مقالات

تزئین سرویس بهداشتی با گیاهان تزئینی

تزئین سرویس بهداشتی با گیاهان تزئینی

تزئین سرویس بهداشتی با گیاهان تزئینی  ؟ سرویس بهداشتی یکی از مهم‌ترین بخش‌های منزل به شمار می‌آيد که همه ما باید در زیباتر کردن آن کوشش کنیم. تزئین سرویس بهداشتی با گیاه از جمله راهکارهای مناسبی محسوب می‌شود که برای انجام این کار می‌توان به سراغ آن رفت. گل‌های زینتی یک انتخاب عالی برای افزایش جذابیت سرویس بهداشتی هستند، اما باید در نحوه قرارگیری و انتخاب آن‌ها دقت لازم را به خرج دهیم. اگر قصد دارید اطلاعات مناسبی در این رابطه به دست بیاورید، توصیه می‌کنیم که تا پایان متن با ما همراه بمانید.

چرا باید به تزئین سرویس بهداشتی توجه کرد؟

شاید بپرسید که چرا موضوع تزئین سرویس‌های بهداشتی اینقدر اهمیت دارد و باید به آن توجه داشته باشیم؟ پاسخ به این پرسش را می‌توان در اهمیت بسیار زیاد این بخش از منزل جستجو کرد. سرویس بهداشتی بخشی از منزل شما به شمار می‌آید که هر روزه مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین جهت باید فضایی راحت و در عین حالت آرامش‌بخش داشته باشد. حتی اگر سری به مجلات معتبر مربوط به طراحی داخلی بزنید، متوجه خواهید شد که بر این نوع تزئینات توجه فراوانی می‌شود.

بهترین گیاهان برای تزئین توالت

اکنون که با اهمیت تزئین کردن توالت فرنگی  و کابینت روشویی به شکل صحیح آشنا شدیم، لازم است به گیاهان و گل‌هایی بپردازیم که برای این کار بهترین انتخاب ممکن محسوب می‌شوند. خوشخبتانه دست شما در این زمینه کاملاً باز است و گزینه‌های بسیار زیادی در پیش رویتان قرار دارد که می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید. از بین این گیاهان می‌توان به مواردی همچون سرخس، بامبو، آلوئه‌ورا و دیفن باخیا اشاره کرد که همه آن‌ها فضای سرویس بهداشتی و توالت فرنگی شما را جذاب‌تر خواهند کرد.

سرخس

اولین گزینه‌ای که در این زمینه باید از آن یاد کنیم، سرخس است. سرخس‌‌ها انواع مختلفی دارند و به همین جهت خیلی راحت می‌توان آن‌ها را در جای به جای سرویس بهداشتی قرار داد. از جمله بهترین نژاد سرخس‌هایی که باید به سراغ آن بروید، سرخس بوستون است. وجود ساقه‌های بلند و آویزان موجب شده است تا سرخس بوستون زیبایی چشم‌نوازی داشته باشد. سرخس‌ها عاشق رطوبت هستند و به همین دلیل در فضایی همچون سرویس بهداشتی به خوبی رشد خواهند کرد. نکته مهم در نگهداری سرخس بوستون توجه کردن به تغذیه خاک آن است.

بامبو

نمی‌توان از بهترین گیاهان مخصوص سرویس بهداشتی سخن به میان آورد و از بامبو یاد نکرد. بامبوها نیز همانند سرخس‌ها در مدل‌های گوناگونی عرضه می‌شوند و همین امر بر جذابیت آن‌ها می‌افزاید. بامبوها در سال‌های اولیه عمرشان رشد چندان سریعی ندارند، اما پس از آن به صورت ناگهانی بزرگ می‌شوند. نکته جالب توجه در مورد بامبو‌ها آن است که این گیاهان به نور خیلی زیاد نیاز ندارند، بنابراین حتی در سرویس بهداشتی‌هایی که نور به خوبی در آن‌ها پخش نمی‌شوند نیز می‌توان از بامبو‌ها کمک گرفت.

شاید برایتان تعجب برانگیز به نظر برسد، اما احتیاجی نیست که بامبو را در درون خاک قرار دهید. این گیاه دوست داشتنی به خاک هیچ نیازی ندارد و تنها باید در درون آب قرار بگیرد. این موضوع برای افرادی که قصد ندارند به صورت مداوم به فکر تعویض خاک گیاهان خود باشند و یا تجربه بالایی در این زمینه ندارند یک نکته کاملاً مثبت به شمار می‌رود و باید آن را به عنوان یک گزینه عالی در نظر داشته باشیم.

آلوئه‌ورا

احتمالاً بارها نام آلوئه‌ورا را شنیده‌اید. این گیاه بی‌نظیر حوادث درمانی مختلفی برای پوست دارد، اما می‌تواند به عنوان یک گیاه عالی برای تزئین کردن سرویس بهداشتی و توالت فرنگی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. آلوئه‌ورا دارای عمری طولانی است، البته اگر به خوبی از آن نگهداری کنید.

این گیاه به سادگی دچار آفات نمی‌شود و همیشه زیبایی خود را حفظ خواهد کرد. شاید به همین دلیل باشد که همواره از آن در طراحی داخلی منزل کمک گرفته می‌شود. قرار دادن چند گلدان آلوئه‌ورا در گوشه به گوشه سرویس بهداشتی شما می‌تواند فضای داخل این بخش از خانه را به بهترین شکل ممکن تغییر دهد.

آلوئه‌ورا در شرایط مناسب دارای سرعت رشد بالایی است. این بدان معناست که پس از مدت مشخصی می‌توانید برخی از ساقه‌های آن را جدا کنید و از ژلی که در درون آن وجود دارد به منظور بهبود پوست خود بهره ببرید. این ژل در اکثر محصولات بهداشتی مدرن نیز به کار گرفته می‌شود و از اهمیت قابل توجهی در صنایع بهداشتی و آرایشی برخوردار است.

آلوئه‌ورا باید در محیطی قرار بگیرد که دارای رطوبت قابل توجهی باشد. به عنوان مثال در کنار حمام یا نزدیک به توالت فرنگی یک انتخاب عالی برای نگهداری از این گیاه خاص است. بنابراین، اگر از جمله افرادی هستید که به زیبایی فضای داخلی سرویس بهداشتی خود اهمیت می‌دهند، حتماً آلوئه‌ورا را به عنوان یک گزینه عالی در نظر داشته باشید و چند مدل مختلف از آن را تهیه کنید.

دیفن باخیا

آخرین موردی که در این زمینه باید به آن اشاره کنیم، گیاهی به نام دیفن باخیا است. دین باخیا نسبت به سایر مواردی که از آن‌ها یاد شد اندازه بزرگ‌تری دارد و برگ‌های آن واقعاً پهن به نظر می‌رسند. به همین دلیل توصیه می‌‌کنیم که این گیاه تنها در سرویس‌‌های بهداشتی خاصی که دارای فضای لازم هستند قرار بگیرد.

دیفن باخیا در رنگ‌های مختلفی به فروش می‌رسد و شما می‌توانید مدلی را انتخاب کنید که رنگ برگ‌های آن با سلیقه شما همخوانی دارد. این گیاه جذاب و محبوب نیازی به تابش مستقیم آفتاب نخواهد داشت و تنها با کمک نور یک لامپ معمولی نیز عمل فوتوسنتز را انجام می‌دهد. اگر در سرویس بهداشتی خود پنجره ندارید، دیفن باخیا باید به عنوان انتخاب نخست شما در نظر گرفته شود. دیفن باخیا از قیمت مناسبی برخوردار است و به راحتی می‌توانید انبوهی از آ‌ن‌ها را با هزینه نسبتاً کمی خریداری کنید که خود امری مثبت است.

سخن پایانی

تزئین سرویس بهداشتی با گیاه یکی از راهکارهای بی‌نظیر به منظور جذاب‌تر کردن این بخش از منزل به شمار می‌رود که همه ما می‌توانیم از آن بهره ببریم. با انتخاب گیاهان زینتی جذاب می‌توانید به سادگی اطراف توالت فرنگی خود را از سادگی در بیاورید و آن را زیباتر کنید. شما عزیزان می‌توانید به منظور انجام اموری همچون خرید توالت فرنگی با بازرگانی اژدری در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *