مقالات

ارتفاع مناسب برای نصب روشویی

نصب روشویی سنگی و انواع آن

ارتفاع مناسب برای نصب روشویی

ارتفاع مناسب برای نصب روشویی اگر با استاندارد مورد نیاز رعایت نشود. در آینده مشکلات نصب و همچنین دکوراسیون خانه را به همراه دارد ؟ اگر بدبینانه به این موضوع نگاه کنیم می تواند تبعات جسمی هم داشته باشد. به دلیل اینکه زیرا بلند بودن و یا کوتاه بودن محل نصب شیرها برای افرادی که مرتبا با آنها سر و کار دارند. باعث می شود یا زیاد خم شوند و یا در دسترسی مشکل داشته باشند.

ارتفاع نصب روشویی

روشویی ها دو دسته هستند. یک دسته روشویی های پایه دار و دیگری روشویی هایی که پایه ندارند. اگر روشویی از نوع پایه دار باشد که مشکل تقریبا حل شده است. ارتفاع این روشویی ها حدودا ۸۰ سانتیمتر است. بنابراین تنها کافی است که شیرآلات را بر روی جایگاه مشخص شده نصب کنید. البته شایان ذکراست که استاندارد نصب روشویی در ارتفاع ۸۰ سانتی متری است. بنابراین باید شیرهای پیسوار از کف حدود ۵۵ سانتی متر بالاتر نصب شده باشند. عمق رو شویی ها بین ۴۰ تا ۵۰ سانتی متر متغیر است . دهانه هر روشویی نیز بین ۴۰ تا ۶۰ سانتی متر می باشد.

ارتفاع ۸۰ سانتی متری برای نصب روشویی های بی پایه و یا نیم پایه

بنابراین برای نصب روشویی های بی پایه و یا نیم پایه که جدیدا وارد شده اند. هم باید همین ارتفاع ۸۰ سانتی متری در نظر گرفته شود. این موضوع را در قالب دیگر روشویی ها هم می بینیم. مانند روشویی های پایه دار، کابینت دار، رو شویی های کلاسیک و قدیمی و … تفاوتی در اندازه ارتفاع ندارند. در سوراخ کاری برای نصب روشویی به دیوار هم در نظر داشته باشید. که فاصله سوراخ های در نظر گرفته شده برای نصب رو شویی ۷۵ سانتی متر می باشد.

اندازه گیری دقیق ارتفاع روشویی

برای اندازه گیری دقیق ارتفاع روشویی کابینت، ابتدا باید فاصله از زمین تا سطح بالای کابینت را اندازه بگیرید. سپس با توجه به ارتفاع روشویی دیواری که قصد نصب آن را دارید. فاصله مورد نیاز برای نصب روشویی دیواری را محاسبه کنید.

سپس با استفاده از سینک، ارتفاع محاسبه شده را در نقطه مورد نظر بر روی دیوار نشان بدهید. بعد با استفاده از یک متر، فاصله از نشانه تا سطح کابینت را اندازه بگیرید. با فاصله مورد نیاز برای نصب روشویی دیواری مقایسه کنید.

فقط مهم این نکته را هرگز فراموش نکنید. که ارتفاع استاندارد برای نصب روشویی دیواری 85 تا 90 سانتی متر است. البته ابن ارتفاع نصب به قد افراد خانواده، می توانید متغییر باشد.

تراز روشویی به صورت دستی

مهم ترین مرحله بعد از نصب روشویی، تراز کردن آن به صورت دستی می باشد. دوستان عزیز به این جمله دقت کنید که تراز کردن، نه تنها باعث استاندارد شدن و راحتی استفاده از روشویی می شود. بلکه باعث افزایش جذابیت محیط سرویس بهداشتی شما نیز، خواهد شد.

در نظر داشته باشید که اگر مسئله ی تراز کردن. به خوبی رعایت نشود، باعث دوباره کاری و افزایش هزینه های اضافی خواهد شد.

یک نکته ی دیگر که باید در نظر داشته باشید که قبل از تراز کردن. بهتر است سینک، لوله کشی و… را نصب کرده تا این تراز کردن، راحت تر، صورت بگیرد.

قسمت قرار گیری لوله و شیر آب را باز کنید

دقت داشته باشید که در این مرحله با استفاده از یک دریل گردبر، شما باید به صورت دقیق، مکان لوله های آب گرم و سرد و همچنین لوله فاضلاب را به خوبی در بیاورید. تا ظاهری تمیز و مرتب داشته باشد.

جالب است به دانید که بعضی از کابینت و روشویی ها قسمت های مختلف برای راحتی کاربران، در آورده شده است.

سینک روشویی روکار

سینک روشویی روکار، جز پرطرفدارترین مدل های روشویی می باشد. این مدل، فضایی مجزا برای کاسه و کابین آن در نظر گرفته شده است.

در مورد سینک روشویی توکار نیز باید به این نکته توجه نمایید که فاصله آب ریز شیر روشویی توکار، تا لبه ی سینک روشویی باید تقریبا 15 سانتی‌ متر باشد.

خب! برای نصب روشویی روکار، با استفاده از ابزار دریل و گردبر، سوراخی به اندازه شش سانتی متر روی صفحه ایجاد نمایید. در بعضی مدل ها، جای شیر وجود ندارد، پس اگر مال شما هم، به این ترتیب است. پس یک سوراخ نیز به قطر 2 تا 3 سانتی متر بر روی صفحه، ایجاد نمایید.

سینک روشویی توکار

سینک روشویی توکار، دقیقا زیر کانتر یا سنگ تعبیه شده کار گذاشته می شود. دقت کنید که در این مدل؛ تمام سطح توسط کابینت و سنگ گرانیت و… پوشانده شده است. دقیقا کاسه در زیر آن قرار می گیرد.

سرویس فولست کابینت روشویی

سرویس کابینت فولست یک سرویس همراه سنگ روشویی، کابینت و آینه و باکس می باشد. این مدل سرویس های فولست که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفتن به سرویس بهداشتی شما زیبایی و راحتی می بخشند. برای مشاهده سرویس های فولست روشویی می توانید اینجا کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *