مقالات

بوی بد توالت را چگونه از بین ببریم

بوی بد توالت را چگونه از بین ببریم

بوی بد توالت را چگونه از بین ببریم ؟ توالت و حمام به دلیل کاربری که دارند، از جمله قسمت‌های پرکاربرد و کثیف خانه هستند. به همین دلیل است که همیشه خانم‌‌های خانه‌دار یا افراد حاضر در خانه در مورد راه‌های خلاص شدن از شر بوی بد توالت تحقیق می‌کنند. لوله‌های آب، باکتری‌ها و رطوبت ناشی از آن نیز می‌توانند باعث ایجاد بوی بد شوند. در این مقاله از بازرگانی اژدری قصد داریم شما را با 6 روش از بین بردن بوی بد توالت آشنا کنیم.

اگرچه مواد شیمیایی مختلفی برای از بین بردن بوی توالت وجود دارد، اما ممکن است به دنبال راه حل‌های طبیعی برای بوی بد توالت باشید. ما روش‌های طبیعی‌ای را برای شما در این مطلب بیان کرده‌ایم که با انتشار رایحه‌ای طبیعی و دلپذیر مراقبت‌های لازم را از حمام و سرویس‌های بهداشتی برای شما آسان‌تر می‌کند.

6 راه حل طبیعی برای از بین بردن بوی بد توالت

حتی اگر مدام توالت خود را تمیز می‌کنید، ممکن است هنوز آنطور که می‌خواهید بوی خوبی نداشته باشد. زیرا توالت‌ها به دلایل زیادی مستعد بوی بد هستند.

هنگامی‌که به دنبال راه حلی برای رفع بوی توالت هستید، ابتدا علت یا دلایل آن را بیابید که این مورد کار شما را آسان‌تر می‌کند. به عنوان مثال، دلیل آن ممکن است انسداد لوله و زانویی فاضلاب یا بسته شدن هواکش شما باشد. اگر فاصله کمی ‌بین قسمت تخلیه و کاسه توالت وجود داشته باشد، ممکن است باعث ایجاد بوی بد شود. برای حل چنین مشکلاتی می‌توانید از کارشناسان بازرگانی اژدری راهنمایی بگیرید یا به فکر خرید توالت فرنگی مرغوبی از ما باشید.

به غیر از دلایل فنی، اگر با بوهای ناشی از سینک یا توالت فرنگی مشکل دارید، می‌توانید با تمیز کردن لوله‌ها با مواد قوی، مشکل را برطرف کنید.

۱- اسپری کردن سرکه که باکتری‌ها را می‌کشد

سرکه ماده‌ای است که در بسیاری از خانه‌ها برای تمیز کردن استفاده می‌شود. سرکه که بوی بد را سرکوب می‌کند، باکتری‌ها را نیز از بین می‌برد و توالت شما را تمیز می‌کند.

  • حدود 1 لیتر سرکه سفید را با 1 فنجان آب مخلوط کرده و چند دقیقه تکان دهید.
  • می‌توانید مخلوط را داخل توالت بریزید و آن را بشویید.
  • شاید این مکان کمی‌بوی سرکه بدهد، اما حداقل از شر بوی بد قبلی خلاص می‌شوید و از تمیز شدن نواحی اطمینان حاصل می‌کنید.

۲- استفاده از پوست لیمو

یک پاسخ مناسب به این سوال که بوی بد توالت را چگونه از بین ببریم در مرکبات به خصوص لیمو یافت می‌شود.

  • پوست 5 عدد لیمو را به مدت 5 تا 10 دقیقه بجوشانید. سپس آب 1 لیمو را به مخلوط اضافه کنید.
  • این ظرف را نزدیک توالت خود قرار دهید و مدتی صبر کنید تا بخار بوی بد را جذب کند.
  • پس از آن می‌توانید آب را سیفون کرده و داخل توالت بریزید.

۳- رایحه وانیل؛ تصفیه کننده بوی بد

همانطور که می‌دانید وانیل به هر چیزی که به آن اضافه می‌شود رایحه‌ای مطبوع می‌دهد. همچنین می‌توانید از وانیل برای توالت و حمام خود استفاده کنید.

  • ۱ قاشق غذاخوری وانیل و چند چوب دارچین را در ظرفی بریزید و در گوشه‌ای از توالت قرار دهید.
  • به لطف بوی متصاعد شده از این مواد، توالت شما بوی بهتری خواهد گرفت.

4- اسطوخودوس؛ شاداب کننده محیط

همانطور که همه می‌دانند اسطوخودوس گیاهی است که رایحه‌های جذابی را در همه جا پخش می‌کند و خاصیت آرامش بخشی دارد.

  • چند پیمانه اسطوخودوس خشک را در آب بجوشانید و چند دقیقه دم کنید.
  • پس از خنک شدن آب اسطوخودوس، می‌توانید آن را در یک بطری اسپری بریزید و به عنوان خوشبو کننده اتاق در توالت خود اسپری کنید.

5- قدرت پاک کنندگی شدید جوش شیرین

جوش شیرین موردی است که در بسیاری از زمینه‌ها از تمیز کردن خانه گرفته تا تمیز کردن دندان استفاده می‌شود. هم خاصیت بو زدایی و هم خاصیت پاک کنندگی دارد.

  • آب 4 عدد لیمو را با 1 لیوان آب و حدود یک چهارم فنجان جوش شیرین مخلوط کنید.
  • مقداری کف به وجود می‌آید، بنابراین توصیه می‌کنیم از یک بطری یا ظرف بزرگ استفاده کنید.
  • پس از توقف کف، می‌توانید مخلوط را مستقیماً داخل توالت و سینک بریزید یا آن را در یک بطری اسپری قرار دهید و به عنوان اسپری استفاده کنید.

6- بوی تند قهوه ترک

قهوه ترک خاصیت جذب بوی بد را دارد. به عنوان مثال، گاهی چند قاشق قهوه ترک را در یک شیشه کوچک و باز قرار می‌دهند تا بوی بد یخچال را جذب کند. می‌توانید از این روش در سرویس بهداشتی خود نیز استفاده کنید.

در صورت تمایل می‌توانید چند قاشق قهوه ترک را در یک ظرف در باز در کابینت روشویی خود قرار دهید و هر از چند گاهی آن را در گوشه‌ای از توالت فرنگی بگذارید. یا می‌توانید چند قاشق قهوه ترک را داخل سینک یا توالت فرنگی بریزید و کار را کامل کنید.

چه چیزی باعث ایجاد بو در توالت می‌شود؟

بوی توالت می‌تواند ناشی از مشکلات زیادی باشد. درک بوی بدی که از توالت می‌آید به شما کمک می‌کند تا علت بو را تشخیص دهید. برای مثال اگر توالت شما بوی گوگرد می‌دهد. به این معنی است که باکتری در آب وجود دارد. این حال اگر وضعیتی است که با هیچ روش بیان شده‌ای مشکل شما حل نمی‌شود باید از کارشناسان فنی بازرگانی اژدری کمک گرفته تا بهترین راهکار را برای شما پیدا کنند.

اگر در توالت شما بوی فاضلاب به مشام برسد، ممکن است لوله  اصلی شما مشکل داشته باشد. لوله U شکل که باعث ایجاد این بوی نامطبوع می‌شود، مقداری آب را درون خود نگه می‌دارد تا در برابر گازهای خروجی از فاضلاب مقاومت ایجاد کند. شکستگی یا نشتی در این لوله باعث پخش بو از توالت به فضای بیرون می‌شود. اگر نمی‌توانید با مخلوط‌های طبیعی از شر این نوع بو خلاص شوید، بررسی لوله‌های توالت مفید خواهد بود.

نتیجه‌گیری

حتی اگر تمام قسمت‌های خانه خود را با دقت تمیز کنید، هر از گاهی ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید که بر این تمیزی سایه افکنده است. یکی از این مشکلات که هیچ کس به طور کلی نمی‌خواهد با آن روبرو شود، بوی توالت است. توالت فرنگی که شاید بهداشتی ترین قسمت خانه باشد، بسیاری از ما را به دلیل بوی بدی که از آن متصاعد می‌شود مضطرب می‌کند و ما را با این سوال مواجه می‌کند که چگونه بوی توالت را از بین ببریم. در این مطلب به بررسی ۶ راهکار برای این سوال که بوی بد توالت را چگونه از بین ببریم پرداختیم که امیدواریم مشکل بوی بد دستشویی شما را حل کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *