مقالات

انواع کابینت روشویی و دلایل استفاده از آن

کابینت حمام چه کاربردی برای منزل و یا محل کار شما دارد

 برخلاف گذشته، کاربری کابینت ها تنها به آشپزخانه ها خلاصه نمی شود. می توان کاربرد های دیگری را نیز از آنها انتظار داشت. مانند جاسازی پکیج در آنها یا پنهان کردن آبگرم کن های دیواری جهت زیبا سازی فضا.

امروزه استفاده از آنها در فضاهای بهداشتی و همچنین نظم دهی بیشتر در دکوراسیون و رعایت موارد بهداشتی به واسطه حضور آنها، بیشتر از قبل به چشم می خورد. کابینت روشویی از این موارد است که آن را با نام کابینت دستشویی نیز می شناسند.

انواع کابینت حمام

از لحاظ محل نصب می توان آنها را دو نوع متفاوت از هم تقسیم بندی نمود :

دیواری و زمینی

کابینت سرویس بهداشتی دیواری

این نوع که با اسم روشویی معلق نیز شناخته می شود. هم می تواند در جلوه دادن به محیط سرویس بهداشتی شما نقشی چشم گیر ایفا کند. هم می تواند در کاربردی بودن خودش موثر واقع شود.

موارد استفاده

تا چندی قبل محل استفاده این نوع تنها در محیط هایی که جزو محیطی صنعتی یا تجاری بودند استفاده می شد، مانند بیمارستان ها، رستوران ها، هتل ها. اما با توجه به محاسن و زیبایی ظاهری ای که دارند. کم کم در منازل نیز مورد استفاده قرار گرفتند و امروزه بازار بخصوصی را از آن خود کرده اند.

محبوبیت

با جستجویی ساده در اینترنت می شود متوجه این قضیه شد. که  انواع کابینت روشویی چه مدل شناور آن و چه مدل دیواری اش از محبوبیتی بسیار زیاد در بازار جهانی بهره مند شده اند. از سال 2009 به بعد حمایت خوبی از جانب مشتریان از این محصول دیده می شود.

گرایش به امر شیک گرایی که مدتی ست در جوامع مختلف باب شده نیز تاثیر بسزایی در روند مورد توجه واقع شدن این محصول داشته است. نحوه نصب و تفاوت های ظاهری آنها موجب هیجانات بصری می شود و همین امر عاملی برای جذب بیشتر مشتریان به آنهاست.

نکته قابل توجه بعدی در کسب محبوبیت را می توان در نتیجه گیری های تجربی مردم دانست. که به مرور زمان اعتماد شان به عملکرد و کارایی این محصول شدت گرفت و موجب بازار یابی های بیشتری برای آنها گشت.

نکته بعدی که شاید جزو مهمترین موارد باشد، قابلیت ساخت سفارشی این محصول طبق سلایق مشتریان بوده است. نظریات مشتریان مستقیما در شکل ظاهری آنها تاثیر داشته و این عاملی مهم در رضایت مندی خریداران است.

و نکته آخر این که با توجه به خاصیت معلق بودن این نوع و عدم نیاز به سطوح مسطح و یا پایدار برای نصب کردن آنها، خلاقیت های بسیاری از جانب طراحان برای استقرار آنها در فضا صورت گرفت. که در نهایت منجر به تنوع بسیاری از نظر سبک و طرح های عرضه شده به بازار شد.

مزایای کابینت سرویس بهداشتی دیواری

1 – در هنگام ساخت این نوع، از خاصیت مدولار بودن بهره می برند که باعث می شود. بتوان به راحتی آنها را در فضای های داخلی دیوار به حرکت در آورد.

2 – به نسبت نوع زمینی، از وزن بسیار کمتری برخوردارند. که هم در حین نصب باعث دردسر نمی شوند و هم اینکه پس از نصب شدن با کمی رعایت کردن جوانب احتیاطی، می توان از استقرار درست آنها اطمینان خاطر داشت.

3 – جابجایی آنها از مکانی به مکان دیگر بسیار آسان است و می تواند در تغییر دادن دکوراسیون یا سهولت در تعمیرات لوله کشی های پشتی آنها و موارد دیگر مفید واقع گردد.

4 – مقاومتی که این نوع دارد به طور نسبی از نوع زمینی آنها به مراتب بیشتر است.

روشویی کابینتی زمینی

روشویی زمینی می تواند علاوه بر کابرد های خاص خودش ، در مخفی نگه داشتن لوله های فاضلاب که وارد سرویس های بهداشتی شده اند، مفید واقع شده و زیبایی بصری را به دنبال داشته باشد.

مزایای روشویی کابینتی pvc

1 – تنوع بسیار زیاد در ساخت

2 – مقاومت چشمگیر در برابر رطوبت

3 – دارا بودن فضاهای متنوع و کاربردی برای استقرار لوازم

4 – سبکی جنس آنها در مقابل محصولات دیگر

5 – سهولت بسیار در جابجایی

6 – رنگ بندی های مختلف

7 – تضمینی بودن آنها پس از نصب

8 – وجود نوعی پلاستیک فشرده و سخت در ساخت آنها که هم خاصیت ضد رطوبت دارد و هم دوام مقبولی را یدک می کشد

9 – آب بندی کناره های آنها با مصالح استاندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *