مقالات

سبک ژاپنی و ارتباط آن با طبیعت

سبک ژاپنی و ارتباط آن با طبیعت ؟ سبک ژاپنی و ارتباط آن با طبیعت امری اجتناب ناپذیر و غیرقابل انکار است. برای مدت طولانی در تاریخ ژاپن، پیوند قوی و عالی با طبیعت را می توان در تفکر ذن، بودیسم و ​​سایر ادیان مشاهده کرد که به نوعی خاص و منحصر به فرد است. این سبک معتقد است که آرامش انسان در هماهنگی کامل با طبیعت امکان پذیر است و باید تا حد امکان با طبیعت در تماس باقی بماند، حتی اگر به اندازه یک گلدان باشد.

پیشنهاد ویژه : برای خرید کابینت روشویی مناسب منزل سبک ژاپنی کلیک کن.

سبک منزل ژاپنی

هنر انتزاعی با الهام از طبیعت و استفاده از نقاشی در این سبک
نظم جهانی کیهانی و الهی و اجرای آن در فضای داخلی
رفتار و حرکت غریزی و خودانگیخته انسان در فضا را در نظر بگیرید
حداکثر استفاده از فضای باز و ارتباط کامل با آن و استفاده از آبنمای سنگی
از گلدان، گل و گیاه در فضای داخلی بدون فضای بیرون استفاده کنید
توجه به متضادهای طبیعت، حرکت و سکون، روشنایی و تاریکی، با هم یک پازل پیدا کنید
به شخصیت و معنای ذاتی اشیاء و اشیا توجه کنید
سبک ژاپنی و مبلمانی که برای اجرای آن نیاز دارید
مبلمان مورد استفاده در این سبک از چوب تیره و میزهای کوتاه ژاپنی تشکیل شده است.

ویژگی های سبک ژاپنی چیست؟

یکی از ویژگی های اصلی سبک ژاپنی استفاده از چوب که یکی از عناصر طبیعت است در رنگ های تیره در این دکور است. مردم ژاپن با فلسفه ذن و دین بودایی ارتباط دارند و باید از سردرگمی، بهم ریختگی و استفاده از وسایل غیر کاربردی اجتناب کنند. یکی دیگر از ویژگی های این سبک استفاده از درهای کشویی چوبی ظریفی است که بر روی مسیرهای کناری حرکت می کنند. ویژگی اصلی که همه ما در ذهن داریم و در فیلم ها و تصاویر زیاد دیده ایم، میز کوچک ژاپنی است که برای غذا خوردن و مراسم چای ژاپنی استفاده می شود.

سبک ژاپنی و مقایسه آن با سبک وابی سابی

از تفاوت های سبک وابی سابی با سبک ژاپنی می توان به این نکته اشاره کرد که در سبک وابی سابی به تقارن خطوط منظم و اشکال کامل توجهی نمی شود. به طور کلی اگر بخواهیم در مورد سبک وابی سابی توضیحی بدهیم می توان تاکید کرد که در این سبک اشکال در حالت طبیعی و ارگانیک خود قرار دارند.

پیشنهاد شگفت امروز : برای خرید توالت فرنگی و سنگ روشویی ارزان فقط روی لینک مربوطه کلیک کنید.

اگرچه سبک ژاپنی، اگرچه بسیار نزدیک به طبیعت است، اما اشکال و مبلمان نظم خاص خود را دارد و از خطوط نرم و منظم پیروی می کند. به طور کلی سبک وابی سابی به نواقص طبیعت توجه می کند و از کمال گرایی دوری می کند، در حالی که سبک ژاپنی از اصول تقارن و خطوط صاف و یکنواخت پیروی می کند.

سبک ژاپنی و طراحی خانه کوچک

سبک ژاپنی و طراحی خانه های کوچک یکی از موضوعات جالب در معماری و دکوراسیون است زیرا پایه های این خانه ها به سختی به 30 متر و حتی در بیشتر موارد به 20 متر می رسد. در کشورهای پرجمعیتی مانند چین و ژاپن، ساخت چنین خانه هایی دور از ذهن به نظر نمی رسد، زیرا این کشورها با جمعیت عظیم خود، برای ساخت خانه های معمولی به زمین های زیادی نیاز دارند که امکان پذیر نیست، به همین دلیل است که این ایده یکی است. از عناصر نجات دهنده معماری که در شهری مانند توکیو ژاپن به وفور اجرا شده است. این ساختمان ها گاهی کوچک و گاهی در چند طبقه از عرض بسیار کاسته می شوند تا جمعیت زیادی را در خود جای دهند. علاوه بر این، طراحی داخلی جالبی دارند که با نور طبیعی مناسب و ملایم و فضای کاملا روشن، احساس کوچکی و تنگی در افراد ایجاد نمی کند و کاملا راحت و معمولی به نظر می رسند.

مقایسه سبک ژاپنی با سبک ژاپنی

اگر بخواهیم تفاوت سبک ژاپنی و ژاپنی را بگوییم، می توان به این نکته اشاره کرد که شبکه ژاپنی همچنان از مبلمانی استفاده می کند که به صورت کوسن دور تا دور میز کوتاه ژاپنی قرار می گیرد، اما در سبک ژاپنی، این مبلمان کاملاً است. می توانید آن را به شکل مدرن و اروپایی آن ببینید. برای نقاط مشترک این سبک ها می توان به الهام گرفتن این دو سبک از طبیعت اشاره کرد که البته سبک ژاپنی این الهام را از طبیعت به سبک ژاپنی وام می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *