مقالات

بهترین مکان نصب توالت فرنگی ؟

بهترین مکان توالت فرنگی | توالت فرنگی

بهترین مکان نصب توالت فرنگی ؟ سرویس بهداشتی و سرویس بهداشتی یکی از مهم ترین قسمت های هر خانه است و طراحی داخلی و نحوه طراحی آن بسیار مهم است و اندازه حمام نحوه طراحی آن را تعیین می کند. اگر فضای شما بزرگ است، بهترین مکان برای نصب توالت، فضایی جدا از سرویس بهداشتی است. اما در فضاهای کوچک، توالت فرنگی باید در دورترین مکان از سرویس بهداشتی قرار گیرد. در چنین مواردی، انتخاب اندازه توالت فرنگی نیز مهم است.

بهترین مکان برای نصب توالت فرنگی کجاست؟

انتخاب فضای سرویس بهداشتی در خانه بسیار مهم است و باید به فکر بهترین مکان برای این کار بود.

به طور کلی، بهتر است سرویس بهداشتی در فضای نسبتاً مجزا قرار گیرد. پیدا کردن بهترین مکان برای نصب توالت فرنگی ممکن است در ابتدا کمی سخت به نظر برسد، اما با نگاهی به نقشه خانه به راحتی می توانید مکان مناسب را پیدا کنید.

توالت ها نباید در نزدیکی آشپزخانه و اتاق غذاخوری قرار گیرند. دلیل این امر عدم وجود بوی نامطبوع و انتقال آلودگی از سرویس بهداشتی به آشپزخانه و اتاق غذاخوری است. همچنین بهتر است درب حمام را رو به راهرو باز نکنید تا فرد بتواند راحتتر از حمام خارج شود.

در حمام، بهتر است توالت را در گوشه ای نصب کنید. اگر فضای کمی دارید، آن را در سه گوش قرار دهید. به محل قرارگیری شیر و سینک دقت کنید تا در هنگام استفاده با مشکل مواجه نشوید.

یکی دیگر از فضای مناسب برای نصب توالت فرنگی، قرار دادن آن در داخل بند ایرانی است. اگر فضای سرویس ایرانی شما مناسب است می توانید توالت فرنگی را در کنار آن قرار دهید و برای هر دو یک شیر آب در نظر بگیرید. این فضا بهترین مکان برای نصب توالت فرنگی در خانه های کوچک است.
توالت را در حمام نصب کنید.

بهترین مکان توالت فرنگی | خرید توالت فرنگی

آیا قرار دادن توالت در حمام اشکالی ندارد؟

یکی از سوالاتی که در هنگام بازسازی حمام مطرح می شود این است که آیا باید فضای توالت مجزا در نظر گرفته شود؟ به طور کلی نصب توالت های ایرانی در کنار سرویس بهداشتی مرسوم نیست و بیشتر افراد ترجیح می دهند توالت های ایرانی را در فضایی مجزا از سرویس بهداشتی قرار دهند.

اما چرا در مورد توالت ها چنین تصمیمی گرفته نمی شود؟ بهتر است فضای سرویس بهداشتی از توالت جدا باشد و دلایل متعددی برای این امر وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می شود، اما گاهی اوقات کمبود فضا مانع از انجام این کار می شود.

برای خرید توالت فرنگی آرمیتاژ کلیک کنید.

دلایلی که چرا فضای حمام باید از توالت جدا شود:

استفاده از توالت را محدود کنید (زمانی که یک نفر در حمام است، امکان استفاده دیگران از توالت وجود ندارد).
رطوبت حوله به دلیل رطوبت حمام
ریختن آب و کف روی توالت باعث کثیف شدن آن می شود.
گرم کردن حمام باعث افزایش بوی فاضلاب و آزار ساکنان می شود.
بنابراین می توان گفت که بهترین مکان برای نصب توالت حمام نیست و باید فضای مجزایی برای این کار در نظر گرفت.

در آپارتمان های کوچک به دلیل محدودیت فضا باید از فضا حداکثر استفاده را کرد و امکان قرار دادن فضای مجزا برای سرویس های بهداشتی وجود ندارد. در این صورت اگر نمی توانید فضای جداگانه ای برای توالت فرنگی ترتیب دهید و نیاز به نصب آن در سرویس بهداشتی دارید، بهتر است بهترین مکان را برای نصب توالت فرنگی انتخاب کنید و به نکات زیر توجه کنید.

انتخاب توالت مناسب برای قرار دادن در حمام

انتخاب نوع توالت همچنین می تواند به شما در جلوگیری از مشکلات مربوط به محل قرارگیری توالت در حمام کمک کند. یکی از راه های رسیدن به این هدف، انتخاب توالت دیواری است. سرویس بهداشتی روی دیوار نصب شده و فضای زیر آن خالی است. این فضای خالی باعث می‌شود فضا بزرگ‌تر و بازتر به نظر برسد و شستشو را آسان‌تر کند. علاوه بر این، دیواره های کناری توالت با آب تماس ندارند و اگر خشک نباشند، قارچ و کپک در آنجا رشد نمی کند.

توجه به اندازه توالت فرنگی نیز می تواند به شما در انتخاب بهتر کمک کند. پیشنهاد می شود برای اشغال فضای کمتر از توالت های کوچک استفاده کنید.

برای خرید سرویس بهداشتی آرمیتاژ از لینک مربوط وارد شوید.

مکان مناسب برای توالت در حمام

او از حمام دورتر است.
در دو طرف توالت باید فضایی با اندازه مناسب وجود داشته باشد و به دیوارها نچسبد تا همگان بتوانند با خیال راحت از آن استفاده کنند.
دستمال کاغذی را در دسترس و ترجیحاً دور از شیر آب نگه دارید.
در صورت امکان، فضای اطراف دوش را با پرده دوش یا پارتیشن های شیشه ای جدا کنید تا آب و کف روی توالت نریزد.

همچنین فراموش نکنید:

پس از استفاده از توالت و هنگام دوش گرفتن درب توالت را بسته نگه دارید.
پس از استحمام، تولتنگ را خشک کنید تا لک نشود و قابل استفاده باشد.
یکی دیگر از مواردی که باید در نظر گرفت سیستم تهویه مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *