با آرامش با کشیدن سیفون مخزن را خالی کنید، اما قبل از آن شیر را ببندید تا دوباره پر نشود.
  3. شیر را جدا کنید: واشر در انتهای شیر قرار دارد، برای رسیدن به آن باید شیر تخلیه را جدا کنید.
  4. وضعیت واشر را بررسی کنید: اغلب راه حل نشت آب در اجزای آن است. واشر می‌تواند فرسوده و تغییر شکل دهد و در نتیجه برای انجام کار مناسب نباشد. گاهی اوقات کافی است آن را تمیز کنید، اما برای جلوگیری از هرگونه مشکل، همیشه بهتر است آن را تعویض کنید. در نهایت این فقط یک واشر لاستیکی ساده است که باید آن را داخل شیر تخلیه قرار دهید تا مثل روز اول کار کند. بعد از تعویض سریع و آسان واشر، شیر را دوباره باز کنید و بگذارید مخزن آب پر شود، فقط در این صورت می‌توانید ببینید که مشکل حل شده است.

۳- اگر مشکل مربوط به شناور باشد

اگر با وجود تعویض واشر سیفون نشتی دارد، مشکل ممکن است از شناور باشد. شناور توالت فرنگی یکی دیگر از اجزای اصلی تخلیه است، زیرا حجم آب موجود در مخزن را تنظیم می‌کند که پس از رسیدن به حد سطح دلخواه بسته می‌شود و از نشت آب جلوگیری می‌کند. با این حال سیفون‌ها مجهز به شیر تخلیه‌ای هستند که آب اضافی را به توالت می‌ریزند تا از تجمع آب جلوگیری شود.

با وجود اینکه این عملکرد از تجمع آب در حمام جلوگیری می‌کند، از جریان مداوم آب در سیفون جلوگیری نمی‌کند. در این صورت چه باید کرد؟ راه حل بسیار ساده است. بررسی کنید که شناور توسط رسوبات و جرم مسدود نشده باشد که مانع از بسته شدن آن می‌شود. در صورت وجود رسوب آن را جدا کرده، تمیز کرده و دوباره نصب کنید.

گاهی اوقات این راه حل کافی نیست و تمیز کردن شناور توالت کافی نیست. اگر این اتفاق مجددا می‌افتد، چاره‌ای جز تعویض آن ندارید، زیرا در حال حاضر آسیب دیده است. در حالت خراب شناور نمی‌تواند مدار آب را ببندد، بنابراین مخزن به طور مداوم با آب پر می‌شود و از سطح سیفون تخلیه توالت فراتر می‌رود. در این راستا، با بررسی وضعیت اکسیداسیون سیفون عمل کنید، زیرا اگر بسیار پیشرفته باشد، مشکل در واشر خواهد بود که باید طبق توضیحات پاراگراف قبل تعویض شود. اما اگر در کل مشکل این است که می‌خواهید مدل توالت فرنگی خود را عوض کنید می‌توانید به خرید توالت فرنگی سرامیکی که بسیار کاربردی است فکر کنید.

۴- اگر مشکل مربوط به سیفون اکسیده شده باشد

هنگامی‌که مشکل نشت آب مربوط به مخازن تخلیه سرامیکی باشد، ممکن است علت آن سیفون اکسیده شده باشد. تعویض سیفون اکسیده شده کار آسانی نیست، اما اگر در زمینه لوله کشی و کارهای فنی متخصص هستید، کار آسانی خواهد بود:

  1. پیچ و مهره دکمه و پایه نگهدارنده را باز کنید و آن را خارج کنید.
  2. واشر مخروطی را به خوبی روی سیفون جدید قرار دهید و از چسب قوی استفاده کنید.
  3. سیفون را داخل مخزن قرار دهید و پایه‌های قفل کننده را دوباره نصب کنید و مطمئن شوید که واشرها به خوبی چسبیده‌اند.
  4. پس از انجام تمام مراحل، یک تست انجام دهید تا بررسی کنید که همه چیز را به درستی انجام داده‌اید. اگر مشکل سیفون بود، در این مرحله تخلیه شما دیگر نشتی نخواهد داشت!

نتیجه‌گیری

به طور خلاصه دلایل نشت آب مربوط به سیفون توالت می‌تواند بسیار متنوع باشد. شناسایی به موقع آنها و رفع نشت آب توالت فرنگی، از هزینه‌های بیشتر و فرسودگی بیشتر جلوگیری می‌کند. برای خرید کابینت روشویی و بهترین توالت فرنگی‌ها می‌توانید بازرگانی اژدری را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *