مقالات

چگونه دوش حمام را پر فشار کنیم

چگونه دوش حمام را پر فشار کنیم

چگونه دوش حمام را پر فشار کنیم ؟ اگر تا به حال کمبود فشار آب در حمام خود را تجربه کرده اید، می دانید که می تواند شروع بدی داشته باشد. تلاش برای شستشوی صحیح، صبر کردن برای خنک شدن آب قبل از رسیدن به بدن و استفاده از شامپویی که به نظر می رسد هرگز نمی توانید از شر موهای خود خلاص شوید، می تواند بسیار خسته کننده باشد. خوشبختانه، اگر از فشار کم دوش رنج می برید، تعدادی راه حل سریع برای افزایش فشار دوش در حمام شما وجود دارد که می تواند جریان آب را بهبود بخشد.برای خرید توالت فرنگی و کابینت روشویی ارزان به بازرگانی اژدری مراجعه کنید.

چه عواملی باعث کاهش فشار دوش می شود؟

فشار کم آب در حمام می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد:

· مشکل سیستم گرمایشی یا آبگرمکن: اگر فقط فشار آب گرم حمام کاهش یابد، ممکن است مشکل از سیستم گرمایش یا آبگرمکن باشد. در این صورت باید خدمات تعمیر و نگهداری سیستم گرمایش یا آبگرمکن خود را از متخصصان برای تشخیص و رفع مشکل دریافت کنید.

نشتی لوله: نشت لوله آب در سیستم لوله کشی می تواند باعث افت فشار آب شود. نشتی معمولاً در نقاطی که لوله ها به یکدیگر متصل می شوند یا در زمان هایی که آب در لوله ها جریان دارد رخ می دهد.
· رسوب در لوله ها: تجمع رسوب و املاح در لوله های آب می تواند باعث کاهش فشار آب شود. در این موارد، شستشوی لوله ها یا استفاده از مواد شیمیایی نرم کننده آب می تواند فشار آب را بهبود بخشد. اما برای جلوگیری از رسوب گیری در آینده، ممکن است نیاز به نصب فیلترهای مناسب آب باشد.

لوله های گالوانیزه زنگ زده: لوله های گالوانیزه که به مرور زمان زنگ زده اند می توانند باعث افت فشار آب شوند. در این صورت باید لوله ها را تعویض کنید.

· شیرهای قدیمی یا آسیب دیده: شیرهای قدیمی یا آسیب دیده می توانند باعث افت فشار آب شوند. در صورت لزوم، شیرها را تعویض کنید.

· تقاضای زیاد آب: گاهی اوقات تقاضای زیاد آب در یک منطقه می تواند باعث افت فشار آب به خصوص در ساعات اوج مصرف شود. این مشکل همچنین ممکن است به توزیع نامنظم آب توسط شرکت آب و فاضلاب محلی مرتبط باشد.

· مشکلات سیستم آب شهری: مشکلات سیستم آب شهری نیز می تواند باعث کاهش فشار آب شود. این موارد باید برای حل و فصل به دولت محلی گزارش شود.

مشکلات پمپ آب: اگر خانه ای دارید که از پمپ آب برای تامین آب استفاده می کند، ممکن است پمپ آب دچار مشکل شده و فشار آب را کاهش دهد. در این صورت پمپ آب را تعمیر یا تعویض کنید.

چگونه فشار آب دوش را افزایش دهیم؟

اگر تصمیم دارید فشار آب را در حمام خود افزایش دهید، باید به خاطر داشته باشید که برای این کار باید پول کمی (اما معمولاً نه زیاد) خرج کنید. دلیل این چیست؟ برای درک دلیل، ابتدا باید به اصول اولیه نگاه کنید و با راه حل های ساده و ارزان شروع کنید. اگر مشکل ادامه داشت، راه حل های پیشرفته تری را در نظر بگیرید.

سر دوش تمیز

ابتدا سعی کنید سر دوش خود را از رسوبات تمیز کنید. رسوب معمولاً می تواند از منبع آب وارد سیستم آب خانگی شود و گاهی منجر به مسدود شدن شیرهای آب شود. برای این کار می توانید از یک کیسه پلاستیکی و مقداری نوار چسب استفاده کنید، کیسه را با سرکه پر کنید و آن را به سر دوش بچسبانید. این به تخلیه رسوبات و کلسیم در سر دوش کمک می کند.

سر دوش را عوض کنید

اگر سر دوش شما دارای محدودیت آب است، می توانید آن را تعویض کنید. در برخی موارد، ممکن است بتوانید محدودیت آب را از سر دوش فصلی بردارید. در غیر این صورت، می توانید یک سر دوش با فشار بالا خریداری کنید. این گزینه به طور کلی اقتصادی تر است و می تواند بهبود قابل توجهی در فشار آب ایجاد کند.

نصب دوش برقی

دوش برقی نیز گزینه ای است که فشار آب را افزایش می دهد. این نوع دوش از آب سرد و گرم به عنوان منبع آب استفاده می کند و با پمپ داخلی فشار آب را افزایش می دهد. این راه حل به طور کلی پیچیده تر و گران تر از گزینه های دیگر است.

برای تمیز کردن سر دوش از چه موادی نباید استفاده کرد؟

هرگز از مواد زیر برای تمیز کردن سر دوش استفاده نکنید:

جوهر شور یا سایر مواد اسیدی: استفاده از جوهر نمکی یا مواد اسیدی می تواند به لایه های پوششی سر دوش نفوذ کرده و آنها را از بین ببرد. این می تواند به طول عمر سر دوش آسیب برساند.

مایع سفید کننده (وایتکس): استفاده از مایعات سفید کننده حاوی مواد شیمیایی برای تمیز کردن سر دوش توصیه نمی شود. این مواد می توانند به سر دوش و لوله ها آسیب برسانند و منجر به کاهش کیفیت آب شوند.
مسواک یا مسواک زبر و زبر: استفاده از برس های خشن و زبر می تواند به سطح سر دوش آسیب برساند و به رسوبات مضر سر دوش بچسبد. از برس های نرم برای تمیز کردن استفاده کنید.
ضربات شدید و متوالی روی دوش سقفی: ضربات شدید می تواند به دوش سقفی آسیب برساند و باعث آسیب و کاهش کیفیت آب شود. هنگام تمیز کردن مراقب و ملایم باشید.
مواد نفتی مانند بنزین و مواد شیمیایی مشابه: نفت و مواد شیمیایی می توانند به کلاه ایمنی آسیب رسانده و ایمنی پانل های ایمنی را به خطر بیندازند. هرگز از مواد خطرناک برای تمیز کردن سر دوش استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *