مقالات

تفاوت وان حمام با وان جکوزی ؟

تفاوت وان حمام با وان جکوزی ؟

تفاوت وان حمام با وان جکوزی چیست ؟ این مورد از جمله پرسش‌های رایجی به شمار می‌آيد که بسیاری از کاربران با آن مواجه می‌شوند. هم وان جکوزی و هم وان حمام از اهمیت بالایی برخوردار هستند، اما تمایز‌هایی با هم دارند که باید با آن‌ها به طور کامل آشنا باشید، تنها در این صورت می‌توان به سراغ گزینه‌ای رفت که با نیازهای شما همخوانی دارد. با ما تا پایان همراه بمانید تا این دو محصول مهم را مورد بررسی قرار دهیم.

تفاوت های وان حمام با وان جکوزی از نظر قیمت

اولین موردی که در این رابطه باید آن اشاره کنیم، تفاوت این دو محصول از جهت قیمت است. میزان بودجه مورنیاز برای خریداری وان جکوزی نسبت به وان حمام بیشتر خواهد بود. این امر به نوع طراحی و همچنین اندازه کلی چنین وان‌هایی ارتباط دارد. علاوه بر این، وان‌ جکوزی معمولاً شامل چندین سیستم پیشرفته جهت کنترل حرکت آب است که خود منجر به افزایش هزینه نهایی می‌شوند. البته باید به یاد داشته باشید که موارد دیگری همچون شرکت سازنده وان نیز بر این امر اثر می‌گذارند.

به عنوان مثال، قیمت مدنظر برای یک وان حمام بسیار لوکس قطعاً از یک وان جکوزی ساده بیشتر خواهد بود. در هر صورت شما باید با توجه به میزان بودجه خود نسبت به انتخاب هر یک از این موارد اقدام کنید تا از نظر مالی دچار مشکل خاصی نشوید.

تفاوت از نظر میزان مصرف آب

مورد مهم دیگری که حتماً باید به عنوان یک تمایز بین وان حمام و وان جکوزی در نظر گرفته شود، میزان مصرف آب برای پر کردن هر کدام از آن‌ها است. احتمالاً از این امر اطلاع دارید که وان‌های جکوزی معمولاً اندازه‌ بزرگ‌تری دارند. این بدان معناست که برای پر کردن آن‌ها باید از میزان آب بیشتری نسبت به وان حمام استفاده کنید.

این موضوع وقتی اهمیت می‌‌یابد که در محل زندگی شما مشکل کمبود آب وجود داشته باشد. افزون بر این، نباید فراموش کرد که مصرف بیشتر آب برای وان جکوزی منجر به افزایش هزینه‌های شما نیز خواهد شد. بنابراین می‌توان بیان کرد که پیش از انتخاب و خرید هر یک از این موارد لازم است که به میزان مصرف آب اعلام شده برای آن‌ها از سمت کارخانه سازنده دقت کنید. این موضوع در زمان خرید توالت فرنگی نیز صدق می‌کند.

تفاوت از نظر ماساژدهی

در بخش سوم باید به تفاوت وان حمام و وان جکوزی از نظر ماساژ‌دهی اشاره کرد. از بین این دو مورد تنها وان جکوزی دارای سیستم‌هایی است که به کمک آن‌ها می‌توانید بدن خود را در زمان حضور در آب ماساژ دهید. تقریباً هیچ مدل وان حمام خاصی وجود ندارد که در آن این سیستم‌ها تعبیه شده باشند.

اگر قصد دارید پس از طی کردن یک روز طولانی بدن خود را با کمک فشار آب به خوبی ماساژ دهید، طبیعتاً باید به سراغ وان جکوزی بروید. چنانچه این موضوع برایتان اهمیت چندانی ندارد و تنها دوست دارید در یک وان خوش ساخت کمی استراحت کنید تا تمام خستگی از تن‌تان بیرون برود، حتی یک وان حمام ساده نیز برای شما انتخابی عالی خواهد بود. این شما هستید که باید از بین آن‌ها محصول مناسب خود را برگزینید.

تفاوت از نظر نحوه نصب

روند نصب کردن وان حمام و وان جکوزی نیز منجر به ایجاد تمایز بین این دو گزینه شده است. به طور کلی، نصب وان حمام معمولاً ساده‌تر از وان جکوزی خواهد بود. دلیل این امر نیز به سادگی ساختار وان حمام و نبود سیستم‌های پیچیده انتقال و پاشش آب در آن ارتباط دارد. وان جکوزی باید با دقت بیشتری نصب شود و به طور کلی نیاز به نیروی انسانی ماهرتر دارد.

مدت زمان مربوط به نصب هر یک از این موارد نیز تفاوت دارد. وام حمام را معمولاً می‌توان در طول یک روز کاری به شکل مناسب در محل مدنظر نصب کرد، اما نصب وان جکوزی شاید به مدت زمان بیشتری نیاز داشته باشد. البته مواردی همچون مهارت تیم نصب‌کننده نیز در این زمینه نقش مهمی را ایفا می‌کند و نمی‌توان از آن صرف نظر کرد. به هر روی، لازم  است که جهت نصب هر یک از این موارد از کارشناسان تخصصی و ماهر کمک بگیرید، زیرا به کارگیری آن‌ها بدون توجه به این موضوع امکان‌پذیر نیست.

تفاوت از نظر اندازه

وان جکوزی و وان حمام از نظر اندازه با هم متفاوت هستند. پیش از این نیز گفتیم که به طور کلی وان جکوزی از اندازه بزرگ‌تری برخوردار است، زیرا در برخی از موارد چند نفر به صورت همزمان وارد آن می‌شوند. البته امروزه برخی از وان‌های حمام بسیار بزرگ نیز به فروش می‌رسند که می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید.

اندازه به عنوان یک فاکتور بسیار مهم در نظر گرفته می‌شود،‌ زیرا انتخاب کردن یک وان بسیار بزرگ یا بسیار کوچک نمی‌تواند شما را به هدف دلخواه‌تان برساند. این موضوع که اندازه وان باید دقیقاً چقدر باشد به بودجه و همچنین سلیقه خودتان ارتباط دارد. اگر در این زمینه تجربه لازم را ندارید، لازم است که با کارشناسان بحث طراحی داخلی مشورت کنید تا آن‌ها شما را راهنمایی کنند.

خریداری بهترین وان حمام و جکوزی

به منظور خرید بهترین مدل از وان حمام و جکوزی باید حتماً به مواردی همچون شرکت سازنده محصول و همچنین متریال به کار گرفته شده جهت ساخت آن توجه کنید. این دو مورد به صورت مستقیم دوام وان را تحت تأثیر قرار می‌دهند. شاید تصور کنید که خریداری وان‌های ارزان قیمت منجر به صرفه‌جویی در بودجه شما می‌شود، اما این امر تصوری نادرست است. امروزه محصولات متنوعی در این زمینه در دسترس شما هستند که هم کیفیت خوبی دارند و هم قیمت آن‌ها چندان زیاد نیست. همه خریداران می‌توانند به سادگی محصول دلخواه خود را از بین این مدل وان‌ها انتخاب کنند.

سخن پایانی

شناخت تفاوت وان حمام با وان جکوزی یکی از مهم‌ترین مواردی است که پیش از خریداری هر یک از آن‌ها باید به آن توجه داشته باشید. با توجه به توضیحاتی که در این زمینه به آن‌ها اشاره کردیم به طور قطع می‌توانید از بین این دو مورد بهترین گزینه موجود را برای نیاز خود انتخاب کنید. به منظور سایر محصولات موردنیاز در سرویس‌های بهداشتی از جمله خرید کابینت روشویی از کارشناسان مجرب و معتبر ما در مجموعه بازرگانی اژدری کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *