مقالات

توالت فرنگی والهنگ چیست ؟

توالت فرنگی والهنگ چیست ؟

توالت فرنگی والهنگ چیست ؟ مدیریت فضا در ساختمان ها همواره یکی از دغدغه های اصلی دکوراتورها بوده است. این سوال منجر به تشکیل هنگ ایده آل شد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد ساختن ساختمان جدید یا تعمیر و تعویض سرویس بهداشتی خود را دارید با ما همراه باشید تا با این نوع تجهیزات بیشتر آشنا شوید.

وال هنگ چیست؟

Wall Hung در لغت به معنای آویزان کردن به دیوار است و عموماً برای هر وسیله ای که بدون پایه به دیوار آویزان می شود استفاده می شود. استفاده از این اصطلاح بیشتر در مورد لوازم بهداشتی و شیرآلات رایج است. دیوارکوب که گاهی به عنوان دیوارکوب نیز استفاده می شود، فضای کمتری را اشغال می کند و ظاهر مجلل تری به سرویس بهداشتی شما می دهد.

وال هنگ چیست؟ معایب و مزایای دیوارکوب

در گذشته سرویس بهداشتی عموماً روی زمین نصب می شد و فاضلاب از قسمت متصل به کف خارج می شد. توالت های دیواری که به آنها توالت توکار و توالت دیواری نیز می گویند، به گونه ای نصب می شوند که قسمت فلاشینگ مخزن در داخل دیوار قرار می گیرد و فقط صندلی توالت از بیرون قابل مشاهده است.

نصب سایر قسمت های سرویس بهداشتی دیواری مانند سینک نیز به همین صورت است. به جای استفاده از پایه های حجیم، لوله کشی و تجهیزات به صورت یکپارچه نصب می شوند. لولاهای دیواری علاوه بر فضای زیبایی که برای سرویس بهداشتی شما ایجاد می کنند. در مصرف برق و آب نیز صرفه جویی می کنند.

مزایای استفاده از دیوار هنگ

اکنون که با توالت های دیواری آشنا شدید، اطلاعاتی در مورد مزایای استفاده از این روش اتصال می تواند به شما کمک کند تا در مورد نوع تجهیزات حمام به راحتی تصمیم بگیرید. با ما بمان:

مقاومت بیشتر

لوله ها و تجهیزات مورد استفاده در پایه های نصب معمولی بسیار ضعیف تر از تجهیزات دیواری هستند. تکیه گاه لولاهای دیواری فقط یک پایه نیست و از کل دیوار به عنوان تکیه گاه استفاده می کنند و باعث می شود در برابر ضربه محکم تر و مقاوم تر شوند.

اشغال فضای کمتر

همانطور که قبلا ذکر شد، تجهیزات دیواری فضای کمتری را نسبت به تجهیزات معمولی حمام اشغال می کنند. برای درک بهتر این مشکل، یک توالت معمولی و یک توالت توکار را تصور کنید. در حالت اول کل فلاش تانک و پایه توالت فضای زیادی را اشغال می کند و در حالت دوم تنها قسمت قابل مشاهده کاسه توالت است. حالا حمام و توالت را تصور کنید که تمام اجزای آن از جمله سینک و دوش نیز به عنوان دیوارکوب استفاده می شود، قطعا مدیریت فضا در این مورد بهتر خواهد بود.

مزایای استفاده از دیوار هنگ

کاهش سر و صدا

یکی از مهمترین مزایای استفاده از توالت فرنگی توکار کاهش صدا است. صدای تولید شده در هنگام استفاده از توالت مخصوصاً هنگام استفاده از تله توالت می تواند برای بسیاری از افراد آزار دهنده باشد. یکی از مهمترین مزایای استفاده از توالت و حمام دیواری این است که به دلیل قرار گرفتن لوله های آب و فلاش تانک در داخل دیوار، صدای مربوط به عبور آب به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

توالت فرنگی والهنگ چیست ؟

تمیز کردن آسان دیوارپوش

یکی از مهم ترین مسائل مربوط به سرویس های بهداشتی و سرویس های بهداشتی، شستشو و نظافت است. شستشوی توالت های معمولی به دلیل وجود قسمت های مختلف مانند پایه و فلاش تانک توالت دیواری بسیار مشکل است. این برای تمام تجهیزات دیوار هنگ صادق است. شما به راحتی می توانید حمام خود را بدون هیچ پایه یا قطعه اضافی تمیز کنید.

امکان تنظیم ارتفاع

توالت ها و سایر تجهیزات معمولی حمام دارای پایه ثابت و در نتیجه ارتفاع از پیش تعیین شده هستند. با نصب تجهیزات بر روی دیوار و به صورت دیوارکوب می توانید ارتفاع توالت فرنگی، سینک، دوش و … را تنظیم کنید. همانطور که می خواهید و به گونه ای که برای شما راحت تر باشد.

با صرفه جویی در مصرف آب

معمولا در توالت های دیواری از تجهیزاتی با فناوری های جدید استفاده می شود که مصرف آب را تا 30 درصد کاهش می دهد. البته این مشکل مستقیماً به سرویس توالت دیواری مربوط نمی شود. بلکه به طور کلی شیرآلات و سیفون های به کار رفته در این نوع تجهیزات از این فناوری بهره می برند.

 

معایب استفاده از توالت دیواری

به طور کلی، هر نوع تجهیزات حمام دارای ویژگی های منحصر به فردی است. نصب سرویس بهداشتی به صورت معلق از این مشکل فراری نیست و به دلیل ساختار خاص خود دارای معایبی نیز می باشد. دانستن این ایرادات به شما کمک می کند تا انتخاب آگاهانه تری داشته باشید.

تعمیر
خرابی تجهیزات دیوارکوب اگر مربوط به قطعاتی باشد که در داخل دیوار قرار دارند مشکل ساز است. برای تعمیر این قطعات باید دیوار را تخریب کرد و پس از انجام تعمیرات آن را بازسازی کرد. این مشکل برای شما هزینه و زمان می برد. اما رفع مشکلات رایج توالت فرنگی و وسایل نصب شده روی دیوار، مانند گرفتگی لوله ها، می تواند به همان روش معمول انجام شود.

معایب استفاده از توالت فرنگی دیواری

فضای خالی در دیوار

درست است که برای نصب وسایل حمام روی دیوار به فضای کمتری نیاز است، اما در نظر داشته باشید که نصب این وسایل در داخل دیوار به فضای کافی نیاز دارد. برخی تجهیزات مانند سیفون ابعاد بزرگی دارند و به فضای بیشتری در داخل دیوار نیاز دارند. بنابراین، اگر دیوارهای حمام شما نازک و قطر کمی دارند، استفاده از دیوارکوب ممکن است برای شما مناسب نباشد.

نصب مشکل است

برای نصب تجهیزات دیواری نیاز به یک متخصص در این زمینه دارید. این مشکل در تعمیر این نوع توالت فرنگی نیز صدق می کند. در حمام های معمولی ممکن است بتوانید برخی از شیرآلات خود را به راحتی نصب کنید یا آنها را تعمیر کنید، اما در حمام های دیواری به دلیل اینکه تمام لوله کشی ها و تجهیزات داخل دیوار قرار می گیرند، این امکان وجود دارد. قابل قبول نیست

قیمت توالت دیواری

یکی از مهمترین معیارهای تصمیم گیری برای خریداران، قیمت توالت فرنگی و هزینه است. یونیت های دیواری قیمت نصب بسیار بالاتری نسبت به وسایل معمولی حمام دارند و این یکی از معایب این روش نصب است. همچنین نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که هر زمان که تعمیر یا تعویض قطعات یدکی دیوار نیاز به فرد متخصص داشته باشد و هزینه بیشتری هم داشته باشد. هزینه بیشتر فقط مربوط به خرید تجهیزات نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *