مقالات

تفاوت کابینت آشپزخانه و حمام چیست؟

آیا می توان از کابینت آشپزخانه در حمام استفاده کرد؟

تفاوت بین کابینت آشپزخانه و کابینتهای حمام چیست؟ اغلب این دو مورد را با هم اشتباه می گیرند. با این حال، تفاوت مشخصی بین این دو وجود دارد. کابینت های آشپزخانه و حمام شما با یکدیگر متفاوت هستند. در این پست وبلاگ، تفاوت بین کابینت آشپزخانه و کابینتهای حمام را بررسی خواهیم کرد و به چند نمونه محبوب نگاه خواهیم کرد.

کابینت آشپزخانه چیست؟

کابینت آشپزخانه جزء مهمی از طراحی هر آشپزخانه است. آنها فضایی را برای نگهداری اقلام بزرگتر و سنگین مانند غذا، ظروف، ظروف آشپزی و ظروف فراهم می کنند. کابینت ها را می توان در دیوار تعبیه کرد یا به عنوان واحدهای مدولار مونتاژ کرد که می توانند برای هر چیدمان آشپزخانه سفارشی شوند. کابینت‌های آشپزخانه در مواد، اندازه‌ها و سبک‌های مختلفی تولید می‌شوند که آنها را به بخشی ضروری از ایجاد یک آشپزخانه کاربردی و زیبایی‌شناختی تبدیل می‌کند.

کابینت های حمام و توالت چیست؟

از سوی دیگر، کابینتهای حمام برای نگهداری وسایل کوچک مانند لوازم بهداشتی و سایر وسایل شخصی استفاده می شود. آنها در طیف گسترده ای از مواد و سبک ها، از جمله مدل های دیواری و مستقل در دسترس هستند. کابینتهای حمام را نیز می توان به گونه ای سفارشی کرد که متناسب با هر چیدمان حمام باشد.

تفاوت بین کابینت آشپزخانه و حمام چیست؟

هنگامی که خانه خود را بازسازی می کنید، مهم است که تفاوت بین کابینت های آشپزخانه و کابینتهای حمام را درک کنید.

ابعاد:

کابینت آشپزخانه بزرگتر از کابینتهای حمام است.
کابینتهای آشپزخانه و کابینتهای حمام در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شوند. که آنها را برای مصارف مختلف مناسب می کند. کابینت های آشپزخانه معمولا بزرگتر و بلندتر از کابینتهای حمام هستند. برای نگهداری وسایل سنگین آشپزخانه مانند ظروف، ظروف و مواد غذایی طراحی شده اند. کابینت های آشپزخانه نیز دارای کشوها و قفسه های پهن تری هستند. تا وسایل سنگین تری را در خود جای دهند. از سوی دیگر، کابینت‌های حمام معمولا کوتاه‌تر و باریک‌تر از کابینت‌های آشپزخانه هستند. برای نگهداری وسایل سبک‌تر مانند لوازم آرایش، حوله و لوازم حمام طراحی شده‌اند. کابینت های حمام همچنین دارای کشوها و قفسه های کم عمق تری هستند تا این وسایل سبک تر را در خود جای دهند.

کابینت آشپزخانه:

معمولا 24 اینچ عمق یا بیشتر. آنها بزرگتر و محکم تر از کابینتهای حمام هستند.

کابینت های حمام:

کابینتها و روشویی های حمام کمی جمع و جورتر هستند و دارای یک انباری با عمق حدود 21 اینچ هستند.

ارتفاع، عمق:

کابینت های آشپزخانه بالاتر و عمیق تر از حمام هستند.
ارتفاع کابینت های آشپزخانه معمولاً بین 30 تا 42 اینچ است. در حالی که ارتفاع کابینتهای حمام معمولاً بین 24 تا 30 اینچ است. بسته به مدل و فضای موجود، عمق کابینت‌های آشپزخانه نیز می‌تواند متفاوت باشد. برخی از آنها به 20 اینچ و برخی به عمق 24 اینچ یا بیشتر می‌رسد. کابینتهای حمام معمولاً عمق کمتری دارند. معمولا بین 12 تا 21 اینچ، تا در فضای کوچکتر قرار بگیرند. تفاوت ارتفاع و عمق بین کابینتهای آشپزخانه و حمام آنها را برای انواع مختلف انبار مناسب می کند. کابینتهای آشپزخانه برای نگهداری وسایل بزرگ و حجیم مناسب هستند. در حالی که کابینتهای حمام برای نگهداری اقلام کوچکتر مانند لوازم آرایشی، داروها و سایر لوازم ضروری ایده آل هستند.

مواد مختلف ساختمانی کابینت:

تخته سه لا، ام دی اف، فولاد ضد زنگ، آلومینیوم
کابینت آشپزخانه و کابینتهای حمام نیازها و نیازهای متفاوتی دارند. بنابراین درک تفاوت بین این دو بسیار مهم است. مهم ترین فاکتورهایی که در انتخاب کابینت باید در نظر گرفت. نوع چوب و پوشش استفاده شده است.

برای کابینتهای آشپزخانه:

در آشپزخانه ای با دماهای متوسط ​​و رطوبت کم که گردش هوای بیشتری دارد. می توان از انواع چوب ها تا زمانی که به اندازه کافی تزئین شده باشند استفاده کرد.

برای کابینت  روشویی :

با این حال، وقتی صحبت از حمام می شود. به دلیل تغییرات مداوم دما و رطوبت، انتخاب کابینت هایی که از مواد مقاوم در برابر رطوبت ساخته شده و با پوشش مقاوم در برابر رطوبت ساخته شده اند، مهم است.

مواد ایده آل برای کابینت آشپزخانه:

کابینت آشپزخانه تخته سه لا: چوب تخته سه لا محبوب ترین انتخاب برای کابینت آشپزخانه است.

تخته فیبر با چگالی متوسط ​​(MDF):

MDF و تخته خرده چوب با روکش لمینت نیز انتخاب های محبوب برای کابینت آشپزخانه هستند. این به دلیل قیمت ارزان و این واقعیت است که بسیار آسان است.

کابینتهای آشپزخانه از جنس استنلس استیل و آلومینیوم:

گزینه‌های محبوبی برای کابینت‌های در کاربردهای تجاری مانند رستوران‌ها هستند، زیرا دوام بالایی دارند و در برابر خوردگی مقاوم هستند.

تخته سه لا ضد آب:

این بهترین گزینه برای کابینت های حمام است. این نوع تخته سه لا به طور ویژه برای مقاومت در برابر نفوذ آب ساخته شده است. آن را برای کاربردهایی که نیاز به محافظت بیشتر در برابر رطوبت دارند عالی می کند. خاصیت ضد آب تخته سه لا با افزودن لایه های بیشتر و چسباندن آن ها با چسب ضد آب به یکدیگر حاصل می شود. این باعث می شود در مقابل انقباض، پوسیدگی و تاب برداشتن در معرض آب مقاومت بیشتری داشته باشد.

ام دی اف مقاوم در برابر رطوبت:

یکی دیگر از گزینه های خوب ام دی اف مقاوم در برابر رطوبت یا MR-MDF است. که به طور ویژه برای مقاومت در برابر رطوبت، رطوبت و کپک زدن درمان می شود. این نوع ام دی اف معمولاً در مناطقی که در معرض رطوبت هستند. مانند حمام، آشپزخانه و اتاق های لباسشویی استفاده می شود. ام آر ام دی اف با رنگ سبز برای متمایز کردن آن از ام دی اف استاندارد عرضه می شود.

چوب جامد:

ماده ای رایج است که برای کابینت حمام استفاده می شود. کابینت های روشویی حمام ساخته شده از چوب جامد معمولاً در حمام های موسسات لوکس یافت می شوند. زیرا به ایجاد فضایی با ظرافت و سبک سنتی کمک می کنند.

PVC:

انتخاب خوبی برای مواد کابینت های حمام است. نه تنها ارزان است، بلکه تقریباً به طور کامل در برابر مایعات غیرقابل نفوذ است. آن را به گزینه ای عالی برای نگهداری حوله ها، محصولات تمیزکننده و ملحفه های اضافی تبدیل می کند. سطح پی وی سی صاف و رنگ آمیزی آسان است. از آنجایی که در برابر حرارت مقاوم است. به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارد. تمام این مزایا PVC را به ماده ای عالی برای ایجاد کابینت های حمام تبدیل می کند. که می تواند سال ها دوام بیاورد! PVC با مقرون به صرفه بودن و تعمیر و نگهداری کم راه حلی ایده آل برای هر پروژه بازسازی حمام است.

تفاوت کابینت آشپزخانه و حمام چیست؟

آیا می توان از کابینت آشپزخانه در حمام استفاده کرد؟

در حالی که از نظر فنی می توانید از کابینت های آشپزخانه و حمام به جای یکدیگر استفاده کنید، توصیه نمی شود. در اینجا 3 دلیل اصلی برای استفاده از کابینت های آشپزخانه در حمام وجود دارد:

حمام ها معمولاً در معرض سطوح بالاتری از رطوبت و رطوبت هستند. که می تواند باعث آسیب به موادی شود که برای این نوع محیط طراحی نشده اند. کابینت های حمام معمولاً از مواد مقاوم در برابر آب یا ضد آب مانند PVC یا سایر مواد پلاستیکی یا چوب مخصوص ساخته شده اند.

در مقابل، کابینت آشپزخانه برای محیط های خشک طراحی شده است. آنها معمولاً از چوب جامد یا چوب مهندسی شده با روکش محافظ ساخته می شوند. به اندازه کافی مستحکم هستند که در برابر حجم زیاد استفاده و اجسام سنگین مقاومت کنند. در صورت استفاده در حمام، این کابینت ها ممکن است بیشتر در معرض آسیب آب، تاب برداشتن یا ترک خوردن قرار گیرند.

علاوه بر این، کابینت های حمام اغلب دارای ویژگی های طراحی متفاوتی برای قرار دادن وسایل لوله کشی هستند. مانند بریدگی سینک و فضایی برای لوله کشی. این عناصر طراحی ممکن است در کابینت های آشپزخانه وجود نداشته باشند. و آنها را برای استفاده در حمام نامناسب می کند.

تفاوت اساسی بین کابینت آشپزخانه با کابینتهای حمام چیست؟

کابینت های آشپزخانه و کابینت های حمام عملکردهای مختلفی دارند. از این رو از جهات مختلفی با یکدیگر متفاوت هستند. هر دو برای سازماندهی و ذخیره اقلام طراحی شده اند، اما کابینت های حمام برای ارائه ظرافت کاربردی در نظر گرفته شده اند. در حالی که کابینت های آشپزخانه برای ارائه عملکرد همراه با راحتی طراحی شده اند.

طراحی و زیبایی کابینت آشپزخانه چه تفاوتی با کابینتهای حمام دارد؟

طراحی و زیبایی شناسی کابینت آشپزخانه تفاوت قابل توجهی با کابینت های حمام دارد. کابینت های آشپزخانه در طیف وسیعی از سبک ها از روستیک و سنتی گرفته تا مدرن و امروزی موجود هستند. آنها اغلب در طرح های رنگی خنثی یا گرم، با روکش های چوبی یا رنگ شده عرضه می شوند.

از سوی دیگر، کابینت‌های حمام معمولاً ظریف‌تر و براق‌تر هستند. اغلب دارای عناصر تزئینی منحصربه‌فردی هستند. که با طراحی کلی حمام مطابقت دارند. آنها معمولاً در رنگ های سفید، مشکی یا سایر رنگ های روشن، با روکش های براق یا بسیار براق عرضه می شوند.

چه موادی معمولا در کابینت آشپزخانه در مقابل کابینت های حمام استفاده می شود؟

تفاوت اصلی بین کابینت آشپزخانه و کابینت های حمام در موادی است. که از آن ساخته شده اند. کابینت های آشپزخانه معمولاً از مواد محکم و بادوام ساخته می شوند. که می توانند در برابر استفاده زیاد و رطوبت مقاومت کنند. مانند چوب، لمینت یا ام دی اف استاندارد. از سوی دیگر، کابینت های حمام به موادی نیاز دارند. که نه تنها مستحکم هستند، بلکه می توانند در برابر آب و رطوبت نیز مقاومت کنند. موادی که معمولا در کابینت های حمام استفاده می شوند. عبارتند از MDF مقاوم در برابر رطوبت، چوب لکه دار، لمینت ها و فلزات.

آیا می توانم از کابینت آشپزخانه در حمام استفاده کنم یا برعکس؟

در حالی که از نظر فنی می توانید از کابینت های آشپزخانه و حمام به جای یکدیگر استفاده کنید، توصیه نمی شود. از آنجایی که کابینتهای حمام با در نظر گرفتن مقاومت در برابر آب طراحی شده‌اند. احتمالاً در محیط حمام بهتر می‌مانند. به همین ترتیب، کابینت‌های آشپزخانه برای آشپزخانه مناسب‌تر هستند. زیرا به اندازه کافی مستحکم هستند تا در برابر استفاده زیاد و اجسام سنگین مانند قابلمه‌های بزرگ یا قوطی‌ها مقاومت کنند.

آیا فرآیند نصب بین کابینت آشپزخانه و کابینت های حمام متفاوت است؟

در حالی که فرآیند نصب کابینت آشپزخانه و حمام بر اساس پیمانکار متفاوت است. کابینت های حمام ممکن است به مراحل نصب اضافی نیاز داشته باشند. تا اطمینان حاصل شود که می توانند در برابر رطوبت و رطوبت مرتبط با حمام مقاومت کنند. انواع مختلفی از سخت افزارها، مانند لولاهای مقاوم در برابر زنگ زدگی یا کشوهای با بسته شدن نرم، نیز ممکن است در کابینتهای حمام استفاده شوند. تا اطمینان حاصل شود که آنها به اندازه کافی بادوام هستند تا دوام داشته باشند.

برای خرید کابینت فولست لوازم ساختمانی بهداشتی می توانید از طریق سایت لوازم ساختمانی بهداشتی اژدری اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *