مقالات

آموزش نصب روشویی کابینتی پایه‌دار و بدون پایه

آموزش نصب روشویی کابینتی پایه‌دار و بدون پایه

آموزش نصب روشویی کابینتی پایه‌دار و بدون پایه ؟ آشنایی با مراحل نصب روشویی کابینتی پایه‌دار و بدون پایه و یا دیواری برای افرادی که می‌خواهند این تجهیزات را به بهترین شکل ممکن نصب نموده و مورد بهره‌برداری قرار دهند اهمیت زیادی دارد. در حقیقت فرایند نصب این تجهیزات یک اقدام کاملاً تخصصی بوده و از عهده هر فرد و یا مجموعه‌ای بر نمی‌آید. پس برای انجام آن باید از مجموعه‌ها و افرادی کمک بگیرید که در این زمینه صاحب تجربه و مهارت کافی هستند. بازرگانی اژدری آماده ارائه خدمات در حوزه نصب سنگ روشویی کابینتی پایه‌دار و بدون پایه به متقاضیان بوده و این فرایند را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با دقت و کیفیت بالا به سرانجام می‌رساند.

با سپردن مراحل نصب روشویی کابینتی پایه‌دار و نصب روشویی کابینتی بدون پایه به این مجموعه تخصصی، خیالتان بابت هماهنگی این تجهیزات با محیط حمام و سرویس بهداشتی راحت خواهد بود. از سوی دیگر اطمینان دارید که روشویی مورد نظر شما به طور کامل تراز و هموار است.

در این مقاله به آموزش نصب روشویی کابینتی پایه‌دار و بدون پایه خواهیم پرداخت و برخی از مهمترین نکات مورد نیاز در این زمینه را مطرح خواهیم کرد. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

نصب روشویی کابینتی پایه‌دار و بدون پایه (دیواری)

از آنجایی که تولید کنندگان روشویی‌های کابینتی را در انواع متنوعی طراحی و تولید کرده و در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند پس فرایند نصب آن‌ها نیز با یکدیگر فرق می‌کند. این تجهیزات را می‌توان طبق یک دسته بندی کلی در انواع پایه‌دار و بدون پایه و یا دیواری جای داد.

برای نصب روشویی کابینتی بدون پایه و پایه‌دار به برخی از تجهیزات نیاز دارید که باید در ابتدا آن‌ها را فراهم سازید و سپس کار خود را آغاز کنید. از مهمترین این تجهیزات می‌توان به متر، پیچ گوشتی، دریل، مته گردبر، پیچ و رولپلاک، تراز دستی، مداد و یا ماژیک علامت گذاری اشاره کرد.

در ادامه مراحل نصب روشویی کابینتی پایه‌دار و بدون پایه را تشریح خواهیم کرد.

پیشنهاد ویژه : برای خرید کابینت روشویی با بهترین قیمت و کیفیت کلیک کنید.

مراحل نصب روشویی کابینتی پایه‌دار

روشویی‌های کابینتی پایه‌دار همان‌طور که از نامشان نیز مشخص شده از بخشی به نام پایه به وجود آمده‌اند و باید بر روی این پایه‌ها نصب شده و مورد بهره‌برداری قرار بگیرند. با این حال بهتر است این نوع روشویی‌ها را به دیوار نیز متصل ساخته و محکم به آن پیچ کنید. چراکه ممکن است پایه‌ها نتوانند وزن کابینت و یا سنگ روشویی را به خوبی تحمل کنند و دچار آسیب شوند.

در حال حاضر برخی از تولید کنندگان روشویی کابینتی پایه دار را به همراه ۴ عدد پایه طراحی و تولید کرده و روانه بازار مصرف می‌سازند تا وزن آن‌ها بهتر تحمل شود. اما برخی دیگر روشویی کابینتی پایه دار را به همراه دو پایه روانه بازار می‌سازند.

در هر صورت بهتر است این تجهیزات از قسمت پشت به دیوار پیچ شوند. در این صورت خیالتان آسوده است که وزن کابینت به پایه‌ها آسیبی وارد نمی‌سازد. برای اجرای این فرایند باید در ابتدا محل مناسبی را برای نصب انتخاب کرده و آن را علامت گذاری کنید.

بعد از آن روشویی کابینتی و سنگ روشویی مورد نظر خود را در مکانی که مشخص ساخته‌اید قرار دهید. این امکان وجود دارد که بخش پشتی روشویی کابینتی شما باز بوده و یا حتی با ورق پوشیده شده باشد. اگر با مشاهده این بخش متوجه شدید که بخش پشتی روشویی بسته است باید در ابتدا با کمک یک مته گردبر محل عبور لوله‌های فاضلاب را برش بزنید.

در حالت معمول تولید کنندگان در بخش پشتی روشویی‌های کابینتی از دو قطعه ورق پی‌وی‌سی استفاده می‌کنند که شکل آن‌ها هم مستطیلی است. در ادبیات تخصصی نصابان روشویی‌های کابینتی به این بخش قید پشت گفته می‌شود. بر روی هر کدام از این قیدها دو قطعه جای گرفته‌اند که گونیا نام دارند.

گونیا از دو بخش به وجود آمده که یکی از آن‌ها فلزی است. گونیا یک سرپوش پلاستیکی هم دارد. بخش فلزی آن به کابینت متصل شده و سرپوش پلاستیکی از آن جدا می‌گردد. با برداشتن این سرپوش محل نصب پیچ‌ها را خواهید دید. حالا می‌توانید محل دقیق نصب روشویی کابینتی پایه‌دار را با کمک ماژیک و یا مدادی که از قبل فراهم کرده‌اید بر روی دیوار علامت بزنید.

سپس سنگ روشویی را بر روی کابینت جای دهید. در گام بعدی باید به مدل کاسه روشویی کابینتی خود دقت کنید تا متوجه شوید که نیاز به نصب و پیچ شدن به دیوار دارد یا خیر. اگر نیاز است که کاسه روشویی علاوه بر تکیه دادن به کابینت به دیوار هم پیچ شود، باید این کار را نیز انجام دهید.

محل پیچ‌ها را هم شرکت‌های تولید کننده مشخص ساخته‌اند. پس شما باید محل پیچ شدن کاسه روشویی به دیوار را علامت بزنید. حواستان باشد که این محل، موقعیت قرارگیری لوله و اتصالات و یا سیم‌کشی‌های داخل دیوار نباشد.

بعد از اجرای این گام، کابینت و سنگ آن را کنار بگذارید تا بتوانید محل‌هایی را که مشخص ساخته‌اید با کمک دریل سوراخ کنید و رولپلاک را درون پیچ‌ها جای دهید. در گام بعدی می‌توانید کابینت و سنگ روشویی را در محل مناسب خود نصب کنید. بعد از آن باید فاصله میان دیوار با سنگ و روشویی کابینتی و فاصله میان کاسه و کابینت را با چسب آکواریوم بپوشانید.

اگر پس از نصب روشویی کابینتی پایه‌دار متوجه شدید که ارتفاع آن تراز نیست، می‌توانید پیچ پایه‌ها را باز و بسته کنید و با کمک تراز دستی این مسئله را حل و فصل نمایید. اگر هم پایه‌ها پیچی نبودند و در جای خود ثابت هستند، بهتر است در بخش بالایی کابینت یک پیچ نصب کنید. در این صورت می‌توانید میزان فرورفتگی را تغییر داده و عملیات تراز کردن را به خوبی به سرانجام برسانید.

مراحل نصب روشویی کابینتی بدون پایه

مراحل نصب روشویی کابینتی بدون پایه تفاوت چندانی با مدل پایه‌دار ندارد. تنها تفاوتی که باید در فرایند نصب این سیستم‌ها نسبت به روشویی کابینتی پایه‌دار در نظر بگیرید نداشتن پایه است. به همین دلیل باید این تجهیزات با فاصله مناسب و استاندارد از سطح زمین نصب شده و مورد بهره‌برداری قرار بگیرند.

این فاصله استاندارد چیزی در حدود ۸۰ تا ۸۵ سانتی‌متر است. با این حال شما می‌توانید بر اساس تمایلات شخصی و یا نیاز و شرایط متفاوت خود فاصله‌های دیگری را نیز برای نصب روشویی کابینتی بدون پایه در نظر بگیرید. برای نمونه ممکن است خانواده شما از نظر قد و قامت کوتاه باشند. پس می‌توانید روشویی کابینتی بدون پایه خود را در ارتفاع کمتری از سطح زمین نصب کنید تا در استفاده از آن دچار مشکل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *