مقالات

اصول نورپردازی سرویس بهداشتی و حمام

اصول نورپردازی سرویس بهداشتی و حمام

اصول نورپردازی سرویس بهداشتی و حمام ؟ حمام و سرویس بهداشتی یکی از پیچیده‌ترین مکان‌های خانه است و به طور کلی این اتاق است که بیشترین بودجه را چه در مرحله ساخت و چه در نوسازی به خود اختصاص می‌دهد. شاید باورنکردنی باشد، اما در طراحی نیز انرژی زیادی برای این محیط صرف می‌شود و اصول نورپردازی سرویس بهداشتی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

نکات نورپردازی سرویس بهداشتی و حمام

قوانین و اصول نورپردازی سرویس بهداشتی یکی از مهم‌ترین مواردی است که قبل از شروع طراحی یا بازسازی سرویس‌ها باید به آن توجه شود. نور زیاد آزاردهنده بود و نور کم باعث کم بینی در محیط سرویس‌ها می‌شود. در ادامه نکات مختلف اصول نورپردازی سرویس بهداشتی را بررسی می‌کنیم.

1. اصول نورپردازی حمام با نورهای کم مصرف

با روشنایی حمام خود به کمک هالوژن‌های  LED کم مصرف، چه توکار و چه روی کار می‌توانید از نوری لذت ببرید که می‌تواند سرامیک‌ها و برخی از نقاط کلیدی حمام را با نوری مستقیم و تاکیدی جلوه دهد.

اصول نورپردازی سرویس بهداشتی و حمام

معمولاً سرامیک‌ها و اجزای سرویس بهداشتی و حمام به رنگ روشن انتخاب می‌شوند، سینک، توالت، روشویی و در صورت تمایل حتی کابین دوش هم شامل این مورد می‌شوند. استفاده از یک نور کم مصرف توکار با پرتوهای خطی به شما امکان می‌دهد تا عناصر اصلی که حمام را تزئین می‌کنند مطرح کنید، نور آنها را زیباتر نشان دهید، گویی که از نور خود می‌درخشند.

2. نورپردازی کابین دوش

با توجه به ترند شدن کابین‌های دوش در خانه‌ها آوردن نور به داخل کابین دوش بهترین کار است ولی باید مراقب برق‌کشی آن بود. با تولید ال ای دی‌های ضد آب امروزه ما قادر به روشنایی کامل و ایمن داخل کابین دوش نیز هستیم، با لامپ‌های LED و نوارهای خطی LED که قادر به انتشار مقدار مناسب نور با درجه بالا هستند می‌توان کابین دوش را دکور کرد و نگران هیچ چیز دیگر نبود!

اما این همه چیز نیست، به لطف این نوع نورپردازی حمام، می‌توانید با قرار دادن LED‌های رنگی، بازی‌های رنگی احساسی ایجاد کنید و در نتیجه تراپی را به راحتی در خانه انجام دهید. این یک اکسیر واقعی بعد از یک روز پراسترس است! اما مراقب دو شیء باشید که می‌توانند نتیجه نهایی را خراب کنند:

  • سر دوش که آب را بالای سر می‌ریزد.
  • سازه‌ای که شیشه‌های باکس دوش را نگه می‌دارد.

اینها سایه‌ها و بازتاب‌هایی ایجاد می‌کنند که باید کنترل شوند. نکته دیگری که ممکن است مشکل‌ساز شود، عادت انسان به بالا بردن سر و نگاه کردن به سقف هنگام شستشو است. لامپ‌های خیلی قوی و خیلی مستقیم باعث ناراحتی چشم می‌شوند و خطر خراب شدن یک لحظه آرامش و لذت را که فقط یک دوش می‌تواند به شما بدهد، به خطر می‌اندازد.

۳. نورپردازی آینه سرویس بهداشتی

این همان چیزی است که ما باید در سرویس بهداشتی خود با توجه به نوری که انتخاب می‌کنیم داشته باشیم. یعنی نوری پخش شده و یکنواخت که سایه ایجاد نمی‌کند یا آنها را تشدید نمی‌کند در نتیجه صورت را به خوبی روشن می‌کند و در آن می‌توان به خوبی خود را دید که این مورد از اصول نورپردازی سرویس بهداشتی است.

یکی دیگر از لحظات مهمی‌ که در سرویس بهداشتی تجربه می‌شود، رابطه با تصویر خود است. آینه دارای روشنایی ممکن است شما را به نظر خودشیفته نشان دهد اما قطعا اینطور نیست. آینه بک لایت دار نه تنها برای نشان دادن خودمان به دیگران، بلکه برای خودمان و ناخودآگاهمان نیز ضروری است. به یاد داشته باشید تصویری که در آینه می‌بینیم تا آخر روز ما را همراهی می‌کند، حتی زمانی که مثلاً در محل کار باید با مشتری یا همکار برخورد کنیم یا باید برای یک اتفاق مهم آماده شویم.

بنابراین نور نقش اساسی دارد! آیا آن احساس فوق العاده را به یاد دارید که وقتی در اتاق پرو یک زنجیره لباس به آینه نگاه می‌کنید و خود را زیبا می‌بینید و گوشی خود را بیرون می‌آورید تا از خود عکس بگیرید؟ علاوه بر این، اگر زیبایی شناسی فضاها را دوست دارید، می‌توانید با نورپردازی پشت آینه، نور بیشتری به فضای خود اضافه کنید. با استفاده از یک نوار LED دور تا دور یا با یک دیوار کاذب توکار که به شما امکان می‌دهد یک نورپردازی حرفه‌ای را انجام دهید هم گزینه مناسب ولی پر خرجی است.

نتیجه‌گیری

در نهایت امکان قرار دادن یک خط کامل از لامپ‌های LED در حمام وجود دارد و برای قرار دادن برش‌های نور یکپارچه در روکش‌های چوبی یا سرامیکی موجود در سرویس بهداشتی و حمام و همچنین برای پر کردن گوشه‌های خالی این فضا این تکنیک عالی بوده و روشنایی حمام را به روشی مدرن پیاده‌سازی می‌کند. لامپ‌های خطی ال ای دی که امروزه جایگزین هالوژن‌ها شده است از بهترین اصول نورپردازی سرویس بهداشتی امروزی است. نورپردازی و کابینت روشویی دو آیتم مهم در داشتن سرویس بهداشتی مدرن است. برای خرید کابینت روشویی می توانید از بازرگانی اژدری با بهترین قیمت اقدام کنید.

اگر شما هم می‌خواهید حمام خود را طراحی یا بازسازی کنید یا قصد خرید توالت فرنگی یا خرید توالت فرنگی آرمیتاژ را دارید با بازرگانی اژدری تماس بگیرید، ما خوشحال خواهیم شد که مشاوره تخصصی در مورد اینکه چه محصولاتی و چگونه حمام و دستشویی خود را روشن کنید به شما ارائه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *