مقالات

بیماری های توالت فرنگی

بیماری های توالت فرنگی

بیماری های توالت فرنگی ؟ احترام به مسائل بهداشتی و توجه به سلامت فردی بسیار مهم است. از طرفی امروزه استفاده از توالت فرنگی بسیار رایج شده است و برخی از افراد نگران انتقال بیماری های مرتبط با توالت هستند. توالت های عمومی یکی از مراکز انتقال بیماری هستند و حشرات و ویروس های زیادی در آن زندگی می کنند. به طور کلی ممکن است در اثر استفاده از توالت به بیماری های خاصی مبتلا شوید و در هنگام استفاده از توالت ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا فردی که قبلاً آنجا بوده بیمار بوده است یا خیر. در این مقاله می خواهیم در مورد این موضوع عمرانیاز صحبت کنیم و راهکارهایی برای جلوگیری از انتقال بیماری های توالت پیشنهاد کنیم.

پیشنهاد روز : خرید توالت فرنگی و خرید کابینت روشویی با بهترین کیفیت از بزرگترین تولیدکننده کشور

چرا توالت رفتن می تواند باعث بیماری شود؟

استفاده از توالت فرنگی مزایای زیادی دارد که یکی از مهم ترین آنها راحتی در استفاده است. بسیاری از مردم چندین بار در روز از توالت های عمومی استفاده می کنند. اگر حمام محل کار شما خصوصی است یا از توالت عمومی خصوصی استفاده می کنید، بهتر است این مدل توالت فرنگی را از نزدیک ببینید و با تهیه و استفاده از وسایل ساده و ارزان قیمت، مراقب سلامتی خود باشید.

یکی از معایب استفاده از توالت، تماس کامل پوست با صندلی توالت است. صندلی توالت می تواند باعث انتقال میکروب ها به خصوص در توالت های عمومی شود. متأسفانه برخی افراد به دلیل ناآگاهی از فرهنگ استفاده از توالت فرنگی و یا دلایل دیگر سالن را آلوده می کنند. همچنین درصد کمی از مردم از این توالت ها به عنوان توالت ایرانی استفاده می کنند و از کفش های خود برای رفتن به آنجا استفاده می کنند. بنابراین صندلی توالت ممکن است بسیار کثیف تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید، حتی اگر تمیز به نظر برسد.

بنابراین لازم است مراقب سلامتی خود باشیم و بدون نگرانی از این توالت ها استفاده کنیم. عدم رعایت نکات لازم و استفاده مداوم از توالت های عمومی می تواند منجر به مشکلات سطحی و حتی جدی شود. در ادامه هم به بیماری های مرتبط با توالت و راه های پیشگیری از انتقال آن ها می پردازیم.

عدم رعایت بهداشت احتمال ابتلا به کدام بیماری ها را از طریق توالت می دهد؟

آیا استفاده از توالت باعث عفونت می شود؟
یکی از شایع ترین بیماری های توالت فرنگی که در استفاده از این توالت ها باعث نگرانی می شود، احتمال انتقال بیماری های عفونی است.

پاسخ به این سوال که آیا توالت باعث عفونت می شود بله است، اما چه نوع عفونتی؟

ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا

شاید باور نکنید که ممکن است با استفاده از سرویس های بهداشتی عمومی به سرماخوردگی و آنفولانزا مبتلا شوید. ویروس آنفولانزا می تواند تا 48 ساعت روی سطوح غیر متخلخل زنده بماند. بنابراین هنگام استفاده از توالت، حمام، صندلی توالت، دستگیره و شیر آب باید مراقب باشید و در صورت امکان آنها را ضدعفونی کنید. در مورد انتقال این ویروس، شستن کامل دست ها بسیار مهم است. بهتر است بعد از استفاده از حمام دست های خود را کاملا با صابون بشویید و با دستمال کاغذی تمیز خشک کنید. علاوه بر این، اگر از شیرهای اهرمی در توالت ها استفاده می شود، از دستمال کاغذی برای باز و بسته کردن آنها استفاده کنید.

انتقال عفونت های زنانه

از بیماری های توالت می توان به عفونت زنان نیز اشاره کرد. البته این موضوع 100 درصد تایید نشده است، اما بسیاری از افراد پس از استفاده از توالت های عمومی آلوده شده اند. بنابراین بهتر است هنگام نشستن در توالت عمومی از صندلی توالت، محلول ضدعفونی کننده و دستمال کاغذی تمیز استفاده کنید. همچنین توصیه می شود از لوله های خوابیده روی زمین استفاده نکنید.

عفونت های دستگاه ادراری

استفاده از توالت و عفونت دامنه نسبتاً گسترده ای دارد و یکی از عفونت های رایج عفونت مجاری ادراری است. اگر فرد قبلی عفونت ادراری داشته باشد، امکان انتقال این عفونت با استفاده از توالت برای شما بسیار زیاد است. علاوه بر این، سابقه بیماری و قدرت سیستم ایمنی شما نیز می تواند بر این مشکل تأثیر بگذارد. اگر مجبور به استفاده از توالت هستید و نمی خواهید به بیماری های مرتبط با توالت مبتلا شوید، بهتر است از روکش صندلی استفاده کنید یا توالت را با دستمال کاغذی بپوشانید. همچنین می توانید ابتدا از دستمال های ضدعفونی کننده برای تمیز کردن اتاق نشیمن و سپس استفاده از آن استفاده کنید.

عفونت قارچی و توالت

یکی دیگر از بیماری های توالت، عفونت قارچی است. درماتوفیت ها یکی از عوامل عفونت قارچی توالت هستند و با اشیا و وسایل آلوده از طریق پوست پخش می شوند. علائم عفونت قارچی شامل التهاب، قرمزی، خارش و ضایعات چرکی است. علاوه بر این، این عفونت ممکن است بدون علامت باشد و فقط باعث خارش خفیف شود.

آیا زگیل تناسلی از طریق توالت قابل انتقال است؟

یکی از بزرگترین نگرانی های مردم در مورد بیماری های مرتبط با توالت، احتمال انتقال زگیل تناسلی است. زگیل تناسلی یا ویروس پاپیلومای انسانی از طریق تماس جنسی یا تماس پوست به پوست منتقل می شود. این ویروس نمی تواند برای مدت طولانی در خارج از بدن انسان زنده بماند و برای زنده ماندن باید وارد بدن شود. بنابراین احتمال ابتلا به زگیل تناسلی هنگام استفاده از توالت های عمومی بسیار کم است. محققان همچنین معتقدند که هیچ ارتباطی بین این دو مشکل وجود ندارد.

برخی از محققان همچنین این احتمال را مطرح می‌کنند که هنگام استفاده از توالت و در صورت وجود ویروس زنده زگیل تناسلی و پخش آن به بدن، ابتدا احتمال زگیل تناسلی وجود دارد و این فرضیه توسط محققان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

چگونه از بیماری های توالت جلوگیری کنیم

اگر مجبور به استفاده از توالت در مکان های عمومی هستید، برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های مختلف باید چند کار ساده انجام دهید:

توالت فرنگی یکی از مراکز اصلی انتقال بیماری های مرتبط با توالت است. به همین دلیل، در زمان استفاده باید بررسی کنید که صندلی کاملا تمیز باشد:
اگر صندلی خیس شد، حتما آن را با دستمال کاغذی خشک کنید.
بهتر است از دستمال مرطوب و ضدعفونی کننده استفاده کنید و صندلی را ضد عفونی کنید.
سپس درب توالت را روی آن قرار دهید یا تمام قسمت های نشیمن را با دستمال کاغذی بپوشانید.
اگر داخل کاسه توالت کثیف است، قبل از استفاده آن را سیفون کنید و داخل کاسه را با اسپری الکل یا آب گرم تمیز کنید.
بهتر است از شلنگ باغ در توالت های عمومی استفاده نکنید و در عوض از دستمال مرطوب مناسب استفاده کنید.
پس از استفاده از توالت، حتماً توالت را بشویید و دست های خود را کاملاً و کامل بشویید.
اگر در سفر هستید، صابون مایع همراه خود داشته باشید تا اگر توالت های عمومی حاوی مایع نیستند، بتوانید از آن استفاده کنید. همچنین می توانید از اسپری یا ژل ضد عفونی کننده دست استفاده کنید.

آخرین کلام

به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از بیماری های توالت باید به شدت بهداشت را رعایت کنید. همچنین توصیه می شود از دستمال کاغذی در توالت های عمومی استفاده نکنید، زیرا خطر باکتری ها و ویروس های زنده روی دستمال های کاغذی داخل توالت های عمومی بسیار زیاد است. با رعایت چند نکته ساده از خود در برابر بیماری های توالت محافظت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *