مقالات

میز تحریر و کاربرد آن متناسب با فضا

میز تحریر و کاربرد آن متناسب با فضا ؟ میز ابزاری است که برای نوشتن، مطالعه، کار با رایانه و مدیریت امور اداری در خانه، مدرسه، اداره و در سازمان ها استفاده می شود. یک میز معمولا یک یا دو قفسه در پایین دارد. برخی از آنها شامل فضایی برای قرار دادن کتاب، دفتر و لوازم التحریر مانند کاغذ و خودکار و غیره است. تصاویر کشف شده باستانی از میزهای قرون وسطی نشان می دهد که در این تاریخ به دلیل حجم و اندازه زیاد کتاب ها، میزهایی در ابعاد بزرگ و سنگین ساخته می شده است. در دوران رنسانس و پس از آن، ساختار میزها باریک تر، طولانی تر و سبک تر شد. با اختراع کامپیوتر در دهه 1980، دفاتر با تغییرات زیادی مواجه شدند و کارایی آنها افزایش یافت.

پیشنهاد روز : خرید کابینت روشویی از ارزانترین تولیدکننده در ایران.

انواع میز تحریر و کاربرد آن

میز تحریر و کاربرد آنها از نظر طراحی و متریال متفاوت در بازار موجود است. میزها عمدتاً از چوب، ام دی اف، فلز، شیشه و پلاستیک ساخته می شوند و میزهای چوبی به دلیل زیبایی و تنوع، دوام و استحکام طرفداران بیشتری دارند. میزها عمدتاً از چوب، ام دی اف، فلز، شیشه و پلاستیک ساخته می شوند و میزهای چوبی به دلیل زیبایی و تنوع، دوام و استحکام از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

قد و سن افراد، ابعاد میز تحریر و فضایی که قرار است میز تحریر در آن قرار گیرد از مهم ترین نکاتی است که در انتخاب و خرید میز باید به آن توجه کرد. ابعاد نامناسب میز می تواند منجر به بسیاری از مشکلات فیزیکی مانند گردن درد، کمردرد، خستگی و از دست دادن تمرکز شود.

اندازه یا تنگی اتاق خواب یا فضای مطالعه که بر اساس آن باید میز تحریری با طول، عرض و ارتفاع مناسب برای خود یا فرزند دلبندتان تهیه کنید. اگر اندازه اتاق شما کوچک است، بهترین مکان برای قرار دادن میز، گوشه ها و قسمت های استفاده نشده اتاق است. میزهای سیار و میزهای آویز متصل به کتابخانه گزینه مناسبی برای این منظور هستند و به راحتی جابه جا، باز و بسته می شوند.

ابعاد میز و کاربرد

میز تحریر و استفاده از آن تا حد زیادی به ابعاد آن بستگی دارد. ابعاد میز با توجه به سن و قد افراد متفاوت است. مثلا برای بچه ها ابتدا باید قد را در نظر بگیرید و میزی را برای او انتخاب کنید تا وقتی پشت آن می نشیند و دستش را روی میز می گذارد، میز و آرنجش در یک خط قرار بگیرند. علاوه بر این، ارتفاع میز باید به گونه ای باشد که پاهای کودک روی زمین و زانوهای او با زاویه 90 درجه باشد. میزها اغلب بر اساس محدوده سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان با ارتفاع، طول و عرض استاندارد ساخته می شوند.

نکته آخر که بسیار مهم است، این است که بدانیم از کدام ابزار بیشتر در دفتر استفاده می کنیم. لپ تاپ، لوازم التحریر، چراغ مطالعه، تلفن، فنجان چای و غیره. از جمله وسایلی هستند که معمولاً روی میز قرار می گیرند. در نتیجه باید میزی را آماده کنیم که فضای کافی برای قرار دادن وسایل مورد نیاز را داشته باشد.

ارائه چندین مدل اداری و استفاده از آنها متناسب با فضاهای کوچک

1- میز پنجره شناور: همانطور که از نامش پیداست این میز شناور را می توان در کنار پنجره و در گوشه و کنار اتاق استفاده کرد و معمولا از ام دی اف ساخته می شود.

2- میز تحریر چوبی کم عمق و مدرن: طراحی فشرده، کاربرد خاصی برای فضاهای کوچک دارد.

3- میز تحریر با قلاب شناور: میز توکار ساده که در گوشه دیوار جا می شود.

4- میز تاشو سفید کوچک: این میز با تمام سبک های دکوراسیون سازگار است و در تمامی فضاهای کوچک و کنار دیوار قابل استفاده است. پایه های میز لولایی و تاشو هستند و به راحتی حمل و نقل و مونتاژ می شوند.

پیشنهاد روز : برای خرید سنگ روشویی و خرید توالت فرنگی کلیک کنید.

5- میز پیشخوان آویز: به راحتی می توانید از عرض دیوار استفاده کنید و میز تحریر را روی دیوار نصب کنید، به خصوص در اتاق های L شکل یکی از مزایای این میز این است که فضای زیادی برای نصب قفسه ها و کفپوش ها وجود دارد. قرار دادن کمدهای کوچک و صندلی های متحرک.

6- میز ایستاده: میز توصیه شده توسط پزشکان متخصص. می توانید این میز کوچک را روی میز خود قرار دهید و در حالت ایستاده و بدون خستگی از آن استفاده کنید.

7- میز تحریر با قفسه های سیمی: به راحتی می توانید یک تکه چوب یا ام دی اف را به قفسه های سیمی متصل به دیوار اضافه کنید و آن را به یک میز فشرده و شیک تبدیل کنید.

8- میز تحریر دو نفره: میز دو نفره مناسب آپارتمان های کوچک که می تواند هم میز ناهارخوری باشد و هم میز تحریر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *