مقالات

بهترین روش نظافت توالت فرنگی چیست ؟

بهترین روش نظافت توالت فرنگی چیست؟

بهترین روش نظافت توالت فرنگی چیست ؟ یافتن بهترین روش نظافت توالت فرنگی به یک پرسش مهم برای کاربران گرامی تبدیل شده است. توالت فرنگی نیز همانند سایر مدل‌های توالت باید در بازه‌های زمانی مشخصی به طور کامل نظافت شود، در غیر این صورت احتمال ایجاد بیماری‌های مختلف به دلیل آلودگی‌های مربوط به این بخش وجود دارد.

خوشبختانه روند تمیز کردن توالت‌های فرنگی به سادگی قابل انجام است و لازم نیست که نگرانی خاصی در این زمینه داشته باشید. در ادامه متن به مواد و ابزارهای موردنیاز برای نظافت این نوع توالت‌ها اشاره می‌‌کنیم و سپس مراحل مربوط به آن را مرور خواهیم کرد. با ما همراه بمانید.

ابزارهای مناسب برای تمیز کردن توالت فرنگی

اولین موردی که باید از آن صحبت کنیم، ابزارهای موردنیاز به منظور تمیز کردن توالت فرنگی است. برای انجام این کار باید به سراغ مواردی همچون دستکش، ماسک، برس‌های پلاستیکی مخصوص نظافت توالت، اسکاچ و فرچه بروید. دستکش و ماسک به منظور عدم انتقال آلودگی‌ها به دستان و سیستم تنفسی شما مورد استفاده قرار می‌گیرند. بقیه ابزارها نیز برای پاک کردن آلودگی‌های به جا ماندن در درون کاسه توالت و یا اطراف آن کاربرد دارند.

خرید توالت فرنگی آرمیتاژ با بهترین کیفیت بصورت تک و عمده.

مواد شوینده موردنیاز برای تمیز کردن انواع توالت‌های فرنگی

به منظور انتخاب بهترین روش نظافت توالت فرنگی باید به فکر خریداری مواد شوینده مناسب نیز باشید. از جمله این مواد باید به مایع جرم‌گیر اشاره کنیم که معمولاً نتیجه بسیار خوبی را به ما می‌دهد. علاوه بر مایع جرم‌گیر لازم است که یک سفیدکننده نیز به همراه داشته باشید. لازم است که در همین قسمت یک نکته بسیار مهم را به شما عزیزان یاد آوری کنیم؛ هیچ‌گانه مایع جرم‌گیر و سفید‌کننده را با هم مخلوط نکنید و یا آن‌ها را بلافاصله پس از یکدیگر به کار نگیرید! این کار منجر به آزاد شدن گاز کلر می‌شود. گاز مذکور یک گاز خطرناک است که می‌تواند سیستم تنفسی شما را به طور کامل نابود کند.

علاوه بر سفیدکننده و جرم‌گیر می‌توانید به سراغ مواد طبیعی‌تری همچون سرکه و جوش شیرین نیز بروید، البته قاعدتاً این محصولات دارای قدرت بیشتری نسبت به سفیدکننده و جرم‌گیر نیستند و نباید از آن‌ها انتظار بسیار زیادی داشته باشید.

مراحل تمیز کردن توالتهای فرنگی

به طور کلی، برای تمیز کردن توالت‌های فرنگی باید به سه مرحله اساسی اشاره کنیم که هر یک از آ‌ن‌ها باید با دقت انجام شوند. لازم است که حداقل یک بار در هفته این مراحل را انجام دهید تا همواره توالتی تمیز داشته باشید. با تمیز کردن عادی توالت پس از هر بار استفاده، میزان زحمت شما در زمان تمیز کردن هفتگی این بخش کاهش پیدا می‌کند، زیرا آلودگی چندانی بر روی توالت باقی نخواهد ماند. این موضوع را به کودکان خود نیز آموزش دهید تا در پایان هفته با یک توالت بسیار آلوده و کثیف روبرو نشوید.

مرحله اول

نخستین و مهم‌ترین مرحله در این زمینه، پاک کردن کاسه توالت است. این بخش معمولاً بیشترین میزان آلودگی را در خود دارد و به همین جهت باید آن را با ظرافت کامل تمیز کنید. از جرم‌گیرها کمک بگیرید و سپس با یک فرچه تمام فضای درونی و لبه‌های کاسه توالت را از آلودگی‌ها پاک کنید. به لبه‌های زیرین کاسه توالت نیز توجه داشته باشید، زیرا اکثر آلودگی‌ها در همین بخش پنهان می‌شوند.

اگر فرچه نمی‌تواند به خوبی آلودگی‌ها را پاک کند، به سراغ برس‌های پلاستیکی بروید. با پنج یا شش دقیقه وقت گذاشتن برای این مرحله می‌توانید مطمئن شوید که کاسه توالت شما از همه آلودگی‌ها پاک شده است. پس از پاک کردن کاسه توالت بر روی آن آب داغ بریزید و دوباره این بخش را مورد بررسی قرار دهید. اگر می‌بینید که برخی از آلودگی‌ها هنوز هم پاک نشده‌اند، یکبار دیگر از جرم‌گیر استفاده کنید. معمولاً در همان بار اول همه آلودگی‌ها به خوبی پاک می‌شوند، البته لازم است که از جرم‌گیرهای استاندارد و باکیفیت استفاده شود.

مرحله دوم

اکنون نوبت به مرحله دوم از تمیز کردن توالت‌های فرنگی می‌رسد. این مرحله مربوط به درب کاسه توالت استت. درب‌ها نیز می‌توانند آلودگی‌های زیادی را در دل خود جای دهند و به همین دلیل باید به طور کامل تمیز شوند. در ابتدا،‌ بخش زیرین درب را به طور کامل با موادی همچون سرکه و یا جوش شیرین پاک کنید.

برای انجام این کار می‌توانید از حوله و یا برس‌های مسواکی کمک بگیرید. همه درزهای بخش شیرین درب را به طور کامل تمیز کنید تا مطمئن شوید که هیچ‌گونه کثیفی بر روی آن باقی نمانده است. اکنون با مقداری آب داغ درب را بشویید. حالا درب را پایین بیاورید و روی‌ آن را هم تمیز کنید. برای تمیز کردن قسمت رویی درب هم می‌توانید از سرکه و جوش شیرین کمک بگیرید.

مرحله سوم

آخرین مرحله‌ای که برای شناخت بهترین روش نظافت توالت فرنگی باید به آن اشاره کنیم، پاک کردن بدنه و همچنین سیفون است. در بخش پایه توالت فرنگی معمولاً آلودگی‌های زیادی جمع می‌شود به گونه‌ای که ممکن است حتی رنگ بدنه تغییر پیدا کند. با کمک سفید‌کننده می‌‌توان این آلودگی‌ها را از بین برد و رنگ بدنه را دوباره به حالت عادی بازگرداند.

به منظور تمیز کردن لوله‌های سیفون و خود مخزن سیفون از اسفنج و یا حوله کمک بگیرید. این موارد را به مواد شوینده آغشته کنید و سپس بدنه توالت فرنگی خود را به خوبی تمیز کنید. پس از پایان سه مرحله گفته شده، یکبار دیگر با کمک آب داغ همه بخش‌ها را آب بکشید. حالا می‌توانید از داشتن یک توالت فرنگی تمیز و بهداشتی لذت ببرید.

همان‌طور که پیش از این گفت شد، انجام این مراحل هر هفته یکبار ضروری است. شاید برای بار اول کمی برایتان سخت باشد که چنین اموری را انجام دهید، اما با گذشت زمان و تکرار مراحل مربوط به این موضوع به آن عادت خواهید کرد. به یاد داشته باشید که تمیز بودن توالت فرنگی برابر است با تمیز بودن منزل شما.

سخن پایانی

نظافت توالت یکی از مهم‌ترین مواردی به شمار می‌آید که جهت حفظ پاکیزگی محیط منزل باید به آن توجه شود. به منظور تمیز کردن توالت فرنگی خود نیاز به ابزارهای پیچیده‌ ندارید و این کار زمان زیادی هم از شما نمی‌گیرد. بنابراین بهتر است تمام تلاش خود را در این زمینه به کار بگیرید و با دقت بالایی توالت فرنگی را تمیز کنید. این موضوع علاوه بر جلوگیری از ایجاد بیماری‌های مختلف منجر به زیباتر شدن محیط سرویس بهداشتی شما می‌شود.

نکته مهم در داشتن سرویس بهداشتی منظم، استفاده از کابینت روشویی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *