مقالات

سبک وینتیج در دکوراسیون

سبک وینتیج در دکوراسیون

سبک وینتیج در دکوراسیون ؟  سبک وینتیج در دکوراسیون جایگاه خود را در بین دوستداران دکوراسیون اصیل و قدیمی دارد. این سبک برای کسانی که می خواهند از وسایل خاص و آنتیک خود در کنار وسایل مدرن استفاده کنند و از زیبایی هر دو سبک بهره مند شوند، انتخاب بسیار مناسبی است. سبک وینتیج را می توان به عنوان پلی بین دنیای نوستالژی و اشیای قدیمی و دنیای مدرن معرفی کرد. شما می توانید از وسایل قدیمی که ارزش عاطفی و معنوی دارند در خانه خود استفاده کنید بدون اینکه نگران سبک قدیمی و قدیمی خانه خود باشید. یکی از ویژگی های این سبک، استفاده از مبلمان و پتینه های قدیمی یا آنتیک است، بدون اینکه از سبک های قدیمی و سنتی برای مبلمان خود استفاده کنید. از آن به عنوان یک خاطره با ارزش برای خود لذت ببرید. برای خرید سنگ روشویی مناسب منزل سبک وینتج کلیک کنید.

سبک وینتیج چیست؟

سبک وینتیج یکی از جذاب‌ترین و بدیع‌ترین سبک‌ها با فضایی نوستالژیک و قدیمی است که در نگاه اول شما را به خود جذب می‌کند، به خصوص اگر از آن دسته افرادی هستید که به اشیا قدیمی و تاریخ پشت هر شی علاقه دارید و برایتان مهم است. . این در مورد استفاده از اشیایی در دکور و زندگی شما است که احساس خاصی را برای شما به ارمغان می آورد یا برای شما معنای خاصی دارد. این سبک برای افرادی است که عاشق حافظه بازی و آیتم های نوستالژیک هستند، اما در عین حال افرادی مدرن هستند و نمی خواهند از قوانین قدیمی سبک های تزئینی پیروی کنند.

سبک وینتیج در دکوراسیون و مقایسه با سبک کلاسیک

مقایسه سبک وینتیج با سبک دکوراسیون کلاسیک مانند مقایسه یک لباس آنتیک اصیل است که با تغییراتی که در آن انجام داده اید (وینتیج) ظاهری مدرن و زیبا به خود گرفته است، با لباسی مجلل که هرگز از مد نمی افتد و همیشه برای شخص مناسب است. که آن را می پوشد از اعتبارات (کلاسیک) استفاده می کند.

در واقع تفاوت این دو سبک دکوراسیون در این است که در سبک وینتیج شما با اشیای قدیمی سروکار دارید اما لزوماً تمام قسمت های دکوراسیون شما به سبک قدیمی چیده نشده اند، بلکه در سبک دکوراسیون کلاسیک باید اصول و نظم را رعایت کنید. از این سبک و از تقارن و تعادل سبک کلاسیک غافل نشوید، قوانینی که در سبک وینتیج به آنها اشاره نشده است.

در ضمن یکی از قوانین دیگری که می توان به آن اشاره کرد پالت رنگی مجلل به خصوص در سبک کلاسیک است که در استایل وینتیج نیازی به استفاده از آن نداریم.

سبک وینتیج در دکوراسیون و مقایسه با سبک رترو در دکوراسیون

تفاوت سبک وینتیج با سبک دکوراسیون رترو در این است که در سبک وینتیج شما بیشتر هوس وسایل قدیمی و عتیقه دارید و شاید بسیاری از وسایل خانه شما از این سبک های قدیمی انتخاب شده باشند اما در سبک رترو با سبک مدرن شما طرفدار پالت رنگی شاد و آزادی برای دیدن اشیاء نوستالژیک و خاطره انگیز فقط در گوشه ها و اشیاء تزئینی خاص. ممکن است خیلی ها این دو سبک را با هم اشتباه بگیرند، البته این دو سبک همانطور که گفتیم تفاوت های زیادی با هم دارند. و وجه اشتراک آنها نوستالژیک بودن برخی از اشیاء است.

سبک وینتیج در دکوراسیون و اجرا در منزل

سبک وینتیج در دکوراسیون و اجرا در منزل ترفندهای خاص خود را می طلبد که در زیر به آن اشاره می کنیم:

یک تم رنگی مناسب انتخاب کنید و به آن فکر کنید.
از وسایل قدیمی و مناسب خود در دکوراسیون دیوار استفاده کنید.
هر چه بیشتر از اشیاء چوبی قدیمی استفاده کنید، دکوراسیون شما اصیل تر خواهد بود.
اگر وسایل قدیمی ندارید اما به آنها علاقه دارید، می توانید وسایل خود را پتینه کاری کنید یا کهنه کنید.
از کتاب های قدیمی برای تزئین استفاده کنید.
از کافی بار خانگی در فضاهای خود غافل نشوید.
می توانید از مبلمان مدرن و راحت در کنار یک بوفه عتیقه باشکوه استفاده کنید.
اگر وسیله ای مانند یک چمدان قدیمی دارید، می توانید آن را با روشی خلاقانه به یک وسیله تزئینی زیبا تبدیل کنید.

سبک وینتیج در دکوراسیون برای چه خانه هایی مناسب است؟

اگر می‌خواهیم بدانیم کدام سبک وینتیج به کدام خانه می‌آید، باید اندازه و سبک مبلمان را به دقت در نظر بگیریم. مسلما استفاده از بوفه و مبلمان آنتیک در دکوراسیون نیاز به فضایی دارد که به راحتی آنها را در خود جای دهد بدون اینکه جایی برای اعضای خانواده باقی بگذارد. تنگ پس اگر خانه شما کوچک است، بهتر است از وسایل قدیمی، بزرگ و حجیم استفاده نکنید و به وسایل نوستالژیک کوچک و نمادین با ظاهری قدیمی بسنده کنید.

سبک وینتیج در دکوراسیون و فرش وینتیج

سبک وینتیج در دکوراسیون و فرش وینتیج(کهنه یا قدیمی نما) ترکیب جدا نشدنی از هم هستند نمی‌توان دکوراسیون وینتیج را بدون فرش‌های وینتیج تصور کرد، هر چند که فرش وینتیج خود به تنهایی این روزها محبوبیت بی نظیری در میان طرفداران سبک های ترکیبی دارد و جای خود را تقریبا در میان همه ای سبک‌ها باز کرده است. فرش وینتیج می‌تواند واقعا متعلق به سالهای دور باشد یا اینکه با تکنیک های کهنه کاری نمای کهنه به خود گرفته باد امروزه فرش های وینتیج با تنوع خیلی زیادی در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف تولید می‌شود.

رنگ وینتیج چیست؟

رنگ وینتیج به پالت رنگی وینتیج گفته می شود که شامل رنگ های قدیمی می شود. فقط کافی است که به فیلم و عکس های قدیمی نگاه کنید و به رنگ ها دقت کنید درکل هر رنگی که پتینه، قدیمی ، دانه دانه ، محو و خاموش و کهنه نما میتواند وینتیج  باشد.

کلام آخر

برای خرید کابینت روشویی و خرید توالت فرنگی ارزان به بزرگترین مجموعه فروش لوازم ساختمانی اژدری مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *