مقالات

جرم سنگ توالت را چگونه از بین ببریم؟

جرم سنگ توالت را چگونه از بین ببریم؟ جرم سنگ توالت و یا رسوب گیری و آهک زدن این مصالح، به زردی و یا سیاهی سنگ دستشویی منجر می‌گردد و ظاهر آن را خراب می‌کند. به همین دلیل افرادی که با این مسئله روبرو می‌شوند تمایل دارند بدانند که جرم سنگ توالت را چگونه از بین ببریم و آن را مانند روز اول خود سازیم. همان‌طور که می‌دانید گذشت زمان و آب سخت کمک می‌کنند که سنگ توالت و یا سرامیک با رسوب مواجه شود. در بعضی از مواقع نیز لکه‌هایی به رنگ زرد و یا خطوط سیاه و قهوه‌ای بر روی سنگ به وجود می‌آیند و کمک می‌کنند تا ظاهر سرویس بهداشتی شما نامطلوب و نامناسب به نظر برسد.

در این مقاله به ارائه مطالبی درباره نحوه از بین بردن جرم و رسوب سنگ توالت فرنگی خواهیم پرداخت. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

رسوب یا جرم سنگ توالت چیست؟

پیش از بررسی نحوه از بین بردن جرم سنگ توالت باید بدانید که اصلاً رسوب چیست و یا جرم بر سطح سنگ‌های توالت چگونه شکل می‌گیرد. لازم است بدانید که رسوب و یا جرم به سنگ‌هایی گفته می‌شود که بسیار ریز بوده و از بافتی نرم برخوردار شده‌اند.

این دانه‌ها از طریق آب‌های سخت جریان پیدا می‌کنند و می‌توانند در اثر گذشت زمان و ماندن بر سطح سنگ‌های دستشویی، خود را به صورت خطوط و لکه‌های سیاه، قهوه‌ای و زرد نشان دهند. این رسوب‌ها غیر بهداشتی هستند و از سوی دیگر به طرز وحشتناکی ظاهر سرویس بهداشتی را تحت تاثیر منفی خود قرار می‌دهند.

پس باید جرم سطح سنگ توالت را هرچه زودتر از بین ببرید. وجود جرم بر سطح سنگ‌های دستشویی می‌تواند با گذشت زمان این مصالح را خراب کرده و یا به پوسیدگی آن‌ها منجر گردد. بسیاری از افراد برای از بین بردن این رسوبات و جرم‌ها از مواد شیمیایی و جرمگیرهای قدرتمند کمک می‌گیرند.

اما ممکن است این مشکل برطرف نشود. از نظر بسیاری از افراد استفاده از جرمگیر برای برطرف ساختن جرم­های سنگ توالت راهکار مناسبی به نظر نمی‌رسد. چراکه امکان دارد واکنش شیمیایی صورت پذیرفته و تحت تاثیر این مواد، بخاراتی به وجود آیند که برای دستگاه تنفسی انسان خطراتی را ایجاد می‌کنند.

در ادامه به روش‌های دیگر از بین بردن جرم سنگ توالت اشاره خواهیم کرد.

استفاده از نوشابه

بسیاری از خانم‌های خانه‌دار تجربه استفاده از نوشابه برای از بین بردن جرم­های سنگ توالت را دارند و می‌دانند که برای اجرای این راهکار مسیر دور و دراز و دشواری پیش رو نیست. تنها کافی است که یک شیشه و یا بطری نوشابه را بردارید و آن را داخل کاسه توالت و یا بر سطح سنگ‌ها خالی کنید.

بعد از آن چند ساعت مثلاً یک شب تا صبح صبر کنید و اجازه دهید تا نوشابه کار خود را انجام دهد. پس از سپری شدن این زمان سنگ‌ها و کاسه توالت را شستشو دهید تا تمامی جرم‌ها از بین بروند.

جوش شیرین و سرکه

بانوان خانه‌دار با کمک این دو ماده حیاتی در طول یک روز کارهای زیادی انجام می‌دهند. تهیه کردن این دو محصول بسیار آسان است و یا در تمامی خانه‌ها یافت می‌شوند. شما می‌توانید با ترکیب جوش شیرین و سرکه به محصولی خاص دست پیدا کرده و بسیاری از تجهیزات را با کمک آن‌ها تمیز کنید که یکی از آن‌ها سنگ توالت است.

ترکیب این دو ماده یک پاک کننده قدرتمند برای از بین بردن جرم سنگ توالت خواهد بود. برای دستیابی به این ترکیب یک فنجان سرکه را برداشته و آن را بر روی کاسه دستشویی و یا سنگ توالت خالی کنید. سپس این ماده را با کمک وسیله‌ای مانند برس دستشویی به سطح سنگ بکشید.

مرحله بعدی

پس از اجرای این فرایند یک دقیقه صبر کنید. با سپری شدن این مدت زمان یک فنجان جوش شیرین برداشته و آن را بر روی لکه‌های سیاه، زرد و یا قهوه‌ای بپاشید. پس از آن یک تا دو فنجان سرکه برداشته و آن را به جوش شیرین اضافه کنید تا واکنشی خاص صورت پذیرد. ۱۰ دقیقه صبر کنید.

سپس برس دستشویی را برداشته و محلول مورد نظر را بر روی لکه‌های سیاه بکشید تا به این اطمینان دست پیدا کنید که محلول تمامی خطوط زرد و جرم‌ها را پوشش داده است. با اجرای این فعالیت‌ها ۳۰ دقیقه صبر کنید. سپس یک بار و یا حتی دو بار سنگ توالت را بشویید.

در هر بار شستشوی سنگ توالت مشاهده خواهید کرد که رسوبات کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شوند تا در نهایت که اثری از آن‌ها باقی نمی‌ماند. اگر احساس کردید که جرم سطح سنگ توالت همچنان بر جای خود محکم نشسته است، با کمک برس محکم‌تری این فرایند را تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب و مورد نظر خود دست یابید.

برای خرید توالت فرنگی به وب سایت لوازم ساختمانی بهداشتی اژدری مراجعه کنید.

ترکیب بوراکس و سرکه

عملیات از بین بردن جرم سنگ توالت را می‌توانید با کمک بوراکس و سرکه به سرانجام برسانید. همان‌طور که می‌دانید بوراکس عنوان یک ماده تمیز کننده و چند منظوره است که بسیاری از افراد برای از بین بردن جرم سنگ توالت از آن استفاده می‌کنند تا لکه‌های زرد و سیاه آن را از بین ببرند.

برای استفاده از این محصول تنها کافی است که یک چهارم فنجان بوراکس را بر سطح سنگ و یا درون کاسه توالت بریزید. سپس آن را با کمک وسیله‌ای مانند برس دستشویی بر روی جرم‌ها بکشید.

بعد از آن نیم فنجان سرکه را بر روی بوراکس اضافه کرده و اجازه دهید ترکیب به دست آمده مدت زمانی در حدود ۲۰ دقیقه بر سطح سنگ‌های دستشویی و یا کاسه توالت باقی بماند.

پس از گذشت این مدت زمان از برس دستشویی کمک گرفته و جرم سنگ توالت را از بین ببرید. سپس کاسه دستشویی و سنگ آن را بشویید.

سمباده نرم

سمباده نرم یکی دیگر از موثرترین ابزارها برای برطرف ساختن جرم سنگ توالت است. حواستان باشد که سمباده شما کاملاً نرم انتخاب شود. بهترین سمباده برای اجرای این فرایند محصولی است که با درجه 0000  مشخص می‌شود.

در غیر این صورت و با انتخاب یک سمباده خشن و یا سمباده‌ای که از نرمی کافی برخوردار نشده ممکن است سنگ توالت شما دچار خراش شود و یا آسیب ببیند. حتی این امکان وجود دارد که لعاب آن از بین برود.

استفاده از سمباده برای از بین بردن جرم سنگ توالت بسیار ساده است. تنها کافی است که سمباده مورد نظرتان را به آرامی بر روی لکه‌های ایجاد شده بر سطح سنگ بکشید. بعد از آن محل مورد نظر را با آب شستشو دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *