مقالات

بهترین روش برای تمیز کردن روشویی سنگی

بهترین روش برای تمیز کردن روشویی سنگی

بهترین روش برای تمیز کردن روشویی سنگی آسان و کاربردی! یکی از وسایلی که در هر خانه ای مورد استفاده قرار می گیرد روشویی است. به دلیل قرار گرفتن سینک در سرویس بهداشتی و استفاده مکرر از آن به ویژه برای شستن دست و صورت، تمیز کردن سینک از اهمیت بالایی برخوردار است. هر روز مردم چندین بار از توالت استفاده می کنند که منجر به آلودگی سریع توالت می شود. بنابراین تمیز نگه داشتن آن نه تنها از نظر بهداشتی ضروری است بلکه به حفظ زیبایی و دوام روکش نیز کمک می کند. برای خرید سنگ روشویی به وب سایت بازرگانی اژدری مراجعه کنید.

نظافت مدل های مختلف سنگ روشویی

سینک ها انواع مختلفی دارند و هر کدام بسته به طراحی سرویس بهداشتی خود از مواد مختلفی استفاده می کنند. برخی از رایج ترین مواد روشویی شامل سرامیک، چینی، شیشه و سنگ طبیعی است. هر کدام از این روشویی ها بسته به نوع خود روش نگهداری متفاوتی دارند. به عنوان مثال سینک های سرامیکی به راحتی با پاک کننده های معمولی تمیز می شوند و مقاومت بالایی در برابر خراش دارند. از سوی دیگر، سینک های شیشه ای نیاز به دقت بیشتری در تمیز کردن دارند. زیرا لکه های آب و اثر انگشت را به راحتی نشان می دهند.

در نهایت، انتخاب روشویی مناسب و نگهداری صحیح از آن می تواند به سلامت و زیبایی حمام شما کمک کند. رعایت توصیه های شستشوی همگان علاوه بر افزایش طول عمر باعث تثبیت زیبایی و درخشندگی محصول می شود. اگر سهولت تمیز کردن روشویی برای شما مهم است، این راهنما می تواند به شما کمک کند تا روشویی را پیدا کنید که مناسب حمام شما باشد.
برای این کار آموزش کامل نظافت انواع سنگ روشویی را آماده کرده ایم.

تمیز کردن سینک های سرامیکی (چینی)

امروزه سینک های سرامیکی یکی از پرطرفدارترین سینک ها هستند. این روشویی با طرح و اندازه های متنوع در مراکز خرید، ادارات و منازل مورد استفاده قرار می گیرد.

این سینک ها ضد باکتری، مقاوم در برابر لک و رسوب هستند و به راحتی تمیز می شوند. همچنین ضد خش و ضد آب هستند.

برای شستشوی کامل سینک سرامیکی می توانید این مراحل را دنبال کنید.

ابتدا صورت خود را با آب گرم و صابون کاملاً بشویید تا کاملاً ضد باکتری شود.
برای لکه های آب باقی مانده در طول زمان، سطح کاسه را با مقدار بسیار کمی سرکه آغشته کنید. برای تاثیر بیشتر می توانید دستمال کاغذی آغشته به سرکه را روی سطح کاسه قرار دهید.
بعد از نیم ساعت سطح کاسه را با آب و دستمال مرطوب تمیز کنید.
در صورت وجود لکه یا آلودگی از آب لیموی تازه استفاده کنید. آب لیمو را روی سطح لکه بریزید و بعد از نیم ساعت با آب و پارچه کاملاً بشویید.

حفظ زیبایی و درخشندگی در هنگام شستشو باید به این نکات توجه کنید:

برای شستشوی این محصولات می توانید از پاک کننده های چند منظوره یا غیر ساینده استفاده کنید. کافی است پس از شستشو با این محصولات، آب داغ روی آن قرار دهید.
برای شستن آن از سفید کننده، اسید قوی، مواد شیمیایی و ساینده استفاده نکنید! این نوع شوینده ها به مرور زمان لاک سینک شما را از بین می برند و زیبایی و دوام خود را از دست می دهند.
برای حفظ زیبایی و درخشندگی محصول، روشویی خود را به طور مرتب بشویید. به خصوص اگر کیفیت آب در خانه شما سخت باشد.
برای از بین بردن رسوبات نمک می توانید از مخلوط نصف و نیمه نمک خوراکی ملایم (اسید کلریدریک) و آب استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که این مخلوط نباید بیش از 10 دقیقه روی سینک بماند.
برای از بین بردن لکه های آهن از سرامیک، از پاک کننده ناخن، پارچه و نوار نرم استفاده کنید.
اگر از روش های بالا استفاده کرده اید و سینک شما هنوز زرد است، برای شستن آن از جوش شیرین استفاده کنید. با این حال، این روش توصیه نمی شود، زیرا خطر آسیب به مینای سینک شما را تهدید می کند.

پیشنهاد روز : برای خرید کابینت روشویی و خرید توالت فرنگی ارزان کلیک کنید.

تمیز کردن سنگ روشویی با جوش شیرین :

ابتدا سطح سینک را مرطوب کنید. سپس مقدار کمی جوش شیرین را روی نواحی لکه دار بریزید.
جوش شیرین را با یک اسفنج نرم و مرطوب به آرامی مالش دهید تا گلوله های خمیری تشکیل شود.
جوش شیرین را کاملا با آب سرد بشویید و با حوله خشک کنید.

سینک چینی را با نوشابه تمیز کنید

شاید فکر کنید عنوان بالا را اشتباه خوانده اید، اما این جمله کاملا درست است! سودا یکی از بهترین موادی است که می توانید برای تمیز کردن سینک ظرفشویی خود از آن استفاده کنید.

برای تمیز کردن سینک چینی با سودا ابتدا کمی نوشابه سیاه روی کاسه سینک بهداشتی چینی خود بریزید و 10 دقیقه صبر کنید. سپس با استفاده از یک برس یا اسفنج، لکه های باقی مانده روی روشویی را تمیز کنید.

تمیز کردن روشویی پی وی سی

در چند سال اخیر، روشویی‌ کابینتی به دلیل طراحی مدرن و زیبا و همچنین فراهم کردن فضای کابینتی برای قرار دادن وسایل بهداشتی، به انتخاب اول خریداران روشویی تبدیل شده‌است.

جنس این نوع روشویی‌ها از اکثرا از جنس پی وی سی بوده و در مقابل تماس با آب و رطوبت مقاوم‌اند.

برای تمیز کردن روشویی‌های پی وی سی، نباید از شوینده‌های قوی استفاده کنید. با وجود ضد آب بودن پی وی سی، اما در اثر تماس با شوینده‌های قوی مانند سفید کننده‌ها آسیب می‌بیند.

برای تمیز کردن روشویی پی وی سی، باید از شوینده‌های ملایمی همچون صابون یا مایع دستشویی استفاده کنید. این شوینده‌ها تاثیر زیادی در نظافت و از بین بردن آلودگی‌های روشویی پی وی سی دارند.

همچنین تجربه نشان داده است که ترکیب آب و سرکه برای تمیز کردن روشویی موثر است و به روشویی نیز آسیبی وارد نمی‌کند.

اما اگر اصرار به استفاده از شوینده‌های قوی تر برای نظافت روشویی پی وی سی دارید، می‌توانید مقداری از آن شوینده را در نقطه‌ای دور از دید روشویی امتحان کنید. اگر آسیبی به پی وی سی در نقطه استفاده شده از شوینده وارد نشد، می‌توانید بر نظافت دیگر نقاط روشویی از آن شوینده استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *