مقالات

راهنمای خرید بهترین توالت فرنگی

راهنمای خرید بهترین توالت فرنگی

انتخاب توالت بخش مهمی از زندگی روزمره ما است. از قضا این بخش مهم توسط بسیاری از افراد نادیده گرفته می‌شود. در طرف دیگر ماجرا، بسیاری از افراد بنا به هر دلیلی، از توالت فرنگی استفاده می‌کنند. انواع توالت فرنگی، و نمونه‌های بسیاری از آن در بازار موجود است.

بهترین توالت فرنگی چه ویژگی باید داشته باشد؟

قبل از هرچیز، باید اطمینان کامل حاصل کنید که توالت فرنگی شما، با فضای سرویس بهداشتی شما، کاملا متناسب باشد. این اندازه‌ گیری را باید به دقت انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که، اندازه دیواره پشتی دستشویی فرنگی، با لبه جلویی کاسه، با اندازه‌ای که در سرویس بهداشتی خود در نظر گرفته‌اید تناسب داشته باشد. دستشویی فرنگی، انواع و سایزهای مختلفی دارد. باید قبل از خرید ویژگی‌های بسیاری را، در نظر بگیرید تا از خرید خود پشیمان نشوید.

ابعاد توالت فرنگی

اگر پیش از این از دستشویی فرنگی استفاده می‌کردید، و اکنون قصد تعویض توالت فرنگی خود را دارید. توجه داشته باشید، در این قسمت از راهنمای توالت فرنگی قصد اندازه گیری توالت فرنگی قدیمی را داریم. مرکز شکل هندسی که از جای پیچ‌ها تشکیل شده را تا دیوار پشتی، به دقت اندازه گیری کنید.
این اندازه مرکز درپوش توالت فرنگی تا دیوار پشتی است. این شکل هندسی در بورس توالت فرنگی به شکل مربع می‌باشد. اگر دستشویی فرنگی شما در گوشه دیوار کار شده باشد، این شکل به شکل مثلث در می آید.
سپس اندازه پیچ‌های عقب توالت فرنگی، تا دیوار را اندازه گیری کنید. این دو اندازه را با یکدیگر مقایسه کنید. اگر شعاع سنگ توالت فرنگی جدید شما، از این اندازه کوتاه‌تر باشد، توالت فرنگی جدید شما اندازه سرویس بهداشتی شما خواهد بود. در غیر این صورت، با کمبود جا مواجه خواهید شد.

انواع دستشویی فرنگی

در اندازه‌های ۱۰ و ۱۲ و ۱۴ اینچ بیشترین فروش را دارند. هرچند که اندازه دیگری هم در بازار موجود است. به اندازه‌ها توجه ویژه داشته باشید.
اگر پیش از این از توالت فرنگی استفاده نکرده‌اید، حتما محل قرار گرفتن و ابعاد آن، همچنین مسیر رفت و آمد، باز و بسته شدن کمدها و کشوها را در نظر بگیرید.

شکل کاسه

در بازرگانی اژدری توالت فرنگی، کاسه‌ها در دو شکل، بیضی و دایره تولید می‌شوند. اگر فضای کمتری برای به کاربردن توالت فرنگی نیاز دارید، باید توالت فرنگی دایره‌ را خریداری کنید. کاسه‌های بیضی شکل، دستشویی فرنگی، ۲ اینچ جلوتر در نظر گرفته شده است. قبل از خرید مطمئن باشید که ۲ اینچ اشغال فضا، مزاحم بازشدن درها و کشوها نشود.

ارتفاع توالت فرنگی

ارتفاع بهترین توالت فرنگی، اندازه توالت فرنگی از زمین تا لبه کاسه است. اگر دستشویی فرنگی شما، قرار است توسط سالمندان و کودکان مورد استفاده قرار بگیرد. اندازه استاندارد برای توالت فرنگی، بین ۱۴ تا ۱۶ اینچ است. اما برای کودکان این اندازه باید کوتاه‌تر، و برای سالمندان این اندازه باید بلندتر باشد.

توالت فرنگی یک‌تکه یا دوتکه؟

انواع توالت فرنگی، به دو دسته یک تکه و دو تکه تقسیم می‌شوند. اما به صورت کلی، تمیز کردن توالت یک تکه راحت‌تر است. توجه داشته باشید. هنگام خرید تمام لوازم جانبی مورد نیاز خود را خریداری کنید.

شیر تخلیه

مخزن فلاش تانک را تخلیه می‌کند. هرچه شیر بزرگتر باشد، سرعت جریان آب نیز بیشتر خواهد بود. اهرم‌های شیر تخلیه، یا در طرفین سنگ توالت، یا در کنار مخزن و یا در بالای مخزن قرار گرفته‌اند. در انواع توالت فرنگی، انواع سیستم تخلیه به کار رفته است. اما به طور کلی سیستم تخلیه فلاش تانک به دو نوع سیستم تخلیه تقسیم می‌شوند.

سیستم شستشوی پر فشار

در این سیستم، هوای داخل فلاش تانک، با فشار زیاد آب را به سمت کاسه توالت هدایت می‌کند. د ر این حالت، فشار آب تمام کاسه را تمیز کرده و احتمال گرفتگی مجرای خروجی توالت را کاهش می‌دهد.
مزایا:
تمیز کردن کاسه با فشار آب خروج آب با فشار کافی از کاسه
معایب:
سر و صدای زیاد نگهداری پر هزینه سیستم شستشوی گردابی در میان بورس توالت فرنگی، سیستم تخلیه جدیدی تولید شده است. این سیستم تخلیه، به صورت گردابی، آب را از سوراخ‌های زاویه دار زیر لبه سنگ، به داخل کاسه هدایت می‌کند.

سیستم شستشوی گردابی

در بازرگانی اژدری بهترین توالت فرنگی، سیستم تخلیه جدیدی تولید شده است. این سیستم تخلیه، به صورت گردابی، آب را از سوراخ‌های زاویه دار زیر لبه سنگ، به داخل کاسه هدایت می‌کند.

مزایا:

سر و صدای کم نگهداری کم هزینه

معایب:

تعمیر سخت‌تر در صورت شکستگی سنگ، سیستم به درستی کار نخواهد کرد.

نشیمنگاه توالت فرنگی

برخی از بهترین توالت فرنگی  قطعات را به صورت جداگانه به فروش می‌رسانند. نشیمنگاه توالت فرنگی را می‌توان بر اساس دکوراسیون سرویس بهداشتی، خرید کرد. نشیمنگاه بسیاری برای انواع توالت فرنگی تولید شده است. برای خرید نشمینگاه توالت فرنگی، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

شکل نشیمنگاه، به شکل کاسه بستگی دارد.

انواع نشمینگاه، با جنس‌های مختلف تولید شده است.

نشیمنگاه‌‌های آرامبند ایمنتر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *