مقالات

تفاوت وان و جکوزی چیست ؟ کدام بهتر است ؟

تفاوت وان و جکوزی چیست

تفاوت وان و جکوزی چیست ؟ کدام بهتر است ؟  جکوزی به عنوان نمادی از آرامش و لذت شناخته شده که به ما کمک می‌کند تا از استرس و دغدغه‌های روزانه رها شویم و وان هم دقیقا همین کار را می‌کند. در این مطلب  به بررسی تفاوت وان و جکوزی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

داشتن جکوزی یا وان در خانه یکی از رایج‌ترین آرزوهای روزمره افراد در سراسر جهان است. اما آیا می‌دانید چگونه بین این دو تمایز قائل شوید؟ دو مفهومی که در دنیای تجمل، آسایش، لذت و سلامتی حرکت می‌کنند، اما باید آنها را به درستی بشناسیم تا از آنها به طور صحیح استفاده کنیم.

آیا واقعاً تفاوتی بین آنها وجود دارد؟ برخی می‌گویند تفاوت در چیزی است که از آنها خارج می‌شود، برخی هوای تحت فشار و برخی دیگر آب گرم آنها را متفاوت می‌دانند. اما واقعیت چیز دیگری است، ما به شما همه چیز را خواهیم گفت.

فرق جکوزی با وان ساده چیست ؟

اغلب افراد در تمایز بین این دو اصطلاح دچار سردرگمی می‌شوند و به درستی نمی‌دانند که چه تفاوتی بین آنها وجود دارد. تصور رایج بر این است که جکوزی به وان‌های مستطیلی شکل اطلاق می‌شود که معمولاً در باغ‌ها یا فضاهای باز نصب می‌شوند، در حالی که وان به فضای آبی با امکانات فنی خاص گفته می‌شود که در حمام خانه‌ها قرار می‌گیرند.

وان بهتره یا جکوزی ؟

بله، اما در واقع “جکوزی” نام یک برند تجاری خاص از وان‌ها است. شرکت جکوزی یک شرکت ایتالیایی چند ملیتی است که در سال 1917 توسط هفت برادر جکوزی با نقل مکان به کالیفرنیا تأسیس شد. این شرکت در ابتدا پمپ‌های هیدرولیک برای مصارف کشاورزی و هواپیما تولید می‌کرد.

اما کاندیدو جکوزی، کوچکترین برادر، برای کمک به پسرش که از آرتریت روماتوئید رنج می‌برد و برای تسکین دردهایش باید تحت هیدروتراپی قرار می‌گرفت ایده‌ای خلاقانه داشت. او با نصب موتوری در وان حمام خود که با پر شدن کامل از آب، هوا را به داخل آن تزریق می‌کرد به پسرش کمک کرد. سال‌ها بعد برادر دیگر جکوزی پتانسیل این اختراع را دید و آن را برای عرضه به بازار نهایی کرد. به این ترتیب اولین مدل جکوزی با نام J300 متولد شد.

ریشه و تحولات جکوزی و وان‌ها

در گذشته از وان‌ها در بیمارستان‌ها برای تسکین درد عضلات استفاده می‌شد. به دلیل قیمت بالای این وان‌ها، در دسترس عموم مردم نبودند. با گذشت زمان وان‌ها به محبوبیت رسیدند و افراد برای استفاده شخصی و به عنوان روشی برای آرامش‌بخشی آنها را در خانه‌های خود نصب می‌کردند. به این ترتیب قیمت‌ها به طور قابل توجهی کاهش یافت و افراد بیشتری توانستند صاحب وان شوند.

اما جکوزی، نام تجاری وان‌ها است که در دهه 1950 توسط کاندیدو جکوزی مخترع ایتالیایی، برای کمک به درمان آرتروز پسرش اختراع شد. او با نصب موتوری در وان حمام خود که با پر شدن کامل از آب، هوا را به داخل آن تزریق می‌کرد این کار را انجام داد. با گذشت زمان این مدل تکامل یافت و به آنچه امروزه به عنوان جکوزی، شامل جت‌ها و سیستم هیدروماساژ می‌شناسیم تبدیل شد. از همان ابتدا هدف جکوزی نه تنها آرامش، بلکه کاربرد درمانی نیز بود.

تفاوت ویژگی‌های فنی جکوزی و وان

در ادامه به بررسی تفاوت‌های دیگر وان و جکوزی می‌پردازیم:

ویژگی‌های فنی جکوزی

جکوزی وان بزرگی است که دارای چندین جت هوا و آب در جداره‌های جانبی و کف آن است که آب حباب‌دار ایجاد می‌کند. علاوه بر این دارای فیلتر آب برای جلوگیری از گرفتگی موتور و حفظ دمای ثابت بین 38 تا 39 درجه است. به لطف این فیلتر نیازی به پر کردن روزانه وان نیست.

برای عملکرد صحیح باید آن را با آب گرم تا حدی پر کنید که جت‌های جانبی را بپوشاند زیرا در غیر این صورت، موتور به دلیل ایمنی روشن نمی‌شود. می‌توانید از جت‌های هوا و آب به طور همزمان یا جداگانه استفاده کنید.

ویژگی‌های فنی وان

وان همان وان حمام است که با استفاده از جت‌های تحت فشار، آب را با دمای حدود 39 درجه سانتیگراد به گردش در می‌آورد. حرکت مداوم آب باعث ایجاد چرخش‌هایی می‌شود که ماساژی لذت‌بخش و آرامش‌بخش را به ارمغان می‌آورد. با استفاده از یک کنترلر می‌توانید عملکرد جت‌ها را کنترل کرده و شدت هر کدام را تنظیم کنید. این دستگاه مزایای پوستی زیادی دارد که توسط متخصصان اثبات شده است. با این حال برای کودکان و زنان باردار در ماه‌های اولیه بارداری توصیه نمی‌شود.

مدل‌های مختلفی از وان‌ها وجود دارد که از نظر اندازه، رنگ و جنس با یکدیگر متفاوت بوده و هر کدام دارای لوازم جانبی مجزایی هستند. برخلاف جکوزی، وان‌ها سیستم تصفیه آب ندارند بنابراین باید هر بار پس از استفاده، آنها را خالی کنید.

انتخاب بین جکوزی و وان؛ کدام بهتر است؟

انتخاب بین جکوزی و وان به نیازها و بودجه شما بستگی دارد. اگر به دنبال یک تجربه کامل از آرامش و آب درمانی هستید و فضای کافی دارید، جکوزی گزینه مناسب‌تری است و اگر به دنبال یک گزینه مقرون به صرفه هستید و فضای محدودی دارید، وان می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. در نهایت اگر قصد خرید وان، جکوزی و خرید توالت فرنگی خرید کابینت روشویی را دارید می‌توانید بازرگانی اژدری را انتخاب کنید که بهترین اجناس سرویس خود را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *