مقالات

راهنمای انتخاب آینه حمام

راهنمای انتخاب آینه حمام

راهنمای انتخاب آینه حمام ؟ در اختیار داشتن راهنمای انتخاب آینه حمام پیش از خرید این محصولات دارد تا بهترین و مناسب‌ترین آن‌ها را برای خرید در نظر بگیرید. همان‌طور که می‌دانید در طراحی حمام، آینه‌ها نقش بسیار موثری دارند و می‌توانند به شما کمک کنند تا بهترین چیدمان را برای حمام خود انتخاب کنید. علاوه بر این مورد، آینه‌ها کاربردهای ویژه‌ای را نیز در حمام به خود اختصاص داده‌اند. پیش از خرید آینه حمام نیز مانند دیگر خریدهایی که انجام می‌دهید باید نکاتی را در نظر گرفته و به مواردی توجه داشته باشید تا بهترین محصول را انتخاب کنید.

در این مقاله راهنمای انتخاب آینه حمام را ارائه خواهیم داد و به نکاتی اشاره خواهیم کرد که پیش از خرید این محصولات باید به آن‌ها دقت کنید. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

در نظر گرفتن جنس قاب آینه

یکی از مهمترین نکات در راهنمای انتخاب آینه حمام توجه به جنس قاب این محصولات است. در حال حاضر قاب‌هایی بسیار زیبا با سبک و طرح‌های مختلف برای آینه‌ها انتخاب می‌شوند تا ظرافت و زیبایی آن‌ها را افزایش دهند. از این طریق ظاهر حمام نیز منحصر به فردتر خواهد شد.

قاب‌های آینه حمام در انواع چوبی، آلومینیومی، شیشه‌ای، سنگی، پی وی سی و…. طراحی و تولید شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرند. هر کدام از این محصولات از ویژگی‌های مخصوص به خود برخوردار شده و موارد مصرف و کاربردهای ویژه‌ای هم دارند.

برای نمونه در صورتی که تمایل داشته باشید سبک چیدمان حمام شما کلاسیک به نظر برسد بهتر است آینه‌های حمام با قاب آلومینیومی را برای خرید در نظر بگیرید. با انتخاب و خرید آینه حمام با قابی از جنس شیشه، ظرافت بیشتری به محیط خود ارائه خواهید داد و آینه‌های با قاب سنگی برای افرادی مناسب هستند که به دنبال زیبایی‌های طبیعی و نابند.

اگر تمایل دارید دید خود را بهبود بخشید بهتر است قاب‌های آینه با نور را برای خرید در نظر بگیرید. در انتخاب جنس قاب آینه به این نکته هم توجه داشته باشید که آینه در حمام ممکن است با آب و رطوبت در تماس قرار بگیرد.

پس بهترین جنسی که می‌توانید برای این بخش در نظر بگیرید جنس‌ها و متریال‌های ضد آب هستند که تحت این شرایط دچار آسیب نمی‌شوند. در حال حاضر بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که آینه‌های با جنس قاب آلومینیوم را برای حمام انتخاب کنند و یا جنس استیل، پی‌ وی‌ سی و….. را در نظر بگیرند.

اینکه شما کدام قاب و جنس را ترجیح می‌دهید به طور کامل به خودتان و سلیقه شخصی‌تان وابسته است. با این حال ذکر این نکته در راهنمای انتخاب آینه حمام ضرورت دارد که محصولات ساخته شده با جنس قاب استیل و یا پی‌ وی‌ سی گزینه‌های بسیار مناسب‌تری برای کاربرد در فضاهای مرطوب و حمام هستند.

توجه به اندازه و ابعاد آینه

نمی‌توان از راهنمای انتخاب آینه حمام صحبت کرد اما از اندازه و ابعاد این محصولات سخنی به میان نیاورد. در واقع اولین گامی که باید در هنگام خرید آینه حمام بردارید توجه به ابعاد و اندازه حمام و سپس در نظر گرفتن بهترین ابعاد برای آینه است.

نکته مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که نسبت ابعاد آینه حمام به اندازه حمام، باید دقیقاً برعکس باشد. یعنی اگر صاحب یک حمام کوچک هستید بهتر است آینه با ابعاد بزرگتر را برای آن انتخاب کنید. چراکه این محصولات می‌توانند محیط و فضای شما را بزرگتر از حد معمول آن نشان دهند.

برای خرید انواع آینه و خرید روشویی کابینتی و توالت فرنگی به بزرگترین تولید کننده در سطح کشور مراجعه کنید و بدون واسطه خرید کنید.

بررسی مدل آینه

آینه‌ها دارای مدل‌های مختلفی هستند. شما می‌توانید محصولات ساده و بدون قاب و یا با مدل‌های پیچیده‌تر و قاب دار را برای خرید در نظر بگیرید. اگر حمام شما از ابعاد کوچکی برخوردار شده انتخاب آینه‌های ساده و بدون قاب برایتان مناسب‌تر خواهد بود.

هرچند این موضوع به سلیقه شخصی شما هم بستگی دارد. در حمام‌های بزرگتر استفاده از آینه‌های با شکل‌های غیر ساده که قابدار هستند مناسب‌تر است. پیش از خرید آینه حمام و انتخاب مدل مورد نظر خود بهتر است به ارتفاع سقف و عرض روشویی نیز دقت داشته باشید.

در حال حاضر متداول‌ترین آینه‌های حمام شکل‌های هندسی ساده دارند. برای نمونه مستطیل شکل و کلاسیک هستند. هرچند نمونه‌هایی را نیز در بازار مشاهده می‌کنید که از اشکال دیگر هندسی مانند بیضی و دایره برخوردار شده‌اند. استفاده از هر کدام از این محصولات جذابیت و زیبایی خاصی به فضای مورد نظر شما خواهد داد.

اما بهتر است آن‌ها را به گونه‌ای انتخاب کنید که بیشترین سازگاری و تناسب را با شکل و چیدمان حمام شما داشته باشند. بسیاری از افرادی که تمایل دارند ظرافت‌های خاصی را به حمام خود تزریق کنند از آینه‌های گرد و یا دایره‌ای شکل استفاده می‌کنند.

چرا که معتقدند دایره آینه و حذف گوشه از آن، راهکاری قابل توجه برای اضافه کردن ظرافت به حمام است. ذکر این نکته نیز در راهنمای انتخاب آینه حمام ضرورت دارد که آینه‌های گرد، سطح انعکاسی بسیار زیادی دارند و کل دیوار را نیز به اشغال خود در نمی‌آورند. پس اگر می‌خواهید کاشی‌های حمام شما دیده شود بهتر است این محصولات را برای خرید در نظر بگیرید.

توجه به رنگ آینه

نکته دیگری که باید در راهنمای انتخاب آینه حمام به آن دقت داشته باشید رنگ این محصولات است. در صورتی که تمایل دارید بهترین و مناسب‌ترین رنگ را برای آینه حمام انتخاب کنید باید در ابتدا به رنگ دیگر عناصر موجود در محیط خود دقت داشته باشید.

سپس و بر این اساس رنگ آینه‌ای را برای خرید در نظر بگیرید که با رنگ دیگر عناصر سازگار است. یکی از مهمترین این المان‌ها، رنگ کاشی‌ها و سرامیک‌ها است. توجه داشته باشید که تناسب رنگ آینه با دیگر عناصر و اجزا کمک می‌کند تا محیط شما زیباتر شده و جذاب‌تر به نظر برسد.

قیمت آینه

بدون شک یکی از مهمترین نکات در راهنمای خرید آینه حمام بررسی قیمت این محصولات است. قیمت آینه حمام یک نرخ ثابت نبوده و تحت تاثیر چند عامل مهم قرار می‌گیرد. یکی از مهمترین این عوامل اندازه و ابعاد آینه است.

قیمت این محصولات تحت تاثیر مدل، نوع و سبک طراحی آن‌ها نیز قرار می‌گیرد. اگر مدلی را در نظر گرفته باشید که ساده‌تر است، قیمت کمتری هم خواهد داشت. رنگ آینه حمام دیگر فاکتور اثرگذار در تعیین قیمت آن بوده و در راهنمای انتخاب آینه حمام نیز جایگاه قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

قاب آینه چوبی، فلزی، استیل، آلومینیوم، pvc، پلاستیک و…. هر کدام از قیمت خاصی برخوردار شده‌اند و مزایا و معایب آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *