مقالات

حمام مستر چیست و چه کاربردی دارد ؟

حمام مستر چیست و چه کاربردی دارد

حمام مستر چیست و چه کاربردی دارد ؟ بسیاری از ما رویای داشتن یک حمام مستر را در سر می‌پرورانیم که رفت و آمد بین تخت و حمام (یا دستشویی) را بسیار سریعتر و آسان‌تر می‌کند، با این حال امروزه بسیاری از آپارتمان‌های قدیمی‌در ایران حمام مستر ندارند، اما باید گفت که ساخت حمام مستر در اتاق خواب در واقع غیرممکن نیست.

به چه حمامی، حماک مستر می گویند؟

در ابتدا اگر می‌خواهید بدانید که “حمام مستر چیست؟” بیایید با پاسخ به این سوال شروع کنیم. حمام‌های زناشویی حمام‌های خصوصی هستند که در داخل اتاق خواب‌ها قرار دارند که جدا از حمام و توالت مشترک بین همه افراد خانه یا مهمانان است. به این فضا می‌گویند حمام مستر و خانه‌های دارای حمام مستر همیشه از نظر مالی هم در فروش و هم در اجاره ارزش بیشتری دارند و آسایش خانه‌ها را برای کسانی که در آنها زندگی می‌کنند ارائه می‌دهند.

اگر اتاق خواب بزرگی دارید که می‌توان یک فضای کوچک دوش را در آن ساخت، اضافه کردن حمام مستر به اتاق خواب یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش تجمل، راحتی و کیفیت زندگی خانه شما است.

ابعاد حمام مستر ایده آل

با داشتن تمام ملزومات (دوش، سینک، آینه، حوله، توالت و روشنایی مناسب) در چیدمان ساده، یک حمام معمولی با حداقل ابعاد، می‌تواند حدود 1.5 متر در 1.3 متر باشد و با کمک یک طراح مجرب حمام مستر می‌توانید طرحی کاربردی ایجاد کنید که به شما امکان می‌دهد از این فضا نهایت استفاده را ببرید که بازرگانی اژدری در مسیر تامین تمامی موارد حمام مستر شما در کنارتان است.

مزایای داشتن حمام مستر

بر هیچ کس پنهان نیست که امروزه بسیاری از خانواده‌های ایرانی به دنبال حمام مستر بوده و تمایل به خرید این خانه‌ها دارند. در ادامه به بررسی برخی از مزایای داشتن حمام مستر برای خانه‌ها می‌پردازیم:

راحتی در فضا

داشتن یک حمام مستر در خانه شما حس تجمل و راحتی را ارائه می‌دهد، اما تنها در صورتی که خانه شما یک حمام مشترک نیز داشته باشد که بتوان از آن استفاده کرد. در واقع اصل حمام مستر بر این اساس است که حتماً یک حمام جدا برای باقی افراد خانه داشته باشید، حتی اگر به عنوان یک فرد یا زوج زندگی کنید. چون قطعا خوب نیست اگر مهمانان شما برای استفاده از حمام به اتاق خواب بروند.

 

روال صبحگاهی

با حمام مستر، رفتن از تخت به حمام و سپس مستقیم به کمد لباس، یک روال صبحگاهی بسیار ساده و راحت ایجاد می‌شود که قطعا کار شما را راحت‌تر کرده و آماده از اتاق به فضای دیگر خانه می‌روید و این یک مزیت بزرگ برای خانه‌های دارای حمام مستر است.

دسترسی آسان

همچنین اگر در این فضا توالت فرنگی هم وجود داشته باشد که کار شما را دوچندان راحت‌تر می‌کند و اگر قصد خرید کابینت روشویی را برای این فضا دارید می‌توانید با همکاران ما در بازرگانی اژدری در تماس باشید تا به شما بهترین اجناس حمام مستر را معرفی کنند

داشتن حمامی ‌که هنگام بیدار شدن از خواب شب به راحتی می‌توانید برای استفاده از توالت به آن دسترسی داشته باشید، به شما امکان می‌دهد قبل از پریدن خواب‌تان به رختخواب برگردید.

دکوراسیون حمام مستر

مهم نیست که کوچک یا بزرگ باشد، ممکن است در پیدا کردن دکوری حمام مستر که برای شما جذاب باشد و سبک شما را منعکس کند، مشکل داشته باشید. از این گذشته، حمام مستر نه تنها باید مکمل اتاق خواب باشد، بلکه باید فضای نشیمن آرامش بخشی را نیز فراهم کند که می‌توانید باید از آن لذت ببرید. حتما با در نظر گرفتن دکوراسیون اتاق خواب حمام مستر را دکور کنید. اگر بتوانید یک تم مشترک برای اتصال این دو پیدا کنید، مطمئن هستیم که یک دکوراسیون باشکوه پدیدار خواهد شد.

حمام مستر چه اهمیتی دارد؟

حمام مستر در اتاق خواب برای خانواده‌های پرجمعیت بسیار مفید است. جدای از این یک حمام کاربردی را نیز برای افرادی که اغلب از مهمانان شبانه پذیرایی می‌کنند، فراهم می‌کند. افراد بدون فرزند که برای حریم خصوصی خود ارزش قائل هستند و فضای خصوصی خود را ترجیح می‌دهند نیز ممکن است بخواهند از راحتی ارائه شده حمام مستر بهره‌مند شوند. زیرا حمام در مجاورت اتاق خواب برای بسیاری از افراد یک ایده عالی است. باید گغت آمدن این نوع حمام‌ها که عادت داریم آنها در هتل‌ها ببینیم واقعاً باعث خوشحالی است. یک وان حمام بزرگ در اتاق خواب را تصور کنید، قطعا این یک مفهوم بسیار مجلل است.

کاربرد حمام مستر در اتاق خواب

اتاق خواب و حمام وجه اشتراک دارند. هر دو بخش‌هایی هستند که ما بعد از یک روز طولانی و خسته‌کننده از آنها برای استراحت استفاده می‌کنیم. اتاق خواب اتاقی است که می‌توانیم پاهایمان را دراز کنیم و با خودمان خلوت کنیم، مخصوصا نیاز اولیه مان به خواب را برطرف کنیم و اگر می‌خواهید خستگی در کنید، حمام مستر یکی دیگر از فضای بسیار سرگرم کننده و لذت بخش است.

یکی دیگر از ویژگی‌های مشترک این دو مکان حفظ حریم خصوصی است. اتاق خواب برای یک خواب آرام نیاز به سکوت و زمان تنهایی دارد. از آنجایی که این دو در فضای زندگی ما اشتراکات زیادی دارند، چرا آنها را با هم ترکیب نکنیم؟

این نوع  حمام‌ها به عنوان حمام مستر تعریف می‌شوند. این به معنای حمام دیگری است که به طور مستقیم به اتاق خواب متصل است، جدا از حمام معمولی در خانه که برای همه افراد وجود دارد. مدل‌های حمام مستر مدت زیادی است که در کشور ما عرضه می‌شود، اما می‌توان گفت در کشورهای اروپایی این مدل حمام بیشتر به چشم می‌خورد.

به طوری که در برخی کشورها، حمام مستر می‌تواند بسیار بزرگتر از حمام دیگر باشد. حمام اصلی فقط می‌تواند دوش داشته باشد یا می‌تواند شامل توالت، وان و سینک دو نفره نیز باشد. همه این ویژگی‌ها کاملاً به مساحت خانه و بودجه بستگی دارد. به طور خلاصه، حمام مستر هیچ تفاوتی با یک حمام معمولی ندارد.

نتیجه‌گیری

حمام مستر در اتاق خواب از بسیاری جهات سودمند است، به ویژه برای خانواده‌های پرجمعیت دارای فرزند که قطعا نیاز به فضای خصوصی برای والدین حس می‌شود. به این ترتیب مشکلاتی مانند انتظار برای در دسترس بودن توالت یا حمام برای شستشو به طور کامل برطرف می‌شود. همچنین نباید فراموش کرد که داشتن حمام مستر یک ایده لوکس عالی است و به همین دلیل افرادی بیشتری آن را بیشتر ترجیح می‌دهند که می‌توانند به راحتی به سایت بازرگانی اژدری مراجعه کرده و سفارش ملزومات حمام مستر خود را ثبت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *