مقالات

در خرید توالت باید به چه نکاتی توجه کرد

در خرید توالت باید به چه نکاتی توجه کرد

در خرید توالت باید به چه نکاتی توجه کرد ؟ امروزه صحبت توالت فرنگی را در هر جایی می‌شنویم و میان ایرانی‌ها هم بسیار محبوب شده است. توالت‌های فرنگی از مواد مختلفی ساخته می‌شوند که اغلب شامل خاک رس به همراه عناصری مانند کوارتز و فلدسپات است که مخلوط و سپس با لعاب شکل داده می‌شوند و محصول نهایی مانند چینی را تشکیل می‌دهند که بسیار سخت و مقاوم در برابر سایش و همچنین براق بوده و این ماده در برابر رنگ پریدگی، لکه‌ها و خط و خش مقاوم است. در این مطلب می‌خواهیم به نکات مهم در خرید توالت فرنگی بپردازیم که باید موقع خرید به آنها توجه داشته باشید تا توالت فرنگی مناسبی را تهیه کنید.

در خرید توالت فرنگی باید به چه توجه کرد

هنگام انتخاب توالت فرنگی، علاوه بر ملاحظات زیبایی‌شناختی، باید محدودیت‌های نصب را نیز در نظر بگیرید که شامل موارد زیر است:

  • نوع تخلیه: این اولین چیزی است که باید به آن توجه کنید و می‌تواند افقی یا عمودی باشد.
  • ابعاد: ابعاد تقریباً برای همه مدل‌ها یکسان است؛ مشکل فقط زمانی ایجاد می‌شود که سایز غیرمعمولی داشته باشید.
  • مکانیزم شستشو: این معیار مربوط به صرفه‌جویی در آب است.
  • لبه: لبه دار یا بدون لبه، این موضوع مربوط به سهولت تمیز کردن است که به طور اجتناب ناپذیری بر بهداشت تأثیر می‌گذارد.
  • سبک: بین توالت فرنگی دیواری و توالت فرنگی زمینی استاندارد طراحی می‌تواند بسیار چشمگیر باشد.

نکات انتخاب توالت فرنگی مناسب

در توالت فرنگی‌های جدیدتر از سیستم تخلیه افقی و از طریق دیوار، استفاده می‌شود. توالت‌های فرنگی با تخلیه عمودی از طریق کف در ارتباط هستند. نوع اول ساده‌تر برای اتصال است، نوع دوم زیباتر است زیرا فضای پشت کاسه را آزاد می‌گذارد. این نکته از مهم‌ترین نکات مهم در خرید توالت فرنگی است.

توالت فرنگی زمینی از یک کاسه که روی زمین قرار می‌گیرد، یک مخزن تخلیه که مخزنی برای ذخیره آب شستشو است، یک مکانیزم باز و پر کردن (معمولاً یک شستشوی دوگانه 3/6 لیتری) و یک توالت یا درب توالت که یک پوشش متحرک از توالت است که شامل درب و نشیمنگاه بوده تشکیل شده است. توالت فرنگی با پیچ و چسب به زمین ثابت می‌شود و با یک لوله یا شلنگ به قطر 100 میلی‌متر به سیستم لوله‌کشی متصل می‌شود.

ابعاد رایج در بازار

توالت فرنگی زمینی استاندارد دارای ارتفاع نشیمنگاه حدود 40 سانتی‌متر، ارتفاع کل کمتر از 80 سانتی‌متر، عرض حدود 40 سانتی‌متر و عمق 60-80 سانتی‌متر دارد. اگر فضای کمی دارید، یک توالت فرنگی کم جا را انتخاب کنید که عمق را به حدود 50 سانتی‌متر یا یک توالت فرنگی گوشه‌ای با مخزن تخلیه که به طور کامل در گوشه اتاق قرار می‌گیرد، کاهش می‌دهد.

همچنین می‌توانید مدل‌های توالت فرنگی را برای افراد مسن یا معلولان پیدا کنید که نشیمنگاه را حدود 50 سانتی‌متر از سطح زمین بلند می‌کنند یا مدل‌هایی برای کودکان که با تناسب اندام آنها سازگار هستند و ارتفاع نشیمنگاه آنها 22 سانتی‌متر است. بلند کننده یا کاهنده توالت فرنگی و دستگیره‌های ایمنی نیز می‌توانند مفید باشند.

هنگام توجه نکات مهم در خرید توالت فرنگی خود، به یاد داشته باشید که یک توالت فرنگی راحت باید حداقل 20 سانتی‌متر فضای خالی در هر طرف و 30-40 سانتی‌متر در قسمت جلویی داشته باشد، بنابراین حداقل فضای اختصاصی ۹۰x۱۰۰ سانتی‌متر است.

تفاوت بین توالت فرنگی با لبه و بدون لبه

لبه داخلی بالای کاسه است که جت آب از شستشو را پنهان می‌کند. این یک منطقه دسترسی دشوار بوده که تمیز کردن آن دشوار است و به همین دلیل باکتری‌ها و کثیفی در آن تکثیر می‌شوند. راه‌حلی که تعداد فزاینده‌ای از تولیدکنندگان ارائه می‌کنند این است که آن را به طور کامل حذف کنید یا آن را باز کنید و به این ترتیب تمیز کردن لبه کاسه را ​​بسیار آسان‌تر کنید.

این نوآوری بهداشت را با جلوگیری از پاشش احتمالی و در عین حال حفظ کارایی تخلیه بهبود می‌بخشد. البته، توالت فرنگی دارای لبه یا بدون لبه فرقی نمی‌کند، تمیز کردن با برس توالت همیشه ضروری است!

نشیمنگاه توالت فرنگی: از درب آرام‌بند تا نشیمنگاه جدا شونده

آنچه که واقعاً به شما امکان می‌دهد توالت خود را بر اساس خواسته خود تنظیم کنید، سبک درب توالت است. شما می‌توانید از بین رزین ترموپلاستیک، رزین ترموست، رزین پلی استر، MDF  و صدها جنس دیگر) که همگی بسیار مقاوم و قابل شخصی‌سازی هستند، و همچنین بین انواع مختلف لولا مثل فولاد ضد زنگ، پلاستیک، برنج و…) یکی را آنها را انتخاب کنید.

اگر فرزند دارید، می‌توانید مدل‌هایی را انتخاب کنید که دارای درب آرام‌بند یا درب جدا شونده باشند. درب‌های جدا شونده تمیز کردن کاسه را آسان‌تر می‌کنند.

توجه به مصرف آب

یکی دیگر از نکات مهم در خرید توالت فرنگی این مورد است. برخی تخمین‌ها نشان می‌دهد که توالت فرنگی 20 درصد از کل آبی که یک خانوار استفاده می‌کند را مصرف می‌کند، که این رقم قابل توجهی بوده و از نکات مهم در خرید توالت فرنگی است. مطمئناً کارآمدترین سیستم برای کاهش این مصرف، مکانیزم تخلیه دوگانه است که امروزه تقریباً توسط همه تولیدکنندگان ارائه می‌شود.

یک دکمه 3 لیتر آب را برای نیازهای به آب کمتر آزاد می‌کند، در حالی که دکمه دیگر 5 تا 6 لیتر را برای نیازهای پر آب‌تر رها می‌کند. در مقایسه با سیستم تک دکمه، این راه حل ساده به شما امکان می‌دهد تا نیمی از مصرف آب خود را کاهش دهید و تا 30 متر مکعب آب در سال صرفه‌جویی کنید.

روش دیگر استفاده مجدد از آب دستشویی با ادغام آن در قسمت بالایی مخزن تخلیه است. به این ترتیب، آبی که برای شستن دست‌ها استفاده می‌کنید، مستقیماً مخزن تخلیه را پر می‌کند. سینک کمی کم‌عمق‌تر خواهد بود، اما از نصب سینک دیواری بی‌نیاز می‌شوید. صرفه‌جویی تخمینی 3 متر مکعب در سال است.

زیبایی و مدرنی توالت فرنگی

انتخاب در این مورد بیش از هر چیز زیبایی شناختی است. در صورت انتخاب توالت فرنگی دیواری، لازم است مخزن توکار را با براکت‌های مناسب برای سرویس بهداشتی در دستشویی نصب کنید.

از مزایای مهم این راه حل تمیز کردن آسان کف و صرفه جویی قابل توجه در آب است و این به دلیل این واقعیت است که سیستم توالت دیواری معمولاً نصف آب مورد نیاز توالت فرنگی را مصرف می‌کند. اگر اندازه حمام یا دستشویی شما کوچک است، می‌توانید از توالت فرنگی‌های دیواری استفاده کنید که فضای کمتری را گرفته و زیبایی دوچندانی دارد. به یاد داشته باشید خرید سنگ روشویی هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که برای زیبایی دستشویی بسیار نکته مهمی است.

نتیجه‌گیری

به طور خلاصه همانطور که متوجه شدید انتخاب توالت آنقدرها هم که تصور می شود بی اهمیت نیست و موارد زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد در نتیجه نکات مهم در خرید توالت فرنگی را جدی گرفته و با توجه به آنها می‌توانید خرید خود را از بازرگانی اژدری نهایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *