مقالات

جدیترین ایده طراحی سرویس بهداشتی چیست ؟

جدیترین ایده طراحی سرویس بهداشتی چیست

جدیترین ایده طراحی سرویس بهداشتی چیست ؟ سرویس بهداشتی به عنوان یک بخش مهم از منزل باید طراحی جذابی داشته باشد. امروزه در حوزه دکوراسیون داخلی به دیزاین این قسمت توجه فراوانی می‌شود و به همین جهت شاهد به کارگیری ایده‌های جدید در رابطه با آن هستیم. با ما در ادامه متن همراه باشید تا به شما چند مورد از مهم‌ترین ایده‌های نوین جهت ساخت سرویس‌های بهداشتی را به طور کامل بررسی کنیم.

ایده طراحی سرویس بهداشتی منزل

استفاده از مینیمالیسم

امروزه برای طراحی و ساخت سرویس‌های بهداشتی به موضوع مینیمالیسم توجه می‌شود. این سبک از طراحی بر روی استفاده از ابزارهای محدود استوار است و بیان می‌دارد که زیبایی در سادگی پنهان می‌شود. سرویس‌های بهداشتی خاصی که از مینیمالیسم پیروی می‌کنند معمولاً فضای نسبتاً ساده‌ای دارند و شلوغی زیادی در آن‌ها دیده نمی‌شود. به واقع باید بیان کرد که این نوع طراحی دقیقاً در نقطه مقابل طراحی کلاسیک یا سنتی قرار می‌گیرد. استفاده از رنگ‌های ساده‌ای همچون سفید و یا کرم یک ویژگی مهم در سرویس‌های بهداشتی مینیمال است که باید به آن توجه داشته باشیم. این سبک طرف‌داران و مخالفان بسیاری دارد. مهم آن است که شما بر حسب سلیقه خود آن را به کار بگیرید.

استفاده از متریال‌های قابل بازیافت

در سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم که به بحث ریسایکل یا بازیافت جدی گرفته می‌شود. این موضوع حتی در رابطه با ایده‌های نوین جهت ساخت سرویس‌های بهداشتی نیز صدق می‌کند. استفاده کردن از متریال‌های قابل بازیافت جهت ساخت بخش‌های مختلف از جمله مواردی برشمرده می‌شود که می‌تواند به کاهش آلودگی محیط زیست کمک کند.

شاید تصور کنید که این متریال‌ها از کیفیت قابل قبولی برخوردار نیستند و نمی‌توان به ماندگار بودن آن‌ها اعتماد کرد. باید بگوییم که چنین تصوری کاملاً نادرست است. امروزه امکان خریداری متریال‌های قابل بازیافت باکیفیت بالا برای شرکت‌های مختلف وجود دارد تا بتواند محصولات خود را به کمک آن‌ها بسازند. حتی می‌توان کفپوش‌ها و سرامیک‌هایی تهیه کرد که قابل بازیافت هستند.

بهره‌گیری از آینه‌های نامتقارن

اگر به دنبال ایده‌های جدید برای سرویس بهداشتی خود هستید بهتر است به سراغ استفاده از آینه‌های نامتقارن بروید. این آينه‌ها برخلاف آینه‌های تمام دایره، نیم دایره و یا مستطیلی ساخته می‌شوند. در واقع با توجه به نام آن‌ها می‌توان به راحتی ساختارشان را مورد بررسی قرار داد.

آینه‌های نامتقارن علاوه بر سرویس‌های بهداشتی در مناطق دیگری همچون راهرو و یا پذیرایی نیز به کار گرفته می‌شوند. معمولاً در بخش پشتی این محصولات یک پنل ال ای دی نصب می‌شود تا با روشن شدن آن زیبایی آینه به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا کند.

آینه‌های نامتقارن در اندازه‌های مختلفی به تولید می‌رسند. برخی از آن‌ها بزرگ و برخی از آن‌ها نیز به صورت چند تکه هستند. این شما هستید که باید بر حسب نیاز و همچنین سلیقه خود نسبت به تهیه هر یک از این محصولات اقدام کنید. استفاده از آینه‌های نامتقارن یک نوع پیروی از سبک مینیمالیسم به شمار می‌آيد، اما با توجه به سبک آينده‌نگرانه. احتمالاً این نوع آينه‌ها را بارها و بارها در فیلم‌های سبک علمی تخیلی مشاهده کرده‌اید.

به کارگیری شیرآلات هوشمند

در سال ۲۰۲۴ به سر می‌بریم و حتی شیرآلات ما نیز هوشمند شده‌اند. این ایده علاوه بر افزایش جذابیت سرویس بهداشتی موجود در منزل شما منجر به کاهش مصرف آب می‌شود که خود یک مزیت عالی به شمار می‌رود.

در سال ۲۰۲۴ به سر می‌بریم و حتی شیرآلات ما نیز هوشمند شده‌اند. این ایده علاوه بر افزایش جذابیت سرویس بهداشتی موجود در منزل شما منجر به کاهش مصرف آب می‌شود که خود یک مزیت عالی به شمار می‌رود. شیرآلات هوشمند تا پنجاه درصد مصرف آب را کاهش خواهند داد. این موضوع به خصوص در کشور ما که بحث عدم وجود منابع آبی اهمیت دارد، ارزشمند است.

شیرآلات هوشمند هم در بخش روشویی و هم در بخش حمام قابل استفاده هستند. این که شیرآلات مدنظر شما باید از چه برندی باشند و یا چه نوع طراحی خاصی را دنبال کنند به خودتان بستگی دارد. مهم آن است که از محصولات بی‌کیفیت و تولید شده توسط برندهای ناشناخته دوری کنید. این نوع شیرآلات به سادگی خراب می‌شوند و مجبور می‌شوید که هزینه‌های گزافی را برای جایگزینی آن‌ها پرداخت کنید. بنابراین، حتی اگر به دنبال خریداری شیرآلات هوشمند هستید، حتماً به شرکت تولیدکننده دقت داشته باشید.

استفاده از وان‌های بزرگ

یکی دیگر از ایده‌های جذاب و جدید برای ساخت سرویس‌های بهداشتی خریداری وان‌های بزرگ است. هیچ کسی از اینکه در یک وان بزرگ حمام کند بدش نمی‌آيد! وان‌های بزرگ به شما اجازه می‌دهند تا محیط داخلی سرویس بهداشتی و حمام خود را لوکس‌تر از قبل نشان دهید.

البته به کارگیری این قبیل از محصولات در آپارتمان‌های کنونی چندان امکان‌پذیر نیست. اگر فضای لازم را دارید و می‌توانید یک وان با اندازه قابل قبول را در درون بخش سرویس بهداشتی جای‌گذاری کنید، هرچه زودتر دست به کار شوید!

به کارگیری روشویی‌ کابینتی

با خرید کابینت روشویی می‌توانید بی‌نظمی و شلوغی بیش از حد موجود در سرویس‌های بهداشتی را به شکل چشم‌گیری کاهش دهید و فضا موجود را به شکوه بی‌نظیری برسانید. این روشویی‌ها که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف به تولید می‌رسند یک گزینه عالی برای شما محسوب می‌شوند و نصب آن‌ها نیز به سادگی قابل انجام است. روشویی‌های کابینتی قیمت مناسبی دارند و لازم نیست که در رابطه با هزینه تهیه آن‌ها نگرانی خاصی داشته باشید، البته تنها در صورتی که به سراغ فروشگاه‌های معتبر بروید. بنابراین اگر به دنبال یک ایده جذاب هستید که سرویس بهداشتی شما را به فضایی جذاب‌تر تبدیل کند، حتماً روشویی‌های کابینتی را در نظر داشته باشید و از طراحی چشم‌نواز آن‌ها لذت ببرید.

سخن پایانی

امروزه از سرویس بهداشتی به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های موجود در هر منزل یاد می‌شود. لازم است که تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا این مکان به بهترین شکل ممکن دیزاین شود. اعمال ساده‌ای همچون خرید کابینت روشویی نیز در این زمینه تأثیر فراوانی دارند و باید جدی گرفته شوند.

اگر به دنبال خرید کابینت توالت و یا هر نوع محصول مناسب برای بهبود طراحی سرویس بهداشتی خود هستید، حتماً بازرگانی اژدری را به عنوان انتخاب نخست خود در نظر داشته باشید. ما این آمادگی را داریم تا کلیه نیازهای شما کاربران گرامی را به طور کامل رفع کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *